Hier staat een titel

Hier staat een titel

Hier staat een titel

Hier staat een titel

Simyo klantenservice

Waarmee kunnen we je vandaag helpen?

Alles wat je moet weten

  • List item
  • List item
  • List item

Bij Simyo heb jij de touwtjes in handen, terwijl wij achter de schermen werken om jou tevreden te houden. Bij Simyo weet je altijd waar je aan toe bent. Ontdek de voordelen, zoals het aanpassen van je bundels elke maand, ons betrouwbare netwerk van KPN, en onze bekroning als Beste Mobiele Provider door de Consumentenbond, al meer dan 30 keer! Nog niet helemaal overtuigd? Leer ons beter kennen!

Bij Simyo heb jij de touwtjes in handen, terwijl wij achter de schermen werken om jou tevreden te houden. Bij Simyo weet je altijd waar je aan toe bent. Ontdek de voordelen, zoals het aanpassen van je bundels elke maand, ons betrouwbare netwerk van KPN, en onze bekroning als Beste Mobiele Provider door de Consumentenbond, al meer dan 30 keer! Nog niet helemaal overtuigd? Leer ons beter kennen!

  • Voordeliger bellen en internetten

  • Overstappen binnen één dag geregeld

  • Je neemt je nummer, simkaart en beltegoed mee

  • Geen aansluitkosten

Landelijke storing

Er is momenteel een landelijke storing op het KPN-netwerk, waardoor bellen, sms’en en internet tijdelijk niet beschikbaar zijn. Onze technische teams werken hard aan een oplossing. Het is niet nodig om contact op te nemen met de klantenservice. Bedankt voor je begrip.

Laatste update: 7 november 2024, 14:02

Geen mobiel internet?

Probeer dan eerst dit. Misschien ligt de oplossing dichterbij dan je denkt.

1

Start je telefoon opnieuw op

Soms moet je simkaart opnieuw verbinding maken met het netwerk

2

Check de instellingen van je telefoon

Staat je mobiele data/mobiele gegevens aan?

3

Check je Simyo instellingen

Open de Simyo app en ga naar instellingen > internet en bellen en bekijk of de juiste opties voor internet aanstaan.

4

Check je internetbundel

Heb je een dataplafond ingesteld? Dan is je internetbundel mogelijk op. Koop snel en makkelijk 500 MB's bij door "500 MB aan" naar 1330 te sms'en.

1

Start je telefoon opnieuw op

Soms moet je simkaart opnieuw verbinding maken met het netwerk

2

Check de instellingen van je telefoon

Staat je mobiele data/mobiele gegevens aan?

3

Check je Simyo instellingen

Open de Simyo app en ga naar instellingen > internet en bellen en bekijk of de juiste opties voor internet aanstaan.

4

Check je internetbundel

Heb je een dataplafond ingesteld? Dan is je internetbundel mogelijk op. Koop snel en makkelijk 500 MB's bij door "500 MB aan" naar 1330 te sms'en.

1

Start je telefoon opnieuw op

Soms moet je simkaart opnieuw verbinding maken met het netwerk

2

Check de instellingen van je telefoon

Staat je mobiele data/mobiele gegevens aan?

3

Check je Simyo instellingen

Open de Simyo app en ga naar instellingen > internet en bellen en bekijk of de juiste opties voor internet aanstaan.

4

Check je internetbundel

Heb je een dataplafond ingesteld? Dan is je internetbundel mogelijk op. Koop snel en makkelijk 500 MB's bij door "500 MB aan" naar 1330 te sms'en.

Werkt je internet nog steeds niet?

Dit stappenplan helpt je om te achterhalen wat het probleem is en hoe je dit kan oplossen.

1. Start eerst je telefoon opnieuw op

Zet je telefoon voor vijf minuten helemaal uit en start hem daarna weer op. Zo maakt je simkaart opnieuw verbinding met ons netwerk. Dit is meestal de oplossing.

2. Check je internetbundel

Heb je een dataplafond ingesteld? Dan is je internetbundel mogelijk op. Wil je blijven internetten? Je kunt dan het best extra MB's kopen. MB's bijkopen kan via Mijn Simyo of via de Mijn Simyo-app. Je kunt ook een sms met "500 MB aan" versturen naar 1330 om meteen 500 MB voor € 5,- bij te kopen.

3. Controleer de netwerkinstellingen

Controleer eerst of de optie ‘Internetten in Nederland’ aan staat op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app.

