Internet doet het niet

Met je Simyo simkaart kun je overal internetten. Lukt het niet om verbinding te maken met internet? Geen zorgen, op deze pagina lees je wat je kunt doen om zo snel mogelijk weer online te zijn!

Jouw Simyo simkaart

Internet werkt niet?

De onderstaande stappen helpen je om te achterhalen wat het probleem is en hoe je dit kan oplossen.

1. Start eerst je telefoon opnieuw op💡
2. Controleer de netwerkinstellingen
3. Update je telefoon en controleer de instellingen
4. In het buitenland? Probeer een ander netwerk
5. Is je simkaart geblokkeerd?
6. Doe een kruistest
7. Neem contact op met onze klantenservice

Veelgestelde vragen

Ik kan niet bellen in het buitenland, hoe los ik dit op?

Op deze pagina vind je destappen om weer te kunnen bellen in het buitenland.

Mijn Prepaid beltegoed is op, maar ik heb wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Als je beltegoed op is kun je niet bellen, sms’en of internetten. Op dat moment kun je ook je internetbundel niet gebruiken tot je hebt opgewaardeerd. Wil je nooit zonder beltegoed zitten? Zet dan Automatisch Opwaarderen aan via het overzicht op Mijn Simyo.

Wat ik als ik juist niet wil internetten met mijn Simyo simkaart?

In dat geval kun je de instelling ‘Internetten in Nederland’ uitzetten op Mijn Simyo en in onze app via Instellingen - Internet en bellen. Wil je internet alleen uitzetten voor het buitenland? Zet dan alleen de optie ‘Internetten in het buitenland’ uit.

Mijn instellingen voor 4G zijn goed, maar toch werkt 4G niet

Probeer deze stappen om internet handmatig in te stellen op jouw telefoon.

Zit je in een gebied waar 4G dekking is? Dat kun je hier bekijken.

Alles gecheckt, maar werkt 4G toch niet? Dan zou het aan je simkaart kunnen liggen. Hele oude simkaarten (vaak met een simkaartnummer dat begint met een 4) zijn niet geschikt om gebruik te maken van het 4G netwerk. In dat geval kun je op Mijn Simyo of in de app een vervangende simkaart bestellen onder het kopje Instellingen - Simkaart.

.