Betrouwbaar netwerk van KPN
- Zorgeloos bellen en internetten
- Uitstekende dekking
- Standaard 4G internet (max. 256 Mbps)
Elk kwartaal worden de verschillende providers met elkaar vergeleken door de Consumentenbond. Simyo kwam al 25 keer als de beste uit de test. Heb je onze prijzenkast al gezien? Naast de beoordeling van de Consumentenbond, doen we zelf ook onderzoek en vergelijken we onszelf met andere providers. Kijk maar naar onderstaande tabel, inclusief het testoordeel van mei 2023.
Simyo bundelt de krachten met KPN. Heb je thuis al internet en tv van KPN? Dan verdubbelen we je bundels!
Sim Only. De naam verklapt het al: je krijgt alleen een simkaart. Je kiest voor deze abonnementsvorm als je nog een goede telefoon hebt liggen. Zo houd jij je maandkosten laag, een groot verschil met de klassieke Prepaid dus. En omdat je geen telefoon ‘leent’ wordt een Sim Only niet als lening gezien. Mooi meegenomen!
Heb je een betrouwbare telefoon? Kies voor Sim Only van Simyo en je krijgt er een betrouwbaar netwerk bij. Want wie voor Simyo kiest, belt en internet op het netwerk van KPN.
De Mijn Simyo app is jouw persoonlijke assistent. Of je nu Sim Only of Prepaid hebt: dankzij de app kom je nooit voor verrassingen te staan. Met deze overzichtelijke app zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB’s je nog over hebt. Zo houd je controle over je kosten.
Ja, dat kan! Kies tijdens je Sim Only bestelling voor de Onbeperkt bellen bundel Onbeperkt bellen bundel. Dan bel en sms je erop los! Heb je al een Sim Only abonnement met een andere belbundel en wil je graag onbeperkt bellen? Dat is ook geen probleem. Je logt dan in op Mijn Simyo en verandert eenvoudig je belbundel. Vanaf de eerste van de volgende maand kan jij dan ook eindeloos bellen.
Bundelwijzigingen
Bundelverbruik
Voordeelbundels
Overige
Bestellen met een buitenlands rekeningnummer
Via de site is het alleen mogelijk om te bestellen met een Nederlands rekeningnummer. Wil je toch graag gebruikmaken van een buitenlands rekeningnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31(0)800-8007 (gratis), of mail naar: klantenservice@simyo.nl
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Tussentijds opzeggen:
Je abonnement loopt minimaal 12 maanden nadat je simkaart is geactiveerd. Daarna wordt je abonnement vanzelf omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Vervolgens is je abonnement maandelijks opzegbaar.
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Annuleren:
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht, indien van toepassing:
Overige kosten worden terugbetaald.
Hier kan je de bestelling annuleren.
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready? Dan maak je automatisch gebruik van 3G tot 31 maart 2022, daarna stoppen we met 3G. Vanaf dat moment schakel je terug naar 2G.
Met een Prepaid koop je vooraf beltegoed. Als je bijvoorbeeld € 20,- aan beltegoed koopt, kan je bellen, sms’ en en internetten totdat het tegoed op is. Dit is handig als je niet regelmatig gebruikmaakt van je mobiele telefoon.
Een Sim Only is een mobiel abonnement. Je kiest een belbundel en eventueel een internetbundel die het beste bij je past. Elke eerste van de maand zijn je bundels weer helemaal aangevuld. Je betaalt dus iedere maand de vaste prijs van je gekozen bundels.
Simyo is ideaal voor families! Met Samen korting bestel je via de Mijn Simyo app een Sim Only voor je familielid. Na het bestellen beheer je direct het nummer voor jouw famielielid. Daarmee heb je inzicht in de facturen, het verbruik, en nog veel meer! En als kers op de taart: jullie krijgen allebei € 10,- korting! Heb je al meerdere Simyo nummers in het gezin? Dan kan je deze eenvoudig in onze app beheren. Zo heb je een goed overzicht van hoe het ervoor staat bij je familieleden. We hebben ook slimme tips voor families op een rijtje gezet.
Ja, dat kan! Je kan je Sim Only abonnement overal in het buitenland gebruiken. Dat heet roaming. Zodra je de Nederlandse grenzen verlaat gebruik je buitenlandse netwerken. Als je binnen zone 1 (EU en uitzonderingen) bent, betaal je geen extra kosten. Je gebruikt je Simyo simkaart dan op precies dezelfde manier als in Nederland. Reis je buiten zone 1? Hier vind je precies wat je tarieven dan zijn!
eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.
Wil je liever Sim Only alleen bellen en niet internetten? Dat kan gewoon! Bij ons is de belbundel de basis van je Sim Only abonnement. Iedereen heeft dus een belbundel. Als je daarnaast ook nog wil internetten, dan kies je voor een internetbundel boven op je belbundel. Liever geen internetbundel? Dan kies je dus alleen voor het bellen. Op die manier heb je een Sim Only alleen bellen.