Ben je in het buitenland? Zorg dan dat de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internetten in het buitenland' ook aan staan. Je vindt deze opties onder Instellingen – Internet en bellen.

4. Update je telefoon en controleer de instellingen

Om met je telefoon toegang te krijgen tot het mobiele netwerk van een provider heb je een APN (Access Point Name) nodig. Bij de meeste telefoons wordt de APN automatisch ingesteld wanneer je een simkaart in je toestel plaatst. Soms gaat dit niet goed, check met onze Toestelhulp de instellingen voor internet in het buitenland op jouw telefoon.

5. In het buitenland? Probeer een ander netwerk

Soms maakt je telefoon over de grens automatisch verbinding met een netwerk waar het internet niet goed werkt. In dat geval kun je proberen een ander netwerk te selecteren. Hoe je dit doet op jouw telefoon leggen we hier uit.

6. Is je simkaart geblokkeerd?

Kun je ook niet bellen met je Simyo simkaart? Dan is het verstandig om de status van je simkaart te controleren op Mijn Simyo . Staat er misschien nog een blokkade op wegens verlies, diefstal of een openstaande factuur? In de eerste twee gevallen kan je je simkaart zelf weer activeren. In het laatste geval kun je de openstaande factuur betalen. Wij deblokkeren je dan zo snel mogelijk.

Heb je Simyo Prepaid? Dan kun je pas bellen en internetten als je beltegoed boven de € 0 is, ook als je een internetbundel hebt. Opwaarderen kan via Mijn Simyo.

7. Doe een kruistest

Om te achterhalen waar het probleem precies zit, is het handig om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Test ook of een andere simkaart in jouw telefoon kan internetten. Dit noemen we een kruistest. Deze informatie kan de klantenservice helpen om sneller een oplossing te zoeken.

8. Neem contact op met onze klantenservice

Heb je alle bovenstaande stappen doorlopen en werkt internet nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice , dan helpen we je graag met een oplossing!

WiFi op mobiel werkt niet: Heb je dit al gecontroleerd?

Er zijn twee plaatsen waar je moet kijken als je WiFi-verbinding niet werkt:

Je Router

Bekijk eerst of er andere apparaten (tablet, andere telefoon, laptop) zijn die wél verbinding met het WiFi-netwerk maken. Maken andere apparaten ook geen verbinding met het internet, dan ligt het aan de router. Start je router opnieuw op of neemt contact op met de leverancier van je vaste internetaansluiting.

Het apparaat zelf (je telefoon)

Kun je op een ander apparaat wél de juiste verbinding maken? Dan is je telefoon het probleem. Start deze opnieuw op om opnieuw verbinding te maken met het netwerk. Nog steeds geen internet? Bekijk dan of de functie ‘WiFi’ aanstaat. Deze functie vind je in de instellingen van je telefoon.

Vraag?
Antwoord

Mijn instellingen voor 4G zijn goed, maar toch werkt 4G niet

Probeer deze stappen om internet handmatig in te stellen op jouw telefoon.

Zit je in een gebied waar 4G dekking is? Dat kun je hier bekijken.

Alles gecheckt, maar werkt 4G toch niet? Dan zou het aan je simkaart kunnen liggen. Hele oude simkaarten (vaak met een simkaartnummer dat begint met een 4) zijn niet geschikt om gebruik te maken van het 4G netwerk. In dat geval kun je op Mijn Simyo of in de app een vervangende simkaart bestellen onder het kopje Instellingen - Simkaart.

Ik heb wel verbinding met 4G, maar niet met 5G. Hoe kan dit?

Controleer eerst of je telefoon 5G-geschikt is. Dit kun je terugvinden bij de toestelspecificaties van je telefoon.

Is jouw telefoon 5G-geschikt, maar zie je geen 5G in je scherm? Volg dan onderstaande stappen: 

  • Zet je telefoon in vliegtuigmodus. 
  • Herstart je telefoon. 
  • Ga naar de instellingen van je telefoon en kies bij 'mobiele netwerken'/'mobiel netwerk' > 'netwerkmodus'/'opties mobiele data'. Vink daar de optie met 5G aan.
  • Controleer of je nu verbinding maakt met 5G. Start zo nodig nog even je telefoon opnieuw op.
  • Als alles goed gaat, verschijnt het 5G-symbool rechtsboven in je scherm! 

Ik kan niet bellen in het buitenland, hoe los ik dit op?

