Nummerbehoud bij Simyo

Stap je over naar Simyo, maar wil jij wel je huidige nummer behouden? Geen zorgen - met nummerbehoud neem je gewoon je telefoonnummer mee. Dit is geheel gratis en makkelijk te regelen! Lees hier hoe nummerbehoud werkt.

Nummerbehoud bij Simyo

Nummerbehoud: zo gebeurd!

Met nummerbehoud neem jij je telefoonnummer mee naar je nieuwe aansluiting bij Simyo. Nummerbehoud aanvragen is gratis en jij hoeft niets te doen! Wij regelen dit namelijk onderling met je oude provider. Uiteraard is nummerbehoud niet verplicht. Als je wil, kun je bij je bestelling ook voor een nieuw telefoonnummer gaan. Vraag in dat geval geen nummerbehoud aan en zeg je oude abonnement zelf op.

Bestel Sim Only met nummerbehoud

Hoe werkt nummerbehoud?

Wanneer we je nummer kunnen overnemen, hangt af van wat je nu voor type aansluiting hebt. Hieronder bespreken we per situatie hoe nummerbehoud werkt.

Ik heb nu Prepaid

Met Prepaid kun je op elk moment nummerbehoud aanvragen, want voor Prepaid heb je geen opzegtermijn. Voor het aanvragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Je nummer kan binnen vijf werkdagen worden overgezet. Is jouw Prepaid nummer niet meer actief? Dan is het aanvragen van nummerbehoud niet mogelijk.

Ik heb nu een particulier abonnement

Wanneer nummerbehoud plaatsvindt hangt af van de einddatum van je contract.


Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement
De opzegtermijn van een maandelijks opzegbaar abonnement is een maand. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt je abonnement bij je huidige provider automatisch opgezegd.


Ik heb een abonnement met een einddatum op mijn contract
Heb je Sim Only of een abonnement met toestel en wil je overstappen naar een andere provider? Dan heb je op dit moment nog een contract. Zeg dit contract niet zelf op. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt dit contract automatisch opgezegd.


Vanaf 120 dagen voor het einde van je contract zorgen we er automatisch voor dat we nummerbehoud aan het einde van het contract of je opzegtermijn aanvragen. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract of opzegtermijn is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende periode. Een nummer kan dan al binnen vijf werkdagen worden overgezet.

Ik heb nu een zakelijk abonnement

Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Wanneer dit plaatsvindt hangt af van de einddatum van je contract. Vanaf 120 dagen voor het einde van je contract zorgen we er automatisch voor dat we nummerbehoud per het einde van het contract of je opzegtermijn aanvragen. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract of opzegtermijn is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende periode. Een nummer kan dan al binnen vijf werkdagen worden overgezet.

Voor de aanvraag heb je je telefoonnummer, een werkende simkaart en het klantnummer van je huidige provider nodig.

Nummerbehoud aanvragen in 4 stappen

  1. Vraag nummerbehoud aan

    Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling of doe dit achteraf via Mijn Simyo. Tijdens de aanvraag geef je aan of je per direct wilt overstappen of na de afloop van je huidige abonnement. Bel je nu prepaid? Dan kan je nummer standaard binnen vijf werkdagen worden overgezet naar Simyo.

  2. Bevestig nummerbehoud met een sms

    Na je aanvraag ontvang je per sms een bevestigingscode. Lees de instructies en beantwoord het bericht om de aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Lukt het niet om het bericht te beantwoorden? Voer de code dan in op https://simyo.porteren.nl/.

  3. Wij gaan aan de slag

    Na jouw bevestiging gaan we aan de slag. Is je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd? Dan zeggen we de aansluiting bij je vorige provider op en regelen wij dat je nummer overgezet wordt. Per e-mail en op Mijn Simyo houden we je op de hoogte van de status.

  4. 4. Check je status

    Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen op Mijn Simyo. Daar kun je ook wijzigingen doorvoeren zoals het telefoonnummer of de overzetdatum.

Bestel Sim Only met nummerbehoud

Alles wat je moet weten over nummerbehoud

Betaal een groter eenmalig bedrag

Wat heb ik nodig?

Om succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer

Wanneer gaan mijn bundels in?

Wanneer gaan mijn bundels in?

Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!

Toch liever een nieuw nummer

Toch liever een nieuw nummer?

Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo.

Status bekijken

Status bekijken

Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.

Veelgestelde vragen over nummerbehoud

Kan ik overstappen van Simyo Prepaid naar een abonnement van Simyo?

