Nummerbehoud

Stap je over naar Simyo, maar wil je wel je huidige nummer behouden? Geen zorgen – met nummerbehoud neem je gratis je telefoonnummer mee! Zodra jij de aanvraag indient, regelen wij de rest met je oude provider.

Nummerbehoud bij Simyo

Alles wat je moet weten over nummerbehoud

Betaal een groter eenmalig bedrag

Wat heb ik nodig?

0m succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer

Bestel Prepaid met eSIM

Wanner gaan mijn bundels in?

Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!

Wissel je Simyo simkaart in voor eSIM

Toch liever een nieuw nummer?

Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer word overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo.

Wissel je Simyo simkaart in voor eSIM

Status bekijken

Per mail houden we Je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.




Nummerbehoud aanvragen in 4 stappen

Abonnement
Prepaid
Zakelijk
  1. Aanvraag indienen

    Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling, of achteraf via Mijn Simyo. Je nummer wordt overgezet zodra dit kosteloos van je huidige provider mag. Wil je direct overstappen? Dan geef je dit aan tijdens je aanvraag. Let op, de huidige provider kan hiervoor extra kosten in rekening brengen.

  2. Aanvraag bevestigen per sms

    Na de aanvraag ontvang je per sms een verificatiecode. Beantwoord het bericht met deze verificatiecode om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Kun je de code niet ontvangen of bevestigen? Bekijk hier de oplossing.

  3. Wij gaan aan de slag

    We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. We houden je per e-mail en via Mijn Simyo op de hoogte van de status.

  4. Nummerbehoud is afgerond

    Hoera! Je bundels zijn vanaf nu actief. Welkom bij Simyo!

Bestel Sim Only    Bestel met telefoon

Je nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Niet (op tijd) gereageerd op de sms met verificatiecode

De reden opgegeven door je vorige provider is: niet (op tijd) gereageerd op de sms met nummerbehoud verificatiecode. Met deze code bevestig je dat het telefoonnummer ook écht van jou is.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan

We dienen daarna een nieuwe aanvraag in.

Let op!

Reageer binnen 24 uur op de sms met de verificatiecode. Anders wordt het nummerbehoud weer afgewezen.

Kun je geen sms ontvangen, maar is het nummer nog wel actief? Geen probleem!

Vraag via bovenstaande stappen opnieuw nummerbehoud aan

Kun je geen sms terugsturen? Zo los je dat op:

Vraag via bovenstaande stappen opnieuw nummerbehoud aan

  • Ga naar simyo.porteren.nl
  • Voer telefoonnummer en verificatiecode in en klik op Verstuur
Niet mogelijk in verband met een lopend contract

De reden opgegeven door je vorige provider is: gewenste overstapdatum niet mogelijk in verband met lopend contract.

Je kunt 120 dagen voordat het contract bij je huidige provider afloopt een nieuw verzoek voor nummerbehoud indienen. De bundels die je uitkoos tijdens het bestellen, blijven gewoon staan!

Heb je nog een lopend contract, maar wil je toch eerder overstappen? Er zijn 2 manieren om je nummer toch over te laten zetten naar Simyo:

  • Laat je huidige contract doorlopen. Geef bij je huidige provider aan dat je daar het nummer wil veranderen, zodat je het huidige nummer mee kunt nemen naar Simyo.
    Let op! Je hebt nu dubbele kosten. Naast het Simyo abonnement, loopt het contract bij de vorige provider ook door.
  • Koop je contract af bij de huidige provider. Bij afkopen betaal je een afkoopsom die bestaat uit de resterende maanden van je huidige contract. Deze afkoopsom wordt samengesteld door je huidige provider. Na het vrijgeven van je nummer, kan het overgezet worden naar Simyo.

