Wat heb ik nodig?
0m succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer.
Stap je over naar Simyo, maar wil je wel je huidige nummer behouden? Geen zorgen - met nummerbehoud neem je gratis je telefoonnummer mee! Zodra jij de aanvraag indient, regelen wij de rest met je oude provider.
0m succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer.
Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!
Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo.
Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.
Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling, of achteraf via Mijn Simyo. Je nummer wordt overgezet zodra dit kosteloos van je huidige provider mag. Wil je direct overstappen? Dan geef je dit aan tijdens je aanvraag. Let op, de huidige provider kan hiervoor extra kosten in rekening brengen.
Na de aanvraag ontvang je per sms een verificatiecode. Beantwoord het bericht met deze verificatiecode om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Kun je de code niet ontvangen of bevestigen? Bekijk hier de oplossing.
We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. We houden je per e-mail en via Mijn Simyo op de hoogte van de status.
Hoera! Je bundels zijn vanaf nu actief. Welkom bij Simyo!
Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling, of achteraf via Mijn Simyo. Met prepaid wordt je nummer standaard binnen vijf werkdagen overgezet naar Simyo.
Na de aanvraag ontvang je per sms een verificatiecode. Beantwoord het bericht met deze verificatiecode om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Kun je de code niet ontvangen of bevestigen? Bekijk hier de oplossing.
We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. We houden je per e-mail en via Mijn Simyo op de hoogte van de status.
Hoera! Je bundels zijn vanaf nu actief. Welkom bij Simyo!
Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling, of achteraf via Mijn Simyo. Je nummer wordt overgezet zodra dit kosteloos van je huidige provider mag. Wil je direct overstappen? Dan geef je dit aan tijdens je aanvraag. Let op, de huidige provider kan hiervoor extra kosten in rekening brengen.
Tijdens je aanvraag geef je aan dat je een zakelijke aansluiting hebt. Vul vervolgens je huidige klantnummer in. Deze kun je meestal terugvinden op de factuur of bij de klantgegevens van je huidige provider.
We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. We houden je per e-mail en via Mijn Simyo op de hoogte van de status.
Hoera! Je bundels zijn vanaf nu actief. Welkom bij Simyo!
Ja, na het bestellen van Prepaid of Sim Only kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen of de aanvraag afronden via Mijn Simyo. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan moet je nummerbehoud zo snel mogelijk afmaken.
Nee, dat regelen wij voor je. Heb je zelf al je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Neem dan meteen contact op met onze nummerbehoud-afdeling via nummerbehoud@simyo.nl.
Kun je de code niet terugsturen? Bevestig je nummerbehoud dan op simyo.porteren.nl.
Kun je de verificatiecode niet ontvangen, maar is je nummer nog wel actief? Vraag dan via Mijn Simyo nummerbehoud aan met het klantnummer van je huidige provider.
De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op in Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.
Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only. Wil je graag overstappen naar een abonnement met telefoon? Zet dan eerst je prepaid-aansluiting om naar Sim Only, daarna kun je verlengen naar een abonnement met telefoon. Dit doe je zo:
Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only en bespaar' onder het kopje Overzicht. (Zie je deze knop hier niet? Ga dan naar 'Verbruik' en druk onderaan de pagina op 'Stap over naar Sim Only')
Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.
Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover. Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.
Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.
Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.
Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op Simyo.nl.
Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Meestal kunnen we met zes werkdagen je telefoonnummer overzetten op je nieuwe Prepaid simkaart.
Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.
Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.
Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Het beste is dan om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt.
Zodra je nummer is overgezet, kun je gebruik maken van je aansluiting bij Simyo. Heb je een abonnement? Activeer dan eerst je simkaart via Mijn Simyo. Let op! Je bundels worden pas actief na het overzetten van je telefoonnummer. Als je de simkaart eerder activeert, maak je gebruik van een tijdelijk nummer en betaal je een buitenbundeltarief.
Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.
Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je abonnement niet zelf op, want je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract en wil je vertrekken voordat je contract is afgelopen? Dan kan je opzeggen of overstappen naar een andere provider. Je betaalt dan wel de kosten van de resterende maanden van je contract. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.
Heb je thuis KPN en wil je dat opzeggen?
Als je thuis KPN Vast Internet hebt, krijg je bij Simyo dubbele bundels. Dat heet Simyo Compleet. Wil je jouw KPN-abonnement opzeggen? Ga dan naar de opzegpagina van KPN. Daar volg je de aangegeven stappen.
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Wanneer je ervoor kiest om je nummer per direct mee te nemen, kun je kiezen uit twee opties:
Wij nemen je nummer binnen vijf werkdagen over en zeggen daarbij je abonnement per direct op. Let op! Hiermee beëindig je je contract bij je huidige provider. Zij kunnen hiervoor extra kosten in rekening brengen. Als dit het geval is, neemt je huidige provider contact met je op.
Wij nemen je nummer binnen vijf werkdagen over, maar je contract bij je huidige provider blijft actief. Daarop zal een ander nummer worden gezet, je huidige provider informeert je daarover. Let op! Hierdoor kunnen dubbele abonnementskosten ontstaan.
Vraag dan eerst een nieuwe verificatiecode aan op Mijn Simyo:
Log in op Mijn Simyo.
Klik in het 'Overzicht', naast de status van nummerbehoud op ‘Bekijk aanvraag’.
Pas je nummerbehoud aan.
We dienen daarna een nieuwe aanvraag in.
Vraag via bovenstaande stappen opnieuw nummerbehoud aan.
Ga naar simyo.porteren.nl.
Voer telefoonnummer en klantnummer in en klik op 'Verstuur'.
Vraag via bovenstaande stappen opnieuw nummerbehoud aan.
Ga naar simyo.porteren.nl.
Voer telefoonnummer en verificatiecode in en klik op 'Verstuur'.
Let op! Reageer binnen 24 uur op de sms met de verificatiecode. Anders wordt het nummerbehoud weer afgewezen.