Simyo nummerbehoud

Stap je over naar Simyo, maar wil je wel je eigen nummer behouden? Geen zorgen - met nummerbehoud neem je gratis je telefoonnummer mee! Zodra jij de aanvraag indient, regelen wij de rest met je oude provider.

Hoe werkt nummerbehoud?

Handig om te weten over nummerbehoud.

Wat heb ik nodig voor nummerbehoud?

Om succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer, een werkende simkaart van je huidige provider en een toestel waar deze simkaart in zit nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer. Die vind je meestal terug op de factuur, een bankafschrift of bij de klantgegevens van je huidige provider

Wat gebeurt er met mijn abonnement?

Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd zeggen wij je vorige abonnement of Prepaid aansluiting voor je op. Je nieuwe abonnement bij ons start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Vanaf dat moment gaan je bundels in en kan je onze simkaart gebruiken. Geen dubbele abonnementskosten dus!

Aanvraag bevestigen

Na de aanvraag ontvang je per sms een verificatiecode. Beantwoord het bericht met deze verificatiecode om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Kun je de code niet ontvangen of bevestigen? Bekijk hier de oplossing.

Status bekijken

Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.

Nummerbehoud aanvragen in 4 stappen

Abonnement
Prepaid
Zakelijk
  1. Aanvraag indienen

    Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling, of achteraf via Mijn Simyo. Je nummer wordt overgezet zodra dit kosteloos van je huidige provider mag. Wil je direct overstappen? Dan geef je dit aan tijdens je aanvraag. Let op: Je huidige provider kan hiervoor extra kosten in rekening brengen.

  2. Aanvraag bevestigen per sms

    Na de aanvraag ontvang je per sms een verificatiecode. Beantwoord het bericht met deze verificatiecode om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Kun je de code niet ontvangen of bevestigen? Bekijk hier de oplossing.

  3. Wij gaan aan de slag

    We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. We houden je per e-mail en via Mijn Simyo op de hoogte van de status.

  4. Nummerbehoudaanvraag is afgerond

    Hoera! Welkom bij Simyo. We sturen je een dag voor de overname van je nummer een e-mail.

    Hebben we je telefoonnummer overgenomen? Dan hoef je alleen nog even je simkaart te activeren.

Nummerbehoud afgewezen?

Heb je bericht ontvangen over een afwijzing van nummerbehoud? Geen zorgen, we vertellen je hoe je dit kunt oplossen op de onderstaande pagina.

Nummerbehoud binnen Simyo

Wil je binnen Simyo overstappen naar een andere aansluiting met behoud van je telefoonnummer? Lees hieronder wat je per situatie kunt doen.

Overstappen van Prepaid naar Sim Only binnen Simyo
Overstappen van Sim Only naar Prepaid binnen Simyo.
Overstappen van abonnement naar abonnement binnen Simyo
Overstappen van Prepaid naar Prepaid binnen Simyo

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn aanvraag voor nummerbehoud achteraf indienen. Kan dat?

Ja, na het bestellen van Prepaid of abonnement kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Vraag dan zo snel mogelijk nummerbehoud aan, om te voorkomen dat je het telefoonnummer kwijt raakt. Je kan deze stappen volgen om nummerbehoud aan te vragen. Is je telefoonnummer niet meer actief bij je huidige provider? Dan kunnen we deze niet meer overnemen en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer.

Ik wil toch liever een nieuw nummer. Kan dat?

Ja, dat kan. Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo. Het tijdelijke telefoonnummer dat je van ons hebt gekregen wordt dan je nummer bij ons.

Moet ik zelf mijn abonnement opzeggen bij mijn huidige provider?

Nee, dat regelen wij voor je. Heb je zelf al je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Vraag dan zo snel mogelijk nummerbehoud aan. Wil je nog even wachten? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt. Het beste is dan om de opzegging terugdraaien via je huidige provider. Je telefoonnummer blijft dan in de lucht. Is dat gelukt? Dan kan je deze stappen volgen om nummerbehoud aan te vragen. Is je telefoonnummer niet meer actief bij je huidige provider? Dan kunnen we deze niet meer overnemen en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer.

Ik kan de verificatiecode niet ontvangen of bevestigen. Wat kan ik doen?

  • Kun je de code niet terugsturen? Je kan dan je nummerbehoud alsnog bevestigen via deze pagina. Je hebt daarvoor wel de verificatiecode nodig.

  • Kun je de verificatiecode niet ontvangen, maar is je nummer nog wel actief? Bevestig dan hier je nummerbehoud. Je hebt in dit geval wel het klantnummer van je huidige provider nodig. Je klantnummer kun je meestal terugvinden op de factuur, bij een bankafschrift of bij de klantgegevens van je huidige provider. Kun je het klantnummer niet vinden? Neem dan contact op met je huidige provider.

Mijn verificatiecode voor nummerbehoud is verlopen. Hoe krijg ik een nieuwe?

De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op in Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.

Kan ik overstappen van Simyo Prepaid naar een abonnement van Simyo?

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only. Wil je graag overstappen naar een abonnement met telefoon? Zet dan eerst je prepaid-aansluiting om naar Sim Only, daarna kun je verlengen naar een abonnement met telefoon. Dit doe je zo:

  • Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only en bespaar' onder het kopje Overzicht. (Zie je deze knop hier niet? Ga dan naar 'Verbruik' en druk onderaan de pagina op 'Stap over naar Sim Only')

  • Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.

Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover. Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Kan ik overstappen van een abonnement van Simyo naar Simyo Prepaid?

Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.

Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op Simyo.nl.

Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Na een opzegtermijn van 30 dagen zetten we je telefoonnummer over op je nieuwe Prepaid simkaart.

Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Wat gebeurt er met mijn beltegoed na nummerbehoud?

Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Het beste is dan om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt. Wil je dit niet? Dan kun je het beste contact opnemen met je huidige provider om je tegoed terug te laten storten.

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Zodra je nummer is overgezet, kun je gebruik maken van je aansluiting bij Simyo. Heb je een abonnement? Activeer dan eerst je simkaart via Mijn Simyo. Let op! Je bundels worden pas actief na het overzetten van je telefoonnummer. Als je de simkaart eerder activeert, maak je gebruik van een tijdelijk nummer en betaal je een buitenbundeltarief.

Kan ik mijn telefoonnummer van Simyo meenemen naar een andere provider?

Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.

Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je abonnement niet zelf op, want je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract en wil je vertrekken voordat je contract is afgelopen? Dan kan je opzeggen of overstappen naar een andere provider. Je betaalt dan wel de kosten van de resterende maanden van je contract. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.

Prepaid en nog tegoed over?

Overgebleven beltegoed kan niet worden meegenomen naar een andere provider. Het beste is om dit tegoed op te maken voordat je nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider.

.