Alles over beltegoed en opwaarderen

Om te kunnen bellen en internetten met je Prepaid aansluiting heb je beltegoed nodig. Hier vind je les over het opwaarderen en gebruik van je beltegoed.

Jouw Simyo simkaart

Opwaarderen

Je beltegoed waardeer je heel gemakkelijk op via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app onder het kopje ‘Overzicht’. Geen zin om in te loggen? Dan kun je ook direct opwaarderen via onze opwaardeerpagina.

Handig om te weten

Vanaf € 10

Het minimale bedrag waarmee je kunt opwaarderen is € 10. Daarna kun je kiezen voor een bedrag tussen de € 10 en € 100.

Snel verwerkt

Na je betaling staat je beltegoed erbij en kun je snel weer verder bellen en internetten.

Gemakkelijk bijhouden

Op Mijn Simyo en in onze app kun jij je beltegoed in de gaten houden. Snel je tegoed zien zonder in te loggen? Zet dan in de app onder inloggegevens de optie ‘Tegoed bij login’ aan.

Betaalmogelijkheden bij opwaarderen

Opwaarderen via iDeal en creditcard

Het is mogelijk beltegoed op te waarderen zonder je bankrekening te koppelen. Zo’n opwaardering kan je telkens eenmalig doen door middel van iDeal of een creditcard op Mijn Simyo.

Opwaarderen via afschrijving

Met Simyo Prepaid kun je opwaarderen via een eenmalige afschrijving. Dit houdt in dat je Simyo de opdracht geeft om een betaling van je bankrekening af te halen. Hiervoor is het wel nodig dat je bankrekening bekend is bij Simyo.

Om je rekeningnummer te koppelen aan je Mijn Simyo-account, willen we eerst zeker weten dat jij daadwerkelijk de rekeninghouder bent van het rekeningnummer dat je opgeeft. We vragen je daarom een proefbetaling van € 0,01 te doen. Je doet deze proefbetaling via iDEAL op Mijn Simyo. Als je deze proefbetaling succesvol afrondt, is de controle gedaan en je rekeningnummer gekoppeld.

Met de koppeling van je bankrekening aan Mijn Simyo geef je een machtiging af, zodat Simyo in de toekomst opwaarderingen via een automatische incasso van je rekening af kan schrijven, wanneer jij daar opdracht toe geeft. Deze afschrijving gaat dus niet automatisch, tenzij je wil dat je beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd.

Automatisch opwaarderen

Met je Simyo Prepaid kun je automatisch opwaarderen. Slim, want zo zit je nooit zonder beltegoed. Wil je automatisch opwaarderen aan zetten? Log dan in op Mijn Simyo.

Op je Beltegoed tegel onder het kopje Overzicht zie je onderaan in het oranje 'Automatisch opwaarderen aanpassen' staan. Klik daarop om automatisch opwaarderen in te stellen. Je kunt nu kiezen uit twee opties:

  • Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-.

  • Je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.

Je automatische opwaardering kun je betalen via je rekeningnummer of een Nederlandse creditcard. Is je creditcard of rekeningnummer nog niet bekend op Mijn Simyo? Dan kun je dit direct regelen als je automatisch opwaarderen aan zet.

Houdbaarheid beltegoed

Je beltegoed is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Daarvoor moet je in ieder geval eens in de 6 maanden je beltegoed gebruiken. Bundels zijn altijd een maand geldig.

Eens in de zes maanden doen:

Doe minimaal eens in de zes maanden een van onderstaande acties om je simkaart actief te houden:

  • Een uitgaand gesprek voeren

  • Een sms sturen

  • Verbinding maken met mobiel internet

  • Een internetbundel kopen

  • Je beltegoed opwaarderen

Wat gebeurt er als ik dat niet doe?

Heb je vijfeneenhalve maand je simkaart niet gebruikt? Dan sturen we je een e-mail ter herinnering. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Controleer in Mijn Simyo of in de app of het juiste e-mailadres staat geregistreerd.

Geldigheid internetbundel

Heb je een internetbundel van een maand aangezet? Dan is deze direct geldig. De maandbundel is precies één maand geldig. Zet je de bundel bijvoorbeeld op 20 juli aan, dan is deze tot 20 augustus geldig.