Nummerbehoud wijzigen

Heb je bij de huidige provider geregeld dat je eerder weg kan? Dien dan een nieuwe aanvraag in. Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan
Verkeerde gegevens ingevoerd

De reden opgegeven door je vorige provider is: gewenste overstap niet mogelijk in verband met het invullen van verkeerde gegevens.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan
Er loopt al een verzoek voor nummerbehoud

De reden opgegeven door je vorige provider is: er loopt al een verzoek voor dit nummer. Er loopt dus al een aanvraag voor nummerbehoud bij Simyo of een andere provider.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Als het verzoek bij een andere provider loopt, mag je zelf contact opnemen met die provider om het verzoek te annuleren.

Heb je het lopende verzoek geannuleerd? Dien dan een nieuwe aanvraag bij ons in. Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan
Je telefoonnummer is niet meer actief

De reden opgegeven door je vorige provider is: Het nummer is niet meer actief en kan daardoor niet worden overgezet.

Wat nu?

Omdat je nummer niet meer actief is, kunnen we het niet overzetten. Het is misschien nog mogelijk om je nummer te activeren. Neem hiervoor contact op met je vorige provider.

Is je nummer weer actief? Dan is het probleem zo opgelost! Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn aanvraag voor nummerbehoud later afmaken. Kan dat?

Ja, na het bestellen van Prepaid of Sim Only kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen of de aanvraag afronden via Mijn Simyo. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan moet je nummerbehoud zo snel mogelijk afmaken.

Moet ik zelf mijn abonnement opzeggen bij mijn huidige provider?

Nee, dat regelen wij voor je. Heb je zelf al je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Neem dan meteen contact op met onze nummerbehoud-afdeling via nummerbehoud@simyo.nl.

Ik kan de verificatiecode niet ontvangen of bevestigen. Wat kan ik doen?

  • Kun je de code niet terugsturen? Bevestig je nummerbehoud dan op simyo.porteren.nl.
  • Kun je de verificatiecode niet ontvangen, maar is je nummer nog wel actief? Vraag dan via Mijn Simyo nummerbehoud aan met het klantnummer van je huidige provider.

Mijn verificatiecode voor nummerbehoud is verlopen. Hoe krijg ik een nieuwe?

De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op via Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.

Kan ik overstappen van Simyo Prepaid naar een abonnement van Simyo?

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only. Wil je graag overstappen naar een abonnement met telefoon? Zet dan eerst je prepaid-aansluiting om naar Sim Only, daarna kun je verlengen naar een abonnement met telefoon. Dit doe je zo:

  • Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only en bespaar' onder het kopje Overzicht. (Zie je deze knop hier niet? Ga dan naar 'Verbruik' en druk onderaan de pagina op 'Stap over naar Sim Only')
  • Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.

Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover. Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Kan ik overstappen van een abonnement van Simyo naar Simyo Prepaid?

Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.

Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op Simyo.nl.

Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Meestal kunnen we met zes werkdagen je telefoonnummer overzetten op je nieuwe Prepaid simkaart.

Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.

Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.

Wat gebeurt er met mijn beltegoed na nummerbehoud?

Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Misschien is het dan een idee om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt.

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Zodra je nummer is overgezet, kun je gebruik maken van je aansluiting bij Simyo. Heb je een abonnement? Activeer dan eerst je simkaart via Mijn Simyo. Let op! Je bundels worden pas actief na het overzetten van je telefoonnummer. Als je de simkaart eerder activeert, maak je gebruik van een tijdelijk nummer en betaal je een buitenbundeltarief.

Kan ik mijn telefoonnummer van Simyo meenemen naar een andere provider?

Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.

Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je Sim Only abonnement niet zelf op, want je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract en wil je vertrekken voordat je contract is afgelopen? Dan kan je opzeggen of overstappen naar een andere provider. Je betaalt dan wel de kosten van de resterende maanden van je contract. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.

Heb je thuis KPN en wil je dat opzeggen?

Als je thuis KPN Vast Internet hebt, krijg je bij Simyo dubbele bundels. Dat heet Simyo Compleet. Wil je jouw KPN-abonnement opzeggen? Ga dan naar de opzegpagina van KPN. Daar volg je de aangegeven stappen.

.