Een simkaart van Simyo voor elke telefoon

De Simyo simkaart bestaat in alle soorten en maten. Zo weet je zeker dat de Simyo simkaart in je telefoon past. En nu kan je ook kiezen voor eSIM de digitale simkaart. Op deze pagina ontdek je de veelzijdige Simyo simkaart!

Een 3-in-1 simkaart van Simyo, voor elke telefoon

Zelf je simkaart knippen is verleden tijd bij Simyo dankzij onze 3-in-1 simkaart. Dat is een kaart die je in het grootste formaat ontvangt, en je zelf het gewenste formaat uit kan klikken. Lekker makkelijk, want je hebt nu altijd de juiste simkaart. Ongeacht of je een standaard, micro of nano simkaart nodig hebt. Of kies voor eSIM, de digitale simkaart. Die installeer je op je telefoon met de Mijn Simyo app. Al helemaal eenvoudig! Check hier of jouw telefoon eSIM ondersteunt.

  • Standaard simkaart

  • Micro simkaart

  • Nano simkaart

  • eSIM

Heb je een nieuwe simkaart nodig?

Je hebt geen werkende simkaart meer. Wat nu? Gelukkig hebben we voor elk probleem een oplossing.

  • In dat geval kan je op Mijn Simyo kijken, onder ‘Instellingen’ – ‘Simkaart’, of je al een 3-in-1-simkaart hebt. Dan is het maar een kwestie van het nieuwe formaat uit je simkaart klikken. Toch niet? Bestel dan gerust een nieuwe op Mijn Simyo of de app. Na 2 werkdagen ligt-ie bij jou in de brievenbus.

  • Dat is helemaal vervelend. We raden je aan je simkaart meteen te blokkeren en een nieuwe aan te vragen op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Dit kan je doen onder Instellingen – Simkaart. Zo voorkom je bijkomende problemen.

  • Dat kan verschillende oorzaken hebben. Soms lukt het niet om te bellen terwijl je simkaart het wél doet en gewoon in je telefoon zit. Start je telefoon opnieuw op of schakel even de vliegtuigmodus in én uit. Waarschijnlijk heb je daarna weer bereik. Je simkaart meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk.

    Weinig verandering? Dan kan je altijd samen met de klantenservice naar het probleem te kijken. Ze staan voor je klaar. Werkt het daarna nog steeds niet of is het duidelijk dat de simkaart stuk is? Dan is het verstandig om een vervangende simkaart te bestellen. Gelukkig heb je ‘m al binnen twee werkdagen in de bus!

In 3 stappen regel je jouw nieuwe simkaart

  1. Vervangende simkaart bestellen

    Dit kan via Mijn Simyo, of de Simyo-app. Dit kost € 5,-.

  2. Binnen twee werkdagen thuis

    Van ons kantoor naar jouw brievenbus, je hoeft dus voor niemand thuis te blijven

  3. Activeer de nieuwe kaart

    Je nieuwe simkaart activeren kan op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.

De belangrijkste codes en nummers op een rij

Veelgestelde vragen

  • Een simkaart is een kaartje dat je in je telefoon stopt om te kunnen bellen, sms’en en mobiel internetten. Dit kaartje krijg je van je provider. De simkaart zorgt ervoor dat je telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk van je provider. Best belangrijk dus, dat kaartje waar je waarschijnlijk nooit naar omkijkt.

  • Prepaid

    Bij een nieuwe Simyo Prepaid ontvang je de simkaart geactiveerd. Je kunt deze direct gebruiken in je telefoon door deze te ontgrendelen met de bijbehorende pincode. Bestel je een vervangende simkaart voor je bestaande Simyo Prepaid? Dan activeer je deze eerst via Mijn Simyo.

    Sim Only

    Voordat je Simyo Sim Only abonnement van start gaat, willen we zeker weten dat onze simkaart goed terecht is gekomen. Om dat te controleren vragen we je om in te loggen op Mijn Simyo. Wanneer je het juiste simkaartnummer invoert van je nieuwe Simyo simkaart, weten wij dat alles in orde is. Het simkaartnummer vind je op de achterkant van je simkaart en bestaat uit 19 cijfers.

    Wanneer alles in orde is, verschijnt het contract van je maand- of jaarabonnement in beeld. Je kunt ervoor kiezen om dit contract op te slaan, door op 'print' te klikken. Kies dan voor 'bevestigen'. Je nieuwe pincode verschijnt in beeld. Plaats de Simyo simkaart in je telefoon en toets de pincode in.

    Heb je een aanvraag nummerbehoud ingediend? Dan gaan je bundels pas in als je nummer is overgezet. Zo voorkom je dubbele abonnementskosten. Gebruik je Simyo simkaart pas als het nummer is overgezet, anders betaal je het buitenbundeltarief.

  • Is je vervangende simkaart geactiveerd?

    Je vervangende simkaart is geblokkeerd verstuurd. Activeer je simkaart op Mijn Simyo om deze te kunnen gebruiken. Onder het kopje Instellingen - Simkaart kun je de simkaart activeren. Klik op 'Activeer je nieuwe simkaart' en vul het simkaartnummer in. Het simkaartnummer staat op je nieuwe simkaart.

