Alles over beltegoed en opwaarderen

Om te kunnen bellen en internetten met je Prepaid aansluiting heb je beltegoed nodig. Hier vind je alles over het opwaarderen en gebruik van je beltegoed.

Nummerbehoud bij Simyo

Opwaarderen

Je beltegoed waardeer je heel gemakkelijk op via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app onder het kopje ‘Overzicht’. Geen zin om in te loggen? Dan kun je ook direct opwaarderen via onze opwaardeerpagina.

Direct opwaarderen Inloggen op Mijn Simyo

Handig om te weten

Vanaf €10

Vanaf €10

Het minimale bedrag waarmee je kunt opwaarderen is €10. Daarna kun je kiezen voor een bedrag tussen de €10 en €100.

Snel verwerkt

Snel verwerkt

Na je betaling staat je beltegoed erbij en kun je snel weer verder bellen en internetten.

Toch liever een nieuw nummer

Gemakkelijk bijhouden

Op Mijn Simyo en in onze app kun jij je beltegoed in de gaten houden. Snel je tegoed zien zonder in te loggen? Zet dan in de app onder inloggegevens de optie ‘Tegoed bij login’ aan.

Betaalmogelijkheden bij opwaarderen

Opwaarderen via iDeal en creditcard

Het is mogelijk beltegoed op te waarderen zonder je bankrekening te koppelen. Zo’n opwaardering kan je telkens eenmalig doen door middel van iDeal of een creditcard op Mijn Simyo.

Opwaarderen via afschrijving

Met Simyo Prepaid kun je opwaarderen via een eenmalige afschrijving. Dit houdt in dat je Simyo de opdracht geeft om een betaling van je bankrekening af te halen. Hiervoor is het wel nodig dat je bankrekening bekend is bij Simyo.

Om je rekeningnummer te koppelen aan je Mijn Simyo-account, willen we eerst zeker weten dat jij daadwerkelijk de rekeninghouder bent van het rekeningnummer dat je opgeeft. We vragen je daarom een proefbetaling van € 0,01 te doen. Je doet deze proefbetaling via iDEAL op Mijn Simyo. Als je deze proefbetaling succesvol afrondt, is de controle gedaan en je rekeningnummer gekoppeld.

Met de koppeling van je bankrekening aan Mijn Simyo geef je een machtiging af, zodat Simyo in de toekomst opwaarderingen via een automatische incasso van je rekening af kan schrijven, wanneer jij daar opdracht toe geeft. Deze afschrijving gaat dus niet automatisch, tenzij je wil dat je beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd.

Automatisch opwaarderen

Met je Simyo Prepaid kun je automatisch opwaarderen. Slim, want zo zit je nooit zonder beltegoed. Wil je automatisch opwaarderen aan zetten? Log dan in op Mijn Simyo.

Op je Beltegoed tegel onder het kopje Overzicht zie je onderaan in het oranje 'Automatisch opwaarderen aanpassen' staan. Klik daarop om automatisch opwaarderen in te stellen. Je kunt nu kiezen uit twee opties:

  • Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-.
  • Je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.

Je automatische opwaardering kun je betalen via je rekeningnummer of een Nederlandse creditcard. Is je creditcard of rekeningnummer nog niet bekend op Mijn Simyo? Dan kun je dit direct regelen als je automatisch opwaarderen aan zet.

Veelgestelde vragen over beltegoed en opwaarderen

Prepaid tarieven

Tarieven voor bellen en sms’en

Bij Simyo betaal je per seconde met een minimum van 1 minuut. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen bellen naar mobiele of vaste nummers.

Bellen en sms'en Kosten
Sms'en € 0,10 per sms
Bellen €0,10 per minuut
Internetten € 0,15 per MB

Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Extra bundels

Deze bundels zijn altijd 30 dagen. Vanaf de dag dat je de extra bundel aanschaft. Je kunt bundels bijkopen op Mijn Simyo.

150 MB € 5
500 MB € 7,50
1000 MB € 10
2000 MB € 12,50
Onbeperkt MB’s (lage snelheid) € 10

Simyo rekent en rondt af per kB.

Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Geldigheid beltegoed

Beltegoed is onbeperkt houdbaar, bij minimaal één uitgaand gesprek of sms'je elke 6 maanden

Mijn beltegoed is op, maar ik heb nog wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Het uitgaande verkeer vanaf je Simyo Prepaid stopt zodra je beltegoed op is, ook als je een internetbundel hebt. Je kunt dan nog wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. Opwaarderen kan via Mijn Simyo of deze pagina.

Kan ik mijn Prepaid aansluiting gebruiken in het buitenland?

Jazeker! Met Simyo Prepaid kun je ook bellen, sms’en en internetten in het buitenland. Het tarief hangt af van de zone waarin bent of waar je naartoe belt. Bekijk de juist buitenlandinstellingen en onze buitenlandtarieven op deze pagina.

Kan ik ook opwaarderen met een beltegoedkaart uit de winkel?

Nee, Simyo gebruikt geen opwaardeerkaarten of codes. Waardeer je beltegoed gemakkelijk en snel op via Mijn Simyo of deze pagina.

Waarom zie ik geen bankafschrijving na het opwaarderen?

Heb je opgewaardeerd via een eenmalige afschrijving? Dan kan het tot vijf werkdagen duren, voordat je de afschrijving terugziet op je bankrekening.

Mijn opwaardering kon niet worden afgeschreven. Wat nu?

Wanneer je opwaardering niet kan worden afgeschreven, dan is dat vaak binnen drie werkdagen bij ons bekend. De opwaardering wordt dan weer in mindering gebracht op je beltegoed.

Als je niet weet waarom de afschrijving niet is gelukt, informeer dan bij je bank naar de reden.

.