Op deze pagina vind je de stappen om weer te kunnen bellen in het buitenland.

Mijn Prepaid beltegoed is op, maar ik heb wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Als je beltegoed op is kun je niet bellen, sms’en of internetten. Op dat moment kun je ook je internetbundel niet gebruiken tot je hebt opgewaardeerd. Wil je nooit zonder beltegoed zitten? Zet dan Automatisch Opwaarderen aan via het overzicht op Mijn Simyo.

Wat ik als ik juist niet wil internetten met mijn Simyo simkaart?

In dat geval kun je de instelling ‘Internetten in Nederland’ uitzetten op Mijn Simyo en in onze app via Instellingen - Internet en bellen. Wil je internet alleen uitzetten voor het buitenland? Zet dan alleen de optie ‘Internetten in het buitenland’ uit.

Waarom heb ik zo'n slecht bereik?

Heb je alle stappen hierboven doorlopen om je netwerkproblemen op te lossen? Dan kan het ook aan je locatie liggen. Als je dit probleem alleen op een bepaalde plek hebt kun je het bereik op de dekkingskaart controleren.

Zo ben je klaar voor 5G

Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk bij Simyo, heb je slechts drie dingen nodig.

Een simkaart van Simyo

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

5G-dekking

5G-dekking

Bij Simyo heb je in vrijwel heel Nederland 5G-dekking. Wij maken gebruik van het stabiele en betrouwbare netwerk van KPN.

Zo ben je klaar voor 5G

Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk bij Simyo, heb je slechts drie dingen nodig.

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

5G-dekking

Bij Simyo heb je in vrijwel heel Nederland 5G-dekking. Wij maken gebruik van het stabiele en betrouwbare netwerk van KPN.

Zo ben je klaar voor 5G

Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk bij Simyo, heb je slechts drie dingen nodig.

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

5G-dekking

Bij Simyo heb je in vrijwel heel Nederland 5G-dekking. Wij maken gebruik van het stabiele en betrouwbare netwerk van KPN.

Zo ben je klaar voor 5G

Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk bij Simyo, heb je slechts drie dingen nodig.

Een simkaart van Simyo

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

Zo ben je klaar voor 5G

Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk bij Simyo, heb je slechts drie dingen nodig.

Een simkaart van Simyo

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

Een simkaart van Simyo

Een simkaart van Simyo

Bij alle Simyo-aansluitingen ontvang je standaard 5G. Het maakt hierbij niet uit of je een fysieke simkaart of esim gebruikt.

5G-telefoon

5G-telefoon

Vrijwel alle telefoons vanaf 2020 ondersteunen 5G. Bekijk de toestelspecificaties van je telefoon, om te zien welke netwerken worden ondersteund.

Is jouw telefoon geschikt voor 5G?

Is jouw telefoon geschikt voor 5G?

Controleer de toestelspecificaties van de fabrikant of je toestel geschikt is. Je telefoon maakt automatisch verbinding met 5G, dit zie je rechtsboven in je scherm.

Is jouw telefoon nog niet klaar voor 5G? Geen probleem: je kunt gewoon gebruik blijven maken van ons vertrouwde 4G-netwerk.

Is jouw telefoon geschikt voor 5G?

Is jouw telefoon geschikt voor 5G?

Controleer de toestelspecificaties van de fabrikant of je toestel geschikt is. Je telefoon maakt automatisch verbinding met 5G, dit zie je rechtsboven in je scherm.

Is jouw telefoon nog niet klaar voor 5G? Geen probleem: je kunt gewoon gebruik blijven maken van ons vertrouwde 4G-netwerk.

Wat is het juiste moment voor een telefoon voor je kind?

De kinderen van vandaag groeien op met technologie. Maar wanneer is nou het juiste moment om je kind een eigen smartphone te geven? We snappen dat deze vraag je bezighoudt. In dit blog helpen we je een antwoord te vinden, met behulp van experts.

Wat is het juiste moment voor een telefoon voor je kind?

De kinderen van vandaag groeien op met technologie. Maar wanneer is nou het juiste moment om je kind een eigen smartphone te geven? We snappen dat deze vraag je bezighoudt. In dit blog helpen we je een antwoord te vinden, met behulp van experts.

5G instellen bij Simyo

Met een geschikt 5G-toestel, maak je automatisch verbinding met het 5G-netwerk. Lukt dit niet, of wil je 5G juist uitzetten? Volg dan onderstaande stappen.