    Let op: het kan vijf tot tien minuten duren voordat je simkaart geactiveerd is. Zet in de tussentijd je telefoon even uit en weer aan, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk.

    Pin- en pukcode

    De vervangende simkaart heeft een nieuwe pin- en pukcode. Na activatie vind je de nieuwe codes op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Zie je niet direct de nieuwe codes? Log dan even opnieuw in op Mijn Simyo. Je ontvangt ook een e-mail met de nieuwe codes.

  • Sommige Samsungtelefoons accepteren de pukcode niet. Plaats dan je Simyo-simkaart tijdelijk in een andere telefoon om met de pukcode een nieuwe pincode in te stellen. Hierna kun je de simkaart weer in je eigen telefoon gebruiken.

  • Da’s zo gepiept. Ga eerst naar Mijn Simyo en zet daar ‘Bellen in en naar het buitenland’ aan. Zo, nu kan je al naar huis bellen. Zet nu de instellingen ‘Internetten in Nederland’ en ‘Internetten in het buitenland’ aan op Mijn Simyo. Als laatst hoeft je alleen nog roaming op je telefoon in te schakelen. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. En dat is alles. Je telefoon is klaar voor vertrek.

  • Controleer welk formaat simkaart in je telefoon past, zodat je het juiste formaat eruit klikt. Het is een klein kaartje dat veel voor je kan doen, maar zichzelf uitzoeken helaas niet. In de handleiding van je toestel staat welk formaat je nodig hebt.

Alles over je pincode

Je Simyo simkaart is beveiligd met een pincode. Wanneer je je telefoon aanzet vraagt je toestel om de pincode. Heb je deze drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode.

Gebruik je eSIM? Dan heb je geen pin- of pukcode.

Pincode inzien

De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Klik op het oogje om de code te kunnen bekijken. De pin- en pukcode hebben we je ook per e-mail gestuurd nadat je je simkaart hebt geactiveerd.

Pincode wijzigen

Wil je de pincode wijzigen? In de meeste telefoons kan dat! Als je de pincode wijzigt in je telefoon, verandert de pincode niet op Mijn Simyo. Sla je gewijzigde pincode dus goed op.

Pincode vergeten?

Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij helpen je met het instellen van een nieuwe pincode:

1. Pincode blokkeren

Blokkeer expres de pincode door drie keer een foute pincode in te voeren.

2. Pukcode intoetsen

Toets dan de pukcode in. Ook de pukcode vind je op Mijn Simyo onder - Instellingen - Simkaart.

3. Nieuwe pincode aanmaken

Je telefoon vraagt nu om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo.

Toestelcode

In de meeste toestellen kun je zelf ook een (pin)code instellen. Het verschil is dat je met deze (pin)code niet je simkaart, maar je telefoon beveiligt. Deze voer je elke keer in wanneer je je telefoon ontgrendelt. Weet je de toestelcode niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Neem in dat geval contact op met de leverancier van je telefoon.

Alles over je pukcode

Alles over je pukcode

Je Simyo simkaart is standaard beveiligd met een pin- en pukcode. Heb je je pincode drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode.

Pukcode inzien

De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Klik op het oogje om de code te kunnen bekijken. Het is niet mogelijk je pukcode te wijzigen. Deze is uniek en wordt eenmalig verstrekt. Je kunt wel je pincode wijzigen.

Pukcode invoeren

Vraagt je telefoon om een pukcode? Toets deze in en stel meteen een nieuwe pincode in. Dit doe je zo: Pukcode op Mijn Simyo Je pukcode vind je op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.

Pincode vergeten?

Vul de acht cijferige pukcode in. Heb je een Samsung telefoon? Dan kan het zijn dat je telefoon de pukcode niet accepteert. Plaats dan je Simyo-simkaart tijdelijk in een andere telefoon om met de pukcode een nieuwe pincode in te stellen. Hierna kun je de simkaart weer in je eigen telefoon gebruiken.

Nieuwe pincode intoetsen

Nadat je de pukcode hebt ingevoerd, vraagt je telefoon om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo. Bevestig daarna de nieuwe pincode door deze nog een keer in te vullen.

Goed om te weten: je hebt in totaal 10 pogingen om je pukcode in te toetsen. Daarna blokkeert je simkaart automatisch. In dat geval heb je een vervangende simkaart nodig. Deze bestel op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.

Alles over je pincode

Vraag een nieuw nummer aan

Ik wil een nieuw telefoonnummer

Het is bij Simyo altijd mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen. Een nieuw telefoonnummer kost € 5,-. Deze kosten worden in rekening gebracht op je factuur of in mindering gebracht op je beltegoed. Het is niet mogelijk om zelf een telefoonnummer uit te kiezen. Je krijgt een telefoonnummer van Simyo toegewezen.

Hoe krijg ik een nieuw nummer?

Wil je een nieuw telefoonnummer? Neem dan contact op met de klantenservice. De klantenservice is te bereiken via ons Forum of het contactformulier.

Let op: Ben je een Prepaid beller? Zorg er dan voor dat je voldoende beltegoed hebt (meer dan € 5,-) als je een nieuw telefoonnummer aanvraagt.

Telefonische overlast

Word je telefonisch lastiggevallen? Kijk dan bij dit artikel om te zien of de gegeven oplossing wellicht een betere voor je is.