Openstaande facturen

Je betaalt je Simyo factuur via automatische incasso. Zo heb je er geen omkijken naar! Maar wat gebeurt er als de incasso niet lukt en je factuur open blijft staan? Wij laten je precies zien welke stappen we nemen én hoe je dit kunt voorkomen.

Jouw Simyo simkaart

Jouw Simyo factuur

Op je Simyo factuur zie je precies waar je voor betaalt. Wij sturen je elke maand een e-mail waarin we je laten weten dat je factuur klaar voor je staat. Zo weet je dat je kan inloggen op Mijn Simyo om je factuur te bekijken. Dit zijn de onderdelen die je vindt op je factuur:

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten die jij betaalt voor jouw bundels om mee te bellen, internetten en sms’en.

Verbruik

Dit zijn de kosten die buiten je bundels vallen. Denk bijvoorbeeld aan bellen naar servicenummers of naar buitenlandse nummers. Of aan het bellen of internetten terwijl je geen MB’s of minuten meer hebt.

Telefoonkosten

Heb je een abonnement met telefoon? En kies je ervoor je telefoon gespreid te betalen? Dat zijn deze kosten.

Kortingen

Die staan ook op je factuur! Denk aan bijvoorbeeld de VriendenDeal korting.

Betalingsregeling

Wil je jouw factuur wat later óf in termijnen betalen? Wij denken graag met je mee. Neem contact op met onze klantenservice en via het kanaal naar jouw keuze.

Openstaande factuur? Dit zijn de stappen

Het kan gebeuren dat de betaling van een factuur niet gelukt is. Daar houden we je altijd van op de hoogte via e-mail. Check daarom in Mijn Simyo of je e-mailadres nog klopt.

  1. Eerste herinnering

    Je krijgt een e-mail waarin staat dat de incasso mislukt is. Heb je daarna niet betaald? Na veertien dagen sturen we je herinneringen per e-mail én sms. Je betaalt eenvoudig via Mijn Simyo of via de link in de herinneringsmail.

  2. Tweede en derde herinnering

    Je krijgt een e-mail waarin staat dat de incasso mislukt is. Heb je daarna niet betaald? Na veertien dagen sturen we je herinneringen per e-mail én sms. Je betaalt eenvoudig via Mijn Simyo of via de link in de herinneringsmail.

  3. Vierde en vijfde herinnering

    Bij de vierde herinnering betaal je € 25 en blokkeren we je telefoonnummer voor uitgaande activiteit. Bij de vijfde herinneringsmail zijn de administratiekosten € 40. Is je simkaart geblokkeerd? Betaal dan via iDEAL de factuur + administratiekosten via Mijn Simyo of via de betalingsherinnering. Je aansluiting zal na je betaling binnen twee werkdagen automatisch worden gedeblokkeerd.

  4. Definitieve afsluiting

    Je krijgt nog een laatste herinnering. Daarna nog steeds niet betaald? We sluiten je definitief af en sturen je factuur naar een incassobureau.

Ga naar Mijn Simyo

Afgesloten wegens hoogverbruik?

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeren we uit voorzorg tijdelijk je aansluiting.

Het is goed om te weten dat we je verbruik met een vertraging binnen krijgen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.

Je aansluiting deblokkeren

Om je aansluiting zo snel mogelijk weer geactiveerd te krijgen, vragen wij je een aanbetaling te doen op het openstaande bedrag. Dit doe je zo:

Log in op Mijn Simyo. Je krijgt op het overzicht de optie om de totale kosten te bekijken en voor het overmaken van de aanbetaling.

Kies voor 'Overmaken via iDEAL'. Je ziet vervolgens de hoogte van de aanbetaling verschijnen. Dit bedrag staat vast en kun je dus niet aanpassen. De bedragen zijn € 100,- bij hoogverbruik tot en met € 250,- of 50% van het totaalbedrag bij hoogverbruik boven € 250,-.

Zodra je de aanbetaling gedaan hebt, activeren we direct je simkaart. Zet voor de zekerheid je telefoon even uit en weer aan.

Veelgestelde vragen

Wat is hoogverbruik?

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt blokkeren wij je uit voorzorg. Er zit wat vertraging in de verwerking van de gegevens, dus soms komt het bedrag hoger uit. Ben je geblokkeerd vanwege hoogverbruik? We sturen je een e-mail en sms. Zo weet je dat je een aanbetaling moet doen om je simkaart weer te deblokkeren. Log in op Mijn Simyo en dan zie je direct wat jouw volgende stappen zijn.

Waarom zie ik sessies van 58,59 MB’s op mijn factuur?

Heb je een flinke internetsessie gehad? Dan zie je dat internetverbruik opgebroken in sessies van 58,59 MB’s op je factuur verschijnen. Geen zorgen! Dat komt omdat ons systeem het verbruik registreert met sessies van maximaal 58,59 MB’s. Als je dus bijvoorbeeld 200 MB’s hebt verbruikt, dan zie je dat terug als drie pakketjes van 58,59 en een pakketje met de overige 24,23 MB’s.

Waarom betaal ik administratiekosten als ik mijn factuur niet betaal?

Je betaalt administratiekosten om te compenseren voor de extra administratie die openstaande facturen met zich meebrengen. We houden je wel altijd op de hoogte van de administratiekosten voordat ze er zijn. Zo zie je bijvoorbeeld in de tweede herinneringsmail staan dat de administratiekosten bij de volgende herinneringsmail omhooggaan.

Hoe kan ik mijn Simyo factuur betalen?

Dat kan op verschillende manieren! In de eerste instantie schrijven wij het bedrag van je rekening af via automatische incasso. Lukt dat niet? Dan kan je betalen via Mijn Simyo of via de link in de herinneringsmails.

Waarom is mijn eerste factuur hoger dan normaal?

Dat komt door de abonnementskosten die je vooruitbetaalt en door de aansluitkosten. Lees meer over je eerste factuur op onze factuurpagina.

Mijn factuur ligt bij een incassobureau. Wat nu?

Als je factuur te lang openstaat, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar ons incassobureau Intrum Justitia. Het incassobureau zal in dat geval contact met je opnemen hierover. Zodra de factuur bij het incassobureau ligt, kun je deze niet meer bij Simyo betalen.

Wat is het rekeningnummer van Simyo?

We gebruiken voor onze Sim Only en Prepaid klanten verschillende rekeningnummers.

We raden aan om vooral in te loggen en openstaande facturen via iDEAL te betalen. Dat is makkelijker, voorkomt fouten en we kunnen de betaling gelijk verwerken. Mocht je toch liever een handmatige betaling willen doen, let er dan op dat je het juiste rekeningnummer gebruikt en het juiste factuurnummer. Zet je 06-nummer er ook bij voor de zekerheid.

Sim Only
IBAN: NL83INGB0007811682
BIC: INGBNL2A

Prepaid
IBAN: NL19INGB0007811670

.