Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dit noemen we ook wel dual sim. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 9 augustus tot en met 30 september 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 9 augustus tot en met 30 september 2021) kiest voor een internetbundel van 6 of 15 GB, krijg je gratis extra gigabytes (4 GB bij 6 GB en 5 GB bij 15 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

Sim Only alleen bellen bij Simyo

Ben jij op zoek naar een Sim Only abonnement om alleen mee te bellen? Dan ben je aan het juiste adres! Je kan heel eenvoudig kiezen voor een Sim Only abonnement met alleen een belbundel.

Sim Only Onbeperkt Bellen bij Simyo

Kies jouw Sim Only alleen bellen bundel

Wil je alleen bellen? Wij hebben twee belbundels waar je uit kunt kiezen. Welke past het beste bij jou?

200 min/sms
€ 5 per maand
Onbeperkt min/sms
€ 7 per maand

Hoe werkt Sim Only alleen bellen?

Met Sim Only alleen bellen heb je een abonnement met een belbundel. Geen poespas. Zo hou je het lekker simpel. Je hebt de keuze uit twee belbundels: 200 minuten per maand of Onbeperkt Bellen. En bij ons betekent onbeperkt ook écht onbeperkt.

Geen addertjes onder het gras

Ik wil Sim Only alleen bellen bestellen

Dat is heel eenvoudig! Tijdens het bestellen klik je de belbundel aan die je graag wil hebben. Bij de stap waar je een internetbundel kan kiezen, kies jij ‘Geen’. Zo stel je een Sim Only alleen bellen samen.

Elk adres met KPN Thuis

Ik ben al Simyo klant en ik wil Sim Only alleen bellen

Met Sim Only van Simyo kun je elke maand je bundels aanpassen, ook omlaag. De belbundel is de basis van je abonnement. Die kan je dus niet uitzetten. Maar je internetbundel kan je wel uitzetten. Log in op Mijn Simyo en kies voor alleen een belbundel.

De voordelen van het 4G netwerk op een rijtje:

Met de Onbeperkt Bellen bundel van Simyo bel je zoveel je maar wilt. Waar je ook bent. Of je nou in de trein naar huis zit of vakantie viert in Frankrijk. Deze bundel is namelijk écht onbeperkt. En dat betekent dat jij net zo lang kunt bellen als jij wilt.
De voordelen van het 4G netwerk op een rijtje:

Voordelen van Sim Only alleen bellen

Écht onbeperkt

Lekker eenvoudig

  • Je kan kiezen uit twee belbundels
  • Op Mijn Simyo zie je precies terug hoeveel minuten je nog overhebt
  • De belbundels zijn voordelig!
Je simkaart blokkeren

Minuten bijkopen

  • Geen minuten meer? Koop eenvoudig minuten bij!
  • Je hebt al 50 minuten voor € 2!
  • De extra belbundels zijn ook geldig binnen de EU (zone 1)
Je telefoonnummer

Flexibel

  • Je bundels zijn maandelijks aanpasbaar, ook omlaag
  • Zo schakel je eenvoudig tussen de twee belbundels
  • Met je belbundel kan je bellen en sms’en

Veelgestelde vragen

Wat is Sim Only alleen bellen?

Sim Only alleen bellen betekent dat je een Sim Only abonnement hebt waarmee je alleen kan bellen. Geen poespas, lekker eenvoudig! Je kiest voor Sim Only alleen bellen door tijdens het bestellen te kiezen voor een belbundel. De internetbundel laat je dan zitten. Je kan nog altijd voor een internetbundel kiezen als je daar behoefte aan hebt! Want bij ons kan je maandelijks je bundels aanpassen.

Ben je al klant en wil je nu toch kiezen voor Sim Only alleen bellen? Dat is geen probleem! Log in op Mijn Simyo en pas daar je bundels aan. Kies voor alleen een belbundel en zet je internetbundel uit. Vanaf de eerste vande volgende maand heb je dan een Sim Only alleen bellen!

Kan ik gebruikmaken van Mijn Simyo?

Ja! Elk Simyo nummer heeft eigen inloggegevens voor Mijn Simyo. Je logt dus in met het telefoonnummer en een wachtwoord.

Kan ik een Sim Only alleen bellen abonnement afsluiten met nummerbehoud?

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluitingbij je vorige provider automatisch opgezegd.

Wat is de opzegtermijn van deze bundel?

Bij ons kan je je bundels maandelijks aanpassen. Zo zit je dus nergens aanvast! Elke aanpassing gaat in vanaf de eerste van de volgende maand. Wilje weten wanneer jouw abonnement eindigt? Dat hangt af van je contract! Heb je een jaarcontract? Dan vind je op Mijn Simyo wat je einddatum is. Na deze datum wordt je abonnement maandelijks opzegbaar. Heb je vanafde bestelling al gekozen voor een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan heb je een opzegtermijn van een maand.

Tarieven

Dekking

Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.

Voorwaarden en actievoorwaarden

Bundelwijzigingen

  • Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven
  • Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.

Bundelverbruik

  • Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms'jes.
  • Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af.
  • Sms'jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
  • Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
  • Buiten je bundel betaal je € 0,31 per minuut/sms.
  • Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.
  • Je aansluiting wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Dat is om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen. Er zit vertraging in het verwerken van verbruik. In Nederland tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur. Daarom kunnen we niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Je bent de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.

Voordeelbundels

  • Voordeelbundels als internet- en sms-bundels zijn maandelijks aan te passen óf op te zeggen.
  • De Sms Onbeperkt is alleen geldig voor het versturen van sms-berichten vanuit Nederland naar Nederlandse mobiele en vaste nummers.
  • Als je een internetbundel hebt, kan je MB's bijkopen. Bijgekochte MB's zijn geldig tot het einde van de maand.
  • Internet zonder of buiten je bundel kost € 0,15 per MB en wordt afgerekend per kilobyte.

Overige

  • Voor het vroegtijdig beëindigen van het jaarcontract geldt een afkoopregeling. Dit houdt in dat de kosten van de bundel zoals afgesloten in het jaarabonnement, maal de resterende maanden in rekening worden gebracht na de opzegging.

Bestellen met een buitenlands rekeningnummer

Via de site is het alleen mogelijk om te bestellen met een Nederlands rekeningnummer. Wil je toch graag gebruikmaken van een buitenlands rekeningnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31(0)800-8007 (gratis), of mail naar: klantenservice@simyo.nl

.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.