Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De Doe Je Ding deals zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De Doe Je Ding deals zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

Nummerbehoud bij Simyo

Stap je over op Sim Only of Prepaid van Simyo? Met nummerbehoud neem je gewoon je telefoonnummer mee. Dit werkt heel makkelijk en regelen we geheel gratis voor je. Net als het opzeggen bij je huidige provider, zodat je geen dubbele kosten maakt. Lees hier hoe nummerbehoud voor Sim Only en Prepaid werkt.

Nummerbehoud: zo gebeurd!

Met nummerbehoud neem je je telefoonnummer mee naar je nieuwe Sim Only of Prepaid simkaart. Het is gratis en wij regelen dit onderling met je oude provider. Zo hoef je niet al je contacten te laten weten dat je een nieuw nummer hebt en hoef je niet op al je online diensten, zoals DigID, je telefoonnummer aan te passen. Uiteraard is nummerbehoud niet verplicht. Als je wil, kun je bij je bestelling ook een nieuw telefoonnummer nemen. Vraag in dat geval geen nummerbehoud aan en zeg je oude abonnement zelf op.

Bestel Sim Only met nummerbehoud

Hoe Werkt Het

Hoe werkt nummerbehoud?

Nummerbehoud is het meenemen van je telefoonnummer als je verandert van provider. Wanneer kan je nummerbehoud aanvragen? Dat hangt af van wat je nu voor type aansluiting hebt. Hieronder bespreken we per situatie hoe nummerbehoud werkt.

Ik heb nu Prepaid

Heb je nu Prepaid en verander je van provider? Met Prepaid kun je op elk moment nummerbehoud aanvragen, want voor Prepaid is er geen opzegtermijn. Voor het aanvragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Je nummer kan binnen vijf werkdagen worden overgezet.

Wat er gebeurt met je tegoed? Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Misschien is het dan een idee om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt op een abonnement.

Ik heb nu een particulier abonnement

Wanneer kun je nummerbehoud aanvragen voor een Sim Only abonnement? Dat hangt er vanaf of je op dit moment een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Of nog een abonnement met een einddatum. Wij vertellen je hoe het werkt per situatie.

Ik heb een abonnement met een einddatum op mijn contract

Heb je Sim Only of een abonnement met toestel en wil je overstappen naar een andere provider? Dan heb je op dit moment nog een contract. Zeg dit contract niet zelf op. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt dit contract automatisch opgezegd.

Je kunt 120 dagen voor het einde van je contract nummerbehoud aanvragen. Het nummer wordt dan op de einddatum overgezet naar de simkaart van je nieuwe provider. Als dit toevallig op een feestdag of in het weekend is, wordt het nummer de eerstvolgende werkdag overgezet.

Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement

Met een maandelijks opzegbaar abonnement of een abonnement dat na het einde van het contract doorloopt, kun je meteen nummerbehoud aanvragen. Hiervoor heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. De opzegtermijn van een maandelijks opzegbaar abonnement is een maand. Als je nummerbehoud aanvraagt, en deze aanvraag wordt geaccepteerd, wordt je abonnement bij je huidige provider automatisch opgezegd.

Ik heb nu een zakelijk abonnement

Met een zakelijk abonnement kun je 120 dagen voor het einde van je contract nummerbehoud aanvragen. Op de einddatum van dit contract wordt je nummer overgezet. Valt de einddatum in het weekend of op een feestdag? Dan wordt je nummer op de eerstvolgende werkdag overgezet. Voor de aanvraag heb je je telefoonnummer, een werkende simkaart en het klantnummer van je huidige provider nodig.

Nummerbehoud aanvragen in 3 stappen

  1. Vraag nummerbehoud aan

    Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling of doe dit achteraf via Mijn Simyo.

  2. Bevestig nummerbehoud met een sms

    Na je aanvraag ontvang je per sms een bevestigingscode. Lees de instructies en beantwoord het bericht om de aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Lukt het niet om het bericht te beantwoorden? Voer de code dan in op https://simyo.porteren.nl/.