31 maart 2022 stoppen wij met het 3G netwerk. Vanaf dat moment internetten alle Simyo klanten via het 4G netwerk en kunnen ze nog via het 2G netwerk bellen. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler. Jij hoeft hier verder niets voor te doen! Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
We sturen je na het afronden van de bestelling een verificatiecode per sms. Reageer met dezelfde code om je nummer te bevestigen. Vervolgens dienen wij de aanvraag in bij je vorige provider en zeggen daarmee ook je aansluiting op. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, kun je de status volgen op Mijn Simyo.
Je vindt je klantnummer op je huidige factuur. Je factuur vind je door zelf of met je werkgever in te loggen op de website van je huidige provider.
Nummerbehoud zelf is gratis. Je abonnement bij je huidige provider moet je wel blijven betalen tot de einddatum van je contract of je opzegtermijn. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.
Check vooraf even je einddatum van je contract in de mijn-omgeving van je huidige provider zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.
Heb je gekozen voor eSIM, de digitale simkaart die je op je telefoon installeert? En wil je ook een nieuw nummer? Dan kan je al een kwartier na je bestelling aan de slag! Je eSIM installeer je namelijk meteen na het bestellen. En je hoeft niet te wachten op nummerbehoud. Snel en eenvoudig, dus!
Standaard wordt je nummer overgezet naar Simyo, als je abonnement bij je huidige provider is afgelopen. Je huidige provider hanteert meestal een opzegtermijn van 1 maand. Voorbeeld: Je abonnement bij Vodafone loopt over twee weken af. Je nummer wordt dan over 31 dagen overgezet naar Simyo.
Het is ook mogelijk om tijdens de bestelling aan te geven dat je op een ander moment wilt overstappen. Je hebt de volgende keuzes:
Het contract bij je huidige provider laten doorlopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo overzetten
Het abonnement bij je huidige provider wordt niet door ons opgezegd en loopt dus door totdat je zelf je huidige provider opzegt. Je nummer wordt binnen enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Van je huidige provider ontvang je een nieuw telefoonnummer. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Het contract bij je huidige provider afkopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo overzetten
We zeggen je abonnement bij je huidige provider op, ongeacht of je contract afgelopen is of niet. Je huidige provider brengt de resterende maanden van je contract op je laatste factuur in rekening. Je nummer wordt binnen enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Met de VriendenDeal geven we nieuwe Simyo klanten een nóg warmer welkom. Ken je iemand die een Simyo telefoonnummer heeft? Dan kun je het nummer van diegene invoeren bij je bestelling. Jij krijgt dan korting, en je vriend(in) ook! Winst voor twee!
Voor iedereen met een Simyo nummer! Dat kan een vriend(in) zijn, maar ook een familielid, kennis, of jezelf (als je al een Simyo nummer hebt). Je hoeft namelijk alleen het telefoonnummer van de ander in te voeren en het is zo gepiept!
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons dubbele bundels! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt dubbele bundels zolang je een Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn Simyo.
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je simkaart is geactiveerd.
Bij annulering van een abonnement betaal je wel de abonnementskosten en verbruikskosten voor de tijd dat je de nieuwe bundels heb gebruikt. Overige kosten worden terugbetaald. Je kan je bestelling online annuleren. Doe je het liever per post? Dat kan. Gebruik dit formulier.
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
Je mag je bundels elke maand aanpassen, ook omlaag. Je kunt je bundels aanpassen naar de bundels en tarieven die gelden op het moment dat je dit abonnement afsluit. Je krijgt bij het afsluiten van het abonnement ook dit document in de mail met de bundels waar je uit kunt kiezen. Overgebleven MB’s, sms’jes en belminuten neem je niet mee naar de volgende maand.
De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking en drukte op het netwerk.
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
Als je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag van de maand.
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
31 maart 2022 zijn we gestopt met het 3G netwerk. Alle Simyo klanten internetten en bellen via het 4G netwerk of via het 2G netwerk. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler dan 3G. Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
Voorlopig is het bij Simyo niet mogelijk om het 5G netwerk te gebruiken. Je gebruikt dus het supersnelle 4G netwerk. Heb je een telefoon met 5G-ondersteuning? Ook dan gebruik je het 4G netwerk.
Belminuten en sms’jes zijn 1 kalendermaand geldig. Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt.
Als je buiten Nederland buiten je bundel gaat, dan gelden andere tarieven.
Extra bundels zijn altijd geldig in de maand van aankoop. Van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Je kan bundels bijkopen op Mijn Simyo.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW
Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen.
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready? Dan maak je automatisch gebruik van 3G tot 31 maart 2022, daarna stoppen we met 3G. Vanaf dat moment schakel je terug naar 2G.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons dubbele bundels! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt dubbele bundels zolang je een Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn Simyo.
Providerwaardering volgens de Consumentenbond
Je abonnement is maandelijks opzegbaar en loopt voor onbepaalde tijd.