5G instellen voor iPhone

5G instellen voor iPhone

  1. Ga naar naar 'instellingen'
  2. Kies 'Mobiel netwerk'
  3. Als je één simkaart gebruikt: Kies 'Opties mobiele data'. Wanneer je twee simkaarten gebruikt: Kies de simkaart die je wilt instellen.
  4. Kies 'Gesprekken en data'.
  5. Selecteer het gewenste netwerk.

Let op: Als de spaarstand of energiebesparingsmodus aan staat, dan maakt je telefoon geen verbinding met het 5G-netwerk. Je telefoon springt dan over naar ons snelle 4G-netwerk.

5G instellen voor Android

5G instellen voor Android

  1. Ga naar 'instellingen'.
  2. Kies 'Verbindingen'.
  3. Kies 'Mobiele netwerken'
  4. Kies 'Netwerkmodus'
  5. Selecteer het gewenste netwerk.

Let op: Als de spaarstand of energiebesparingsmodus aan staat, dan maakt je telefoon geen verbinding met het 5G-netwerk. Je telefoon springt dan over naar ons snelle 4G-netwerk.

5G instellen bij Simyo

Met een geschikt 5G-toestel, maak je automatisch verbinding met het 5G-netwerk. Lukt dit niet, of wil je 5G juist uitzetten? Volg dan onderstaande stappen.

5G instellen voor iPhone

  1. Ga naar naar 'instellingen'
  2. Kies 'Mobiel netwerk'
  3. Als je één simkaart gebruikt: Kies 'Opties mobiele data'. Wanneer je twee simkaarten gebruikt: Kies de simkaart die je wilt instellen.
  4. Kies 'Gesprekken en data'.
  5. Selecteer het gewenste netwerk.

Let op: Als de spaarstand of energiebesparingsmodus aan staat, dan maakt je telefoon geen verbinding met het 5G-netwerk. Je telefoon springt dan over naar ons snelle 4G-netwerk.

5G instellen voor Android

  1. Ga naar 'instellingen'.
  2. Kies 'Verbindingen'.
  3. Kies 'Mobiele netwerken'
  4. Kies 'Netwerkmodus'
  5. Selecteer het gewenste netwerk.

Let op: Als de spaarstand of energiebesparingsmodus aan staat, dan maakt je telefoon geen verbinding met het 5G-netwerk. Je telefoon springt dan over naar ons snelle 4G-netwerk.

Wat betaal ik binnen en buiten de EU?

Tarieven in Europa

Tarieven in Europa

Bellen, sms'en en internetten in de EU ( zone 1 ) valt binnen je bundels. Je betaalt geen extra kosten binnen alle EU-landen, plus het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco en Liechtenstein.

Bellen vanuit Nederland naar een nummer uit een ander EU-land valt wel buiten je bundel. Lees meer.

Let op! Zit je in een grensgebied van de EU of ga je met een veerboot, cruiseschip of vliegtuig? Dan kan je telefoon ongemerkt verbinding maken met een duurder netwerk. Lees meer .

Tarieven rond de wereld

Tarieven rond de wereld

Reis je naar een land buiten de EU ( zone 1 )? Dan valt je verbruik altijd buiten je bundels. Voor bellen en sms’en betaal je per zone verschillende tarieven.

Voor internetten buiten de EU, betaal je € 5,- per MB.

Bekijk de tarieven

Wat betaal ik binnen en buiten de EU?

Tarieven in Europa

Bellen, sms'en en internetten in de EU ( zone 1 ) valt binnen je bundels. Je betaalt geen extra kosten binnen alle EU-landen, plus het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco en Liechtenstein.

Bellen vanuit Nederland naar een nummer uit een ander EU-land valt wel buiten je bundel. Lees meer.

Let op! Zit je in een grensgebied van de EU of ga je met een veerboot, cruiseschip of vliegtuig? Dan kan je telefoon ongemerkt verbinding maken met een duurder netwerk. Lees meer .

Tarieven rond de wereld

Reis je naar een land buiten de EU ( zone 1 )? Dan valt je verbruik altijd buiten je bundels. Voor bellen en sms’en betaal je per zone verschillende tarieven.

Voor internetten buiten de EU, betaal je € 5,- per MB.

Bekijk de tarieven

Aanbiedingen voor Sim Only met onbeperkt bellen

Duik in onze aanbiedingen voor Sim Only met
onbeperkt bellen.