Veelgestelde vragen over beltegoed en opwaarderen

Hoe moet ik beltegoed opwaarderen?

Met Simyo Prepaid kun je je beltegoed opwaarderen op Mijn Simyo  of in de Mijn Simyo app, maar ook direct op onze opwaardeer-pagina

Handig om te weten:

  • Het minimum bedrag waarmee je kunt opwaarderen is € 10,-.

  • Je beltegoed is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Je leest hier hoe je een simkaart actief houdt.

  • Je kunt ook kiezen voor automatische opwaardering.

  • Na je betaling, waarderen we je beltegoed binnen 5 minuten op.

Over de betaling
Je opwaardering kun je betalen via:

Kies je voor de eenmalige afschrijving? Dan incasseren wij het bedrag binnen 5 werkdagen van je rekening

Hoe moet ik automatisch opwaarderen?

Met je Simyo Prepaid kun je automatisch opwaarderen. Slim, want zo zit je nooit zonder beltegoed. Wil je automatisch opwaarderen aan zetten? Log dan in op Mijn Simyo.

Op je Beltegoed tegel onder het kopje Overzicht zie je onderaan in het oranje 'Automatisch opwaarderen aanpassen' staan. Klik daarop om automatisch opwaarderen in te stellen. Je kunt nu kiezen uit twee opties:

  • Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-.

  • Je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.

Je automatische opwaardering kun je betalen via je rekeningnummer of een Nederlandse creditcard. Is je creditcard of rekeningnummer nog niet bekend op Mijn Simyo? Dan kun je dit direct koppelen als je automatisch opwaarderen aan zet.

Mijn beltegoed is op, maar ik heb nog wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Het uitgaande verkeer vanaf je Simyo Prepaid stopt zodra je beltegoed op is, ook als je een internetbundel hebt. Je kunt dan nog wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. Opwaarderen kan via Mijn Simyo of deze pagina.

Kan ik mijn Prepaid aansluiting gebruiken in het buitenland?

Jazeker! Met Simyo Prepaid kun je ook bellen, sms’en en internetten in het buitenland. Het tarief hangt af van de zone waarin bent of waar je naartoe belt. Bekijk de juiste buitenlandinstellingen en onze buitenlandtarieven op deze pagina.

Kan ik ook opwaarderen met een beltegoedkaart uit de winkel?

Nee, Simyo gebruikt geen opwaardeerkaarten of codes. Deze kun je dus niet in de winkel kopen. Je kunt je Prepaid simkaart opwaarderen via Mijn Simyo of direct via onze opwaardeer-pagina. De opwaardeerkaarten van KPN kunnen niet gebruikt worden om je Simyo simkaart op te waarderen.

Waarom zie ik geen bankafschrijving na het opwaarderen?

Heb je opgewaardeerd via een eenmalige afschrijving? Dan kan het tot vijf werkdagen duren, voordat je de afschrijving terugziet op je bankrekening.

Mijn opwaardering kon niet worden afgeschreven. Wat nu?

Wanneer je opwaardering niet kan worden afgeschreven, dan is dat vaak binnen drie werkdagen bij ons bekend. De opwaardering wordt dan weer in mindering gebracht op je beltegoed. Als je niet weet waarom de afschrijving niet is gelukt, informeer dan bij je bank naar de reden.

Hoe kan ik mijn prepaid opzeggen en beltegoed overzetten?

Heb je twee Simyo Prepaid simkaarten en wil je het beltegoed van de ene Simyo Prepaid simkaart overzetten naar de andere? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit proces is helemaal gratis, dus al je beltegoed blijft van jou.

Vermeld de twee telefoonnummers waar het om gaat én het telefoonnummer van de aansluiting die komt te vervallen. Zodra het beltegoed is overgeheveld, zullen wij de lege simkaart blokkeren en de aansluiting beëindigen. De lege simkaart kun je daarna doorknippen en weggooien.

Let op: bonusbeltegoed dat niet is opgemaakt, wordt niet overgezet

Ik ben afgesloten. Wat nu?

Kun je niet bellen of sms’en en denk je dat je bent afgesloten? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Tip: Zet eerst je telefoon uit, haal de batterij er even uit en zet daarna je telefoon weer aan. Misschien is dit de oplossing al.

