Stap 1: telefoon en Mijn Simyo
Doe je telefoon uit en vijf minuten later weer aan. Nog steeds niets? Controleer dan je verbruik, je beltegoed of facturen op Mijn Simyo.
Heb je problemen met je telefoonverbinding? Op deze uitgebreide pagina lees je wat je daaraan kan doen. Ook vind je hier alles over doorschakelen.
Probeer de volgende stappen uit:
Doe je telefoon uit en vijf minuten later weer aan. Nog steeds niets? Controleer dan je verbruik, je beltegoed of facturen op Mijn Simyo.
Gaat er iets mis met je pincode? Kijk dan op deze pagina. Of is je telefoonnummer onlangs overgezet? Dan kan je terecht op deze pagina.
Als je net een vervangende simkaart hebt ontvangen, kan je niet direct weer bellen. Je activeert dan eerst je simkaart op Mijn Simyo.
Controleer of je bereik hebt. Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staan. Staan er geen streepjes? Kies dan handmatig het KPN netwerk via de instellingen van je telefoon. In onze Toestelhulp vind je de handleiding voor je telefoon.
Kun je wel bellen maar niet internetten? Check dan deze pagina.
Krijg je een foutmelding horen? Hier kom je erachter waar dat aan kan liggen.
Deze foutmelding geeft aan dat je simkaart geblokkeerd is. Controleer de status van je simkaart gemakkelijk via Mijn Simyo – Instellingen – Simkaart. Is je simkaart inderdaad geblokkeerd? Dan kan dat te maken hebben met onbetaalde facturen of onvoldoende beltegoed.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ontvanger geen bereik heeft. Dat krijg je in dat geval ook als foutmelding te horen. Probeer het op een ander moment nog eens.
Bellen naar het buitenland of informatienummers? Zorg er dan voor dat je deze opties inschakelt via Mijn Simyo – Instellingen – Internet en bellen. Zet daarna meteen je telefoon even uit en aan. Bel je naar een buitenlands telefoonnummer? Vergeet dan niet om de landcode voor het telefoonnummer te zetten.
Simyo kan geen telefoonnummers doorschakelen. Dat doe je zelf door het doorschakelen aan te zetten in je telefoon. Hoe je dat precies doet hangt af van welke telefoon je hebt. Via onze Toestelhulp kun je de handleiding van jouw telefoon opzoeken. Let wel: je kunt alleen doorschakelen naar een Nederlands telefoonnummer. Doorschakelen naar een buitenlands nummer is niet mogelijk.
Wil je alle oproepen die je ontvangt doorschakelen? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.
Wil je alleen oproepen doorschakelen als je zelf niet opneemt? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.
Wil je alleen oproepen doorschakelen als je geen netwerk hebt? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.
Wil je alleen oproepen doorschakelen als je zelf in gesprek bent? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.