15 GB + 400 min/sms
Stel zelf je bundel samen

Actuele storingen

Internet storing
Laatst geupdate: 20-05-2025, 13:51

Geen internetverbinding mogelijk

Laatst geupdate: 20-05-2025, 13:51
Eerste melding
20-05-2025, 13:51
Locatie
Landelijk
Verwachte oplossingstijd
Oplossing wordt getest
Status
Wordt onderzocht
Internet storing
Laatst geupdate: 20-05-2025, 13:51

Geen internetverbinding mogelijk

Laatst geupdate: 20-05-2025, 13:51
Eerste melding
20-05-2025, 13:51
Locatie
Landelijk
Verwachte oplossingstijd
Oplossing wordt getest
Status
Opgelost

Wel een storing, geen melding?

Onderhouds-werkzaamheden

Update van netwerk apparatuur ter voorbereiding voor 5G

Internet

Wanneer
20-05-2025, 13:53 - 21-05-2025, 13:53
Locatie
Landelijk
Impact
Klanten in regio Amsterdam kunnen korte tijdelijk geen internet hebben
Advies
Herstart telefoon nadat onderhoud is uitgevoerd

Actuele storingen

Geen storingen

Geen storingen

Op dit moment zijn er geen storingen bekend bij Simyo.

Bestelling gelukt? Welkom bij Simyo!

Als je nieuw bent, kan het soms even zoeken zijn hoe alles precies werkt. 
Geen zorgen, we staan voor je klaar met handige informatie voor nieuwe klanten of voor wie bijna overstapt naar Simyo

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername bij Simyo

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername bij Simyo

  • De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder

  • Het overzetten van het contract kost € 15,00

  • Alle facturen van het abonnement zijn betaald

  • Je kunt de overname later niet meer terugdraaien

  • Een abonnement met telefoon kan alleen worden overgenomen als je telefoon is afbetaald

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername bij Simyo

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername bij Simyo

  • De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder

  • Het overzetten van het contract kost € 15,00

  • Alle facturen van het abonnement zijn betaald

  • Je kunt de overname later niet meer terugdraaien

  • Een abonnement met telefoon kan alleen worden overgenomen als je telefoon is afbetaald

Altijd anoniem bellen?

Je kunt ook standaard anoniem bellen. Dit stel je in bij het instellingenmenu van je Android-telefoon of iPhone.

Zo zet je nummerherkenning uit op een Android-telefoon:

1

Open de ‘Telefoon’-app.

2

Druk op de drie streepjes

3

Druk op ‘Instellingen’.

4

Druk op ‘Gespreksaccounts’.

5

Druk op ‘Aanvullende instellingen’.

6

Selecteer bij ‘Beller ID’ de optie ‘Nummer verbergen’.

Zo zet je nummerherkenning uit op iPhone:

1

Open de ‘Instellingen’-app.

2

Scroll naar beneden en druk op ‘Telefoon’.

3

Druk op ‘Nummerherkenning’.

4

Schuif de slider naast ‘Nummerherkenning’ naar links om voortaan anoniem te bellen.

Een simkaart van Simyo, voor elke telefoon

Standaard
Standaard
Micro
Micro
Nano
Nano

Tarieven voor Bellen en internetten in het buitenland

Selecteer jouw land van bestemming en bekijk de tarieven voor bellen, sms'en en internetten.

Binnen (
)

Internetten
€ 0 per MB
Gebeld worden
€ 0 per minuut
Voicemail beluisteren
€ 0 per minuut

Bellen of sms’en

Bellen
€ 0
Sms’en
€ 0

Meer internet of minuten nodig op vakantie?

Geen probleem! Je kan gemakkelijk je bundels wijzigen via Mijn Simyo.

Blijf online met de Simyo buitenlandbundels, ook buiten de EU!