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only. Wil je graag overstappen naar een abonnement met telefoon? Zet dan eerst je prepaid-aansluiting om naar Sim Only, daarna kun je verlengen naar een abonnement met telefoon. Dit doe je zo:

  • Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only en bespaar' onder het kopje Overzicht. (Zie je deze knop hier niet? Ga dan naar 'Verbruik' en druk onderaan de pagina op 'Stap over naar Sim Only')
  • Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.
  • Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover. Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Kan ik van een abonnement van Simyo overstappen naar Simyo Prepaid?

Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.

  • Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op Simyo.nl.
  • Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Meestal kunnen we met zes werkdagen je telefoonnummer overzetten op je nieuwe Prepaid simkaart.
  • Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Wat gebeurt er met mijn beltegoed als ik overstap naar Simyo?

Als je binnen Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Misschien is het dan een idee om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt op een abonnement.

Wat als ik nummerbehoud wil aanvragen en geen sms’jes kan ontvangen of terugsturen?

Je moet je aanvraag voor nummerbehoud altijd bevestigen. Hiervoor ontvang je een sms’je die je moet beantwoorden.

  • Heb je de sms wel ontvangen, maar kun je geen sms’jes versturen? Vul deze dan in op https://simyo.porteren.nl/.
  • Heb je de sms niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je met het bevestigen van je aanvraag.

Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Als je aanvraag afgewezen, sturen we je een e-mail met de reden van de afwijzing. Dit kun je ook op Mijn Simyo zien. Het aanvragen van nummerbehoud kan om verschillende redenen afgewezen worden:

  • Je hebt een lopend contract dat nog niet kan worden opgezegd
  • Je gegevens zijn verkeerd ingevoerd

Is dat laatste het geval? Via Mijn Simyo kun je de gegevens aanpassen en de aanvraag opnieuw indienen.

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Een Prepaid simkaart kun je direct na ontvangst gebruiken. Stap je met nummerbehoud over op een Sim Only abonnement? Deze simkaart moet je eerst activeren. Let op: je bundels gaan pas in als je telefoonnummer is overgezet. Op die manier krijg je geen dubbele abonnementskosten. Gebruik de simkaart pas zodra je telefoonnummer is overgezet. Hierover krijg je van ons bericht. Gebruik je voor die tijd tóch de simkaart? Dan betaal je het buitenbundeltarief voor bellen, sms’en en internetten.

Ik wil mijn aanvraag voor nummerbehoud later afmaken. Kan dat?

Ja, na het bestellen van Prepaid of Sim Only kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen of de aanvraag afronden. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan moet je nummerbehoud zo snel mogelijk afmaken.

Wat als ik te laat nummerbehoud aanvraag?

Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Neem dan meteen contact op met onze nummerbehoud-afdeling via nummerbehoud@simyo.nl.

Hoe kan ik mijn Simyo-telefoonnummer meenemen naar een andere provider?

Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.

Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Dit heet nummerbehoud. Nummerbehoud is altijd gratis! Zeg je Sim Only abonnement niet zelf op, want je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract en wil je vertrekken voordat je contract is afgelopen? Dan kan je opzeggen of overstappen naar een andere provider. Je betaalt dan wel de kosten van de resterende maanden van je contract. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.

Heb je thuis KPN en wil je dat opzeggen?

Als je thuis KPN Vast Internet hebt, krijg je bij Simyo dubbele bundels. Dat heet Simyo Compleet. Wil je jouw KPN-abonnement opzeggen? Ga dan naar de opzegpagina van KPN. Daar volg je de aangegeven stappen.

Wat past bij mij: Prepaid of Sim Only?

Met Prepaid betaal je vooraf tegoed waarmee je voor een vast tarief kunt bellen, sms’en en mobiel internetten. Handig als je je telefoon niet of nauwelijks gebruikt, maar wel bereikbaar wilt zijn. Sim Only is de juiste keuze als je voordelig wilt bellen, sms’en en mobiel internetten. Hiervoor neem je bundels: een vast pakket aan minuten en sms’jes of MB’s, die je elke maand omhoog of omlaag kan bijstellen. Ontdek hier het verschil tussen Sim Only en Prepaid.

Wat is het verschil tussen overstappen en nummerbehoud?

Die woorden kun je door elkaar gebruiken. Ze betekenen namelijk precies hetzelfde! Als je overstapt naar een andere provider, dan neem je je nummer mee. Nummerbehoud is altijd gratis en wordt geregeld door de providers onderling. Als je bijvoorbeeld vanuit je vorige provider overstapt naar Simyo, dan zorgen we ervoor dat je vorige abonnement stopt zodra je Simyo abonnement ingaat. Op die manier heb jij nooit dubbele kosten.

Wat gebeurt er met mijn beltegoed na nummerbehoud?

Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Misschien is het dan een idee om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt op een abonnement.

Mijn verificatiecode voor nummerbehoud is verlopen. Hoe krijg ik een nieuwe?

De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op via Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.

.