Nummerbehoud bij Simyo

Stap je over op Sim Only of Prepaid van Simyo? Met nummerbehoud neem je gewoon je telefoonnummer mee. Dit werkt heel makkelijk en regelen we geheel gratis voor je. Net als het opzeggen bij je huidige provider, zodat je geen dubbele kosten maakt. Lees hier hoe nummerbehoud voor Sim Only en Prepaid werkt.

Nummerbehoud: zo gebeurd!

Met nummerbehoud neem je je telefoonnummer mee naar je nieuwe Sim Only of Prepaid simkaart. Het is gratis en wij regelen dit onderling met je oude provider. Zo hoef je niet al je contacten te laten weten dat je een nieuw nummer hebt en hoef je niet op al je online diensten, zoals DigID, je telefoonnummer aan te passen. Uiteraard is nummerbehoud niet verplicht. Als je wil, kun je bij je bestelling ook een nieuw telefoonnummer nemen. Vraag in dat geval geen nummerbehoud aan en zeg je oude abonnement zelf op.

Hoe Werkt Het

Hoe werkt nummerbehoud?

Nummerbehoud is het meenemen van je telefoonnummer als je verandert van provider. Wanneer kan je nummerbehoud aanvragen? Dat hangt af van wat je nu voor type aansluiting hebt. Hieronder bespreken we per situatie hoe nummerbehoud werkt.

Ik heb nu Prepaid

Heb je nu Prepaid en verander je van provider? Met Prepaid kun je op elk moment nummerbehoud aanvragen, want voor Prepaid is er geen opzegtermijn. Voor het aanvragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Je nummer kan binnen vijf werkdagen worden overgezet.

Wat er gebeurt met je tegoed? Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Misschien is het dan een idee om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt op een abonnement.

Ik heb nu een particulier abonnement

Wanneer kun je nummerbehoud aanvragen voor een Sim Only abonnement? Dat hangt er vanaf of je op dit moment een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Of nog een abonnement met een einddatum. Wij vertellen je hoe het werkt per situatie.

Ik heb een abonnement met een einddatum op mijn contract

Heb je Sim Only of een abonnement met toestel en wil je overstappen naar een andere provider? Dan heb je op dit moment nog een contract. Zeg dit contract niet zelf op. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt dit contract automatisch opgezegd.

Je kunt 120 dagen voor het einde van je contract nummerbehoud aanvragen. Het nummer wordt dan op de einddatum overgezet naar de simkaart van je nieuwe provider. Als dit toevallig op een feestdag of in het weekend is, wordt het nummer de eerstvolgende werkdag overgezet.

Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement

Met een maandelijks opzegbaar abonnement of een abonnement dat na het einde van het contract doorloopt, kun je meteen nummerbehoud aanvragen. Hiervoor heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. De opzegtermijn van een maandelijks opzegbaar abonnement is een maand. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt je abonnement bij je huidige provider automatisch opgezegd.

Ik heb nu een zakelijk abonnement

Met een zakelijk abonnement kun je 120 dagen voor het einde van je contract nummerbehoud aanvragen. Op de einddatum van dit contract wordt je nummer overgezet. Valt de einddatum in het weekend of op een feestdag? Dan wordt je nummer op de eerstvolgende werkdag overgezet. Voor de aanvraag heb je je telefoonnummer, een werkende simkaart en het klantnummer van je huidige provider nodig.

Nummerbehoud aanvragen in 3 stappen

  1. Vraag nummerbehoud aan

    Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling of doe dit achteraf via Mijn Simyo.

  2. Bevestig nummerbehoud met een sms

    Na je aanvraag ontvang je per sms een bevestigingscode. Lees de instructies en beantwoord het bericht om de aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Lukt het niet om het bericht te beantwoorden? Voer de code dan in op https://simyo.porteren.nl/.

  3. Bekijk je status in de mail of op Mijn Simyo

    Na jouw bevestiging gaan we aan de slag. Is je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd? Dan zeggen we de aansluiting bij je vorige provider op en regelen wij dat je nummer overgaat. Per e-mail en op Mijn Simyo houden we je op de hoogte van de status.

Bestel Sim Only met nummerbehoud

Dit Moet Je Weten

Alles wat je moet weten over nummerbehoud

Wachtwoord

Wat heb ik nodig?

Om succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer

Gesloten

Wanneer gaan mijn bundels in?

Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!

Smartphone

Toch liever een nieuw nummer?

Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo.

Simkaart

Status bekijken

Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over nummerbehoud

Wat als ik nummerbehoud wil aanvragen en geen sms’jes kan ontvangen of terugsturen?

Je moet je aanvraag voor nummerbehoud altijd bevestigen. Hiervoor ontvang je een sms’je die je moet beantwoorden.

  • Heb je de sms wel ontvangen, maar kun je geen sms’jes versturen? Vul deze dan in op https://simyo.porteren.nl/.
  • Heb je de sms niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je met het bevestigen van je aanvraag.

Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Als je aanvraag afgewezen, sturen we je een e-mail met de reden van de afwijzing. Dit kun je ook op Mijn Simyo zien. Het aanvragen van nummerbehoud kan om verschillende redenen afgewezen worden:

  • Je hebt een lopend contract dat nog niet kan worden opgezegd
  • Je gegevens zijn verkeerd ingevoerd

Is dat laatste het geval? Via Mijn Simyo kun je de gegevens aanpassen en de aanvraag opnieuw indienen.

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Een Prepaid simkaart kun je direct na ontvangst gebruiken. Stap je met nummerbehoud over op een Sim Only abonnement? Deze simkaart moet je eerst activeren. Let op: je bundels gaan pas in als je telefoonnummer is overgezet. Op die manier krijg je geen dubbele abonnementskosten. Gebruik de simkaart pas zodra je telefoonnummer is overgezet. Hierover krijg je van ons bericht. Gebruik je voor die tijd tóch de simkaart? Dan betaal je het buitenbundeltarief voor bellen, sms’en en internetten.

Ik wil mijn aanvraag voor nummerbehoud later afmaken. Kan dat?

Ja, na het bestellen van Prepaid of Sim Only kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen of de aanvraag afronden. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan moet je nummerbehoud zo snel mogelijk afmaken.

Wat als ik te laat nummerbehoud aanvraag?

Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Neem dan meteen contact op met onze nummerbehoud-afdeling via nummerbehoud@simyo.nl.

Hoe kan ik mijn Simyo-telefoonnummer meenemen naar een andere provider?

Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.

Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je Sim Only abonnement niet zelf op. Je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract? Dan kun je vanaf 120 dagen voor de einddatum nummerbehoud aanvragen. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.

Wat past bij mij: Prepaid of Sim Only?

Met Prepaid betaal je vooraf tegoed waarmee je voor een vast tarief kunt bellen, sms’en en mobiel internetten. Handig als je je telefoon niet of nauwelijks gebruikt, maar wel bereikbaar wilt zijn. Sim Only is de juiste keuze als je voordelig wilt bellen, sms’en en mobiel internetten. Hiervoor neem je bundels: een vast pakket aan minuten en sms’jes of MB’s, die je elke maand omhoog of omlaag kan bijstellen. Ontdek hier het verschil tussen Sim Only en Prepaid.