Dit vinden onze bellers

3.6/5
6051 reviews
"Geweldige provider. Altijd bereik en goed internet. Veel voor een kleine prijs."
W.H. Robaard
"Goed netwerk. Geen storingen en betaalbaar "
Carina Vrij
"Prima verbindingen met zelden storingen."
N.A.M.
"Via de Whatsapp kreeg ik van Simyo direct een reactie na mijn vraag over mijn verbruik. Het antwoord was boven mijn verwachting. Daarnaast vind ik het fijn om maandelijks te kunnen switchen. In vakant…"
Japke Dreijer
"Al ruim 10 jaar klant van Simyo, sim only. Beste keuze qua telefonie wat mij betreft. Betaalbaar en altijd goed bereik waar ook ter wereld. Op 1 dingetje na. Het nummer dat ik al 10 jaar heb werd of …"
Michel Kapel
"Blij met mijn mobiel via Simyo… na 2 jaar opnieuw gekozen voor simyo. Gewoon tevredenen de kosten zijn laag met goed bereik. "
Annelies
"Heb het abonnement nog maar even. Tot nu toe tevreden, wel wat haperingen tijdens het autorijden en Spotify , af en toe stopt Spotify en gaat daarna weer verder. Verder gaat het goed. "
B Aarts
"Erg tevreden. Communicatie, apps en mails altijd duidelijk. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. "
Marieke Kooij
"Alles loopt altijd gesmeerd. Nooit geen gezeur. Dat is toch wat een mens wil!!!"
W. van Aken
"Altijd goed bereik! Een raar bedrag op rekening werd meteen serieus genomen en zelfs vergoed 1 minpuntje: bij je simyoverjaardag krijg je data tegoed, heb ik nooit nodig, mss een keer iets anders?"
Carla
Consumentenbond, april 2025
Consumentenbond, april 2025
Consumentenbond, april 2025
35x
Consumentenbond, april 2025
35x
Consumentenbond, april 2025
35x
Consumentenbond, april 2025

Al 35 keer de beste
mobiele provider volgens
de Consumentenbond!

Het verschil tussen Sim Only en Prepaid

Veel mensen vragen zich af: wat is het verschil tussen Prepaid en Sim Only? 
Check het hieronder.

Kosten
Flexibiliteit
Gebruiksgemak
Sim Only
Maandelijks vast bedrag
Bundels maandelijks aanpasbaar, ook omlaag
Abonnement voor langere periode
Prepaid
Je betaalt vooraf je beltegoed
Geen bundels, maar controle over je gebruik
Geen maandlasten, maar wel limiet op gebruik

De juiste bundel voor jullie situatie

Belt je kind regelmatig en is internet nodig voor bepaalde apps? Ga dan voor een Sim Only abonnement. Hoeft je kind jou alleen af en toe te bereiken — maar wel altijd bereikbaar zijn? Dan is Prepaid misschien wel genoeg.

Altijd bereikbaar
Altijd bereikbaar

Prepaid is perfect voor als je kind vooral bereikbaar moet zijn - en het voor internet nog nét te vroeg is. En is het daar wel al tijd voor? Een stap naar Sim Only is zo gemaakt.

Voor de kleinste
Prepaid
€ 7,50 beltegoed
Altijd bereikbaar
400 min/sms
Geen data
Onbezorgd online
Onbezorgd online

Altijd genoeg belminuten. En zo’n ruime databundel is ideaal als ze veel online moeten kunnen zijn. Dankzij het dataplafond vermijd je ook gelijk onnodig hoge kosten.

Goede start
2 GB
+ 400 min/sms
inclusief dataplafond
Grootverbruiker
15 GB
+ 400 min/sms
inclusief dataplafond

Nu éxtra veel voordeel

Al klant bij Simyo? Dan ontvangen jij én je kind allebei eenmalig korting als je het abonnement voor je kind bestelt. Heb je thuis internet van KPN? Dan ontvang je gratis tot wel 10 GB aan extra data per maand, zonder extra kosten. Je betaalt hetzelfde bedrag, maar ontvangt meer data! Dat is mooi meegenomen.

Allebei €10 met Samen Korting

Allebei €10 met Samen Korting

Ben je al Simyo klant en wil je een abonnement bestellen voor je kind? Bestel het abonnement eenvoudig via de Mijn Simyo app. Jij beheert het telefoonnummer en jullie krijgen allebei € 10 korting.

Gratis extra data met Compleet

Gratis extra data met Compleet

Klanten die thuis vast internet van KPN hebben krijgen gratis tot wel 10 GB aan extra data per maand bij elk nieuw Simyo abonnement. Je betaalt hetzelfde bedrag, maar ontvangt meer data!

Regel alles via Mijn Simyo

Regel alles via <span>Mijn Simyo</span>

Sim Only abonnement met Onbeperkt Bellen afsluiten

Met Sim Only van Simyo heb je keuze uit twee belbundels. Eén daarvan is de Onbeperkt Bellen-bundel. Dit is onbeperkt bellen en sms’en voor een vaste prijs. Vergelijk het hieronder.

400 min/sms
Onbeperkt min/sms