Heeft deze tip niet geholpen en ben je net een nieuwe klant? Kijk dan hier. Ben je al langere tijd klant? Lees dan hieronder mogelijke oorzaken en oplossingen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen.

Geen beltegoed
Kun je niet bellen met je Prepaid simkaart? Check op Mijn Simyo of je nog beltegoed hebt. Heb je geen beltegoed meer? Waardeer dan op. Je simkaart wordt na de opwaardering weer actief.

Een vervangende simkaart die nog niet actief is
Log in op Mijn Simyo om je vervangende simkaart te activeren. Onder het kopje Instellingen - Simkaart vind je de optie 'Activeer je nieuwe simkaart'. Vul hier je nieuwe simkaartnummer in om je vervangende simkaart te activeren.

Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Om je Prepaid simkaart te kunnen blijven gebruiken, dien je één keer in de zes maanden een uitgaand gesprek te voeren of een sms'je te sturen. Na vijfenhalve maand sturen we je een e-mail om je daaraan te herinneren. Wordt de simkaart daarna niet meer gebruikt? Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.

Je bent overgestapt naar een andere provider
Ben je overgestapt naar een andere provider met behoud van je telefoonnummer? Dan kun je je Simyo simkaart niet meer gebruiken. Werkt je nieuwe simkaart niet? Neem dan contact op met je nieuwe provider.

Ik heb een Prepaid simkaart met een negatief tegoed

Bij Simyo Prepaid kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.

Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel. Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo of direct via onze opwaardeer-pagina.

Een datamonitor of MB-meter geeft nog meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Simyo app. Lees dit blog voor meer informatie over het besparen van je databundel

Hoe kan ik mijn Prepaid internetbundel automatisch verlengen?

Bij Simyo is je Prepaid internetbundel 30 dagen geldig. Je kan er ook voor kiezen om die automatisch te verlengen.

Hoe werkt dit?

Op Mijn Simyo bestel je eerst een internetbundel. Onder het kopje Overzicht, kan je meteen kiezen voor 'Automatisch verlengen'. Na 30 dagen, wanneer je internetbundel afloopt, krijg je automatisch een nieuwe. De kosten daarvoor halen we meteen van je beltegoed af.

Let op: Je kan je internetbundel alleen automatisch verlengen als je je beltegoed automatisch laat opwaarderen als deze onder de € 2,- komt. Zo weet je zeker dat je altijd voldoende beltegoed hebt om de bundel te verlengen. Meer informatie over Automatisch opwaarderen vind je hier.

Zo activeer je Automatisch verlengen:

  • Als je dat nog niet hebt gedaan, schakel dan 'Automatisch opwaarderen' in via Mijn Simyo onder Overzicht.

  • Bestel een internetbundel op Mijn Simyo. Heb je al een internetbundel? Sla deze stap dan over.

  • Activeer 'Automatisch verlengen' onder Overzicht.

Wil je een andere internetbundel?

Geen probleem! Schakel eerst 'Automatisch verlengen' uit onder Overzicht. Zodra je huidige internetbundel op is of niet meer geldig is, kies je één van de nieuwe bundels. Daarna kan je 'Automatisch verlengen' weer aanzetten.

Wat is de eenmalige afschrijving?

Met Simyo Prepaid kun je opwaarderen via een eenmalige afschrijving. Dit houdt in dat je Simyo de opdracht geeft om een betaling van je bankrekening af te halen. Om op deze manier op te kunnen waarderen, is het nodig dat je bankrekening bekend is bij Simyo.

Hoe koppel ik mijn bankrekening aan Mijn Simyo?
Om je rekeningnummer te koppelen aan je Mijn Simyo-account, willen  we eerst zeker weten dat jij daadwerkelijk de rekeninghouder bent van het  rekeningnummer dat je opgeeft. We vragen je daarom een proefbetaling van € 0,01 te doen. Je doet deze proefbetaling via iDEAL op Mijn Simyo. Als je deze proefbetaling succesvol afrondt, is de controle gedaan en je rekeningnummer gekoppeld.

Machtiging
Met de koppeling van je bankrekening aan Mijn Simyo geef je een machtiging af, zodat Simyo in de toekomst opwaarderingen via een automatische incasso van je rekening af kan schrijven, wanneer jij daar opdracht toe geeft. Deze afschrijving gaat dus niet automatisch, tenzij je wil dat je beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd.

.