  3. Bekijk je status in de mail of op Mijn Simyo

    Na jouw bevestiging gaan we aan de slag. Is je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd? Dan zeggen we de aansluiting bij je vorige provider op en regelen wij dat je nummer overgaat. Per e-mail en op Mijn Simyo houden we je op de hoogte van de status.

Bestel Sim Only met nummerbehoud

Dit Moet Je Weten

Alles wat je moet weten over nummerbehoud

Wachtwoord

Wat heb ik nodig?

Om succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer en een werkende simkaart van je huidige provider nodig. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan vragen we ook om je klantnummer

Gesloten

Wanneer gaan mijn bundels in?

Je nieuwe abonnement start op het moment dat je telefoonnummer succesvol is overgezet. Nummerbehoud aanvragen betekent ook dat je vorige abonnement of Prepaid aansluiting wordt opgezegd. Geen dubbele abonnementskosten!

Smartphone

Toch liever een nieuw nummer?

Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo.

Simkaart

Status bekijken

Per mail houden we je van elke stap in het proces op de hoogte. De status van de aanvraag kun je ook volgen in Mijn Simyo.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over nummerbehoud

Wat als ik nummerbehoud wil aanvragen en geen sms’jes kan ontvangen of terugsturen?

Je moet je aanvraag voor nummerbehoud altijd bevestigen. Hiervoor ontvang je een sms’je die je moet beantwoorden.

  • Heb je de sms wel ontvangen, maar kun je geen sms’jes versturen? Vul deze dan in op https://simyo.porteren.nl/.
  • Heb je de sms niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je met het bevestigen van je aanvraag.

Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Als je aanvraag afgewezen, sturen we je een e-mail met de reden van de afwijzing. Dit kun je ook op Mijn Simyo zien. Het aanvragen van nummerbehoud kan om verschillende redenen afgewezen worden:

  • Je hebt een lopend contract dat nog niet kan worden opgezegd
  • Je gegevens zijn verkeerd ingevoerd

Is dat laatste het geval? Via Mijn Simyo kun je de gegevens aanpassen en de aanvraag opnieuw indienen.

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gebruiken?

Een Prepaid simkaart kun je direct na ontvangst gebruiken. Stap je met nummerbehoud over op een Sim Only abonnement? Deze simkaart moet je eerst activeren. Let op: je bundels gaan pas in als je telefoonnummer is overgezet. Op die manier krijg je geen dubbele abonnementskosten. Gebruik de simkaart pas zodra je telefoonnummer is overgezet. Hierover krijg je van ons bericht. Gebruik je voor die tijd tóch de simkaart? Dan betaal je het buitenbundeltarief voor bellen, sms’en en internetten.

Ik wil mijn aanvraag voor nummerbehoud later afmaken. Kan dat?

Ja, na het bestellen van Prepaid of Sim Only kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen of de aanvraag afronden. Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan moet je nummerbehoud zo snel mogelijk afmaken.

Wat als ik te laat nummerbehoud aanvraag?

Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Neem dan meteen contact op met onze nummerbehoud-afdeling via nummerbehoud@simyo.nl.

Hoe kan ik mijn Simyo-telefoonnummer meenemen naar een andere provider?

Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice. Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.

Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je Sim Only abonnement niet zelf op. Je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract? Dan kun je vanaf 120 dagen voor de einddatum nummerbehoud aanvragen. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.

Wat past bij mij: Prepaid of Sim Only?

Met Prepaid betaal je vooraf tegoed waarmee je voor een vast tarief kunt bellen, sms’en en mobiel internetten. Handig als je je telefoon niet of nauwelijks gebruikt, maar wel bereikbaar wilt zijn. Sim Only is de juiste keuze als je voordelig wilt bellen, sms’en en mobiel internetten. Hiervoor neem je bundels: een vast pakket aan minuten en sms’jes of MB’s, die je elke maand omhoog of omlaag kan bijstellen. Ontdek hier het verschil tussen Sim Only en Prepaid.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.