Nummerbehoud

Wij regelen het!

Stap je over naar Simyo, dan zorgen wij dat je jouw eigen nummer gratis meeneemt. Wij nemen contact op met je huidige provider, en zorgen ervoor dat je met jouw eigen nummer bij Simyo kan bellen.

Zo werkt nummerbehoud

De datum waarop we je nummer overzetten naar Simyo hangt af van je huidige contract:

Stap je over van Prepaid naar Simyo?

  • Binnen 5 werkdagen nadat je het startpakket hebt ontvangen zetten we je nummer al over.

Stap je over van een abonnement naar Simyo?

  • Je hoeft je huidige abonnement niet op te zeggen, dat doen wij voor je nadat je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd.
  • We mogen nummerbehoud bij je huidige provider aanvragen, als je huidige abonnement over maximaal 60 dagen afloopt. Voor een zakelijk abonnement is dat 120 dagen.
  • Voor een doorlopend contract is de opzegtermijn bij je oude provider 30 dagen. Voor zakelijk is dat 90 dagen.
  • We nemen je nummer over vanaf de dag dat je contract afloopt.
  • Heb je al opgezegd bij je oude provider? Zolang we je nummer kunnen overzetten vóór het einde van je contract, is er niks aan de hand. Het overzetten van een nummer duurt meestal 5 werkdagen.

We houden je op de hoogte

Na de aanvraag krijg je binnen 3 werkdagen een e-mail met de datum waarop wij je nummer overzetten. Als je oude provider de aanvraag voor nummerbehoud afkeurt, laten we je de reden van afwijzing weten.

Tot je nummer is overgezet

Je krijgt binnen 2 werkdagen je simkaart met tijdelijke nummer thuisgestuurd. Je abonnement gaat pas in als je nummer is overgezet naar Simyo, zo heb je geen dubbele kosten.

Let wel op: bel je voordat je abonnement ingaat met je tijdelijke nummer, dan betaal je de Sim Only buiten-bundel tarieven.

Begin nu met slim bellen

Liever geen Sim Only abonnement? Kies Simyo Prepaid

Ben je al klant en wil je overstappen van Prepaid naar Sim Only?
Log dan in op Mijn Simyo om over te stappen.

Top