Het uit- en inschakelen van je telefoon is vaak al de oplossing. Hiermee meldt je Simyo simkaart zich opnieuw aan bij het netwerk.
Wat zijn buitenbundelkosten? Je vindt alle nodige informatie op deze pagina.
We sturen je notificaties voordat je bundel op is, en soms ook daarna. Deze sms'jes sturen we op verschillende momenten, afhankelijk van welke bundel het is.
Je kunt een dataplafond instellen om te voorkomen dat je internet blijft verbruiken zodra je internetbundel op is. Met dit dataplafond kun je zorgeloos internetten zonder steeds je verbruik in de gaten te moeten houden. Zodra je bundel op is, wordt je internetverbinding automatisch stopgezet. Houd er rekening mee dat het dataplafond alleen werkt binnen Nederland en de EU (zone 1).
Wanneer de maand voorbij is, ontvang je automatisch je nieuwe internetbundel en wordt je internetverbinding weer ingeschakeld.
Je kunt een dataplafond instellen om te voorkomen dat je internet blijft verbruiken zodra je internetbundel op is. Met dit dataplafond kun je zorgeloos internetten zonder steeds je verbruik in de gaten te moeten houden. Zodra je bundel op is, wordt je internetverbinding automatisch stopgezet. Let op: het dataplafond van Simyo werkt alleen binnen Nederland en de EU (zone 1).
Wanneer de maand voorbij is, ontvang je automatisch je nieuwe internetbundel en wordt je internetverbinding weer ingeschakeld.
Het dataplafond van Simyo activeer je eenvoudig via Mijn Simyo. Vanaf de eerste dag van de volgende maand is het dataplafond actief. Voor deze handige functie betaal je slechts € 0,50 per maand, die automatisch op je factuur wordt verrekend.
Met het dataplafond geniet je van zorgeloos internetten, zonder constant je bundel te moeten controleren. Zodra je internetbundel op is, stopt je verbinding automatisch. Houd er rekening mee dat het dataplafond alleen werkt binnen Nederland en de EU (zone 1).
Nee. Bellen of sms’en vanuit Nederland naar buitenlandse telefoonnummers valt niet binnen je bundel. Wanneer je vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer belt, worden er extra kosten in rekening gebracht. De tarieven hiervoor vind je hier .
Bellen of sms’en naar Nederlandse nummers die in het buitenland zijn, valt wel binnen je Sim Only bundel . Bijvoorbeeld naar vrienden die op vakantie zijn in Duitsland. Daarnaast is het ook gratis om gesprekken uit het buitenland te ontvangen. Dus als je in Nederland of in het buitenland binnen zone 1 wordt gebeld, kun je gerust opnemen, want dat kost jou niets!
Als je meer dan €100 per 24 uur of meer dan €250 per week buiten je bundel verbruikt blokkeren wij je uit voorzorg. Er zit wat vertraging in de verwerking van de gegevens, dus soms komt het bedrag hoger uit. Ben je geblokkeerd vanwege hoogverbruik? We sturen je een e-mail en sms. Zo weet je dat je een aanbetaling moet doen om je simkaart weer te deblokkeren. Log in op Mijn Simyo en dan zie je direct wat jouw volgende stappen zijn. We hebben ook een aparte pagina gemaakt waar je alles kunt vinden over hoogverbruik .
Vanwege privacy redenen mogen we niet inzien waar onze klanten MB’s aan verbruiken. Daarom kan je dit niet op Mijn Simyo vinden. Op je telefoon kan je wél inzien hoeveel data een app verbruikt. Dat werk op iOS (iPhone) net even anders dan op Android (o.a Samsung, Huawei):
iOS
Let wel: de verbruiksteller op een iPhone begint niet opnieuw bij het begin van elke maand. Dit maakt het lastig om je verbruik voor de huidige maand te achterhalen. Het kan soms niet overeenkomen met je verbruik op Mijn Simyo. Er bestaat een gratis app voor iOS die je internetverbruik per maand bijhoudt. Je vindt hier alles over deze handige app!
Android
Meer weten? Lees dit blogartikel over databesparing.