Icon
Liever een telefoon erbij?
Liever een telefoon bij je abonnement? Bekijk ze!

Stel je abonnement samen

Heb je thuis internet van KPN? Heb je thuis internet van KPN
Heb je thuis internet van KPN, Telfort of XS4ALL? Heb je thuis internet van KPN
Ja Nee
Klanten van KPN krijgen gratis tot wel 10 GB aan extra data!
Yes! Dan ontvang jij extra data.

1. Internetbundel

Internetbundel Bundeladvies

Wil je een dataplafond?

Ja Nee

Dataplafond

€ 0,50

2. Bellen en sms'en

Bellen en sms’en

3. Looptijd

Looptijd
Ken je iemand met een Simyo nummer? Gefeliciteerd! Je krijgt € 10 korting! Oeps, dat is geen Simyo nummer
Bij Simyo zit je goed!
  • Gratis nummerbehoud
    Jij vraagt het aan, wij regelen de rest
  • Je bundels aanpassen
    Elke maand, ook omlaag
  • 30 keer de beste provider
    Volgens de Consumentenbond
  • Neem de tijd
    Je hebt 14 dagen bedenktijd

En dat spijt ons. Probeer het anders opnieuw . Kan je nog steeds niet verder? Neem dan even contact op met onze klantenservice en dan lossen we het voor je op.

Informatie over Sim Only

Kan ik een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement afsluiten?

Kan ik een Sim Only abonnement afsluiten met nummerbehoud?

Kan ik onbeperkt bellen met mijn Sim Only abonnement?

Ja, dat kan! Kies tijdens je Sim Only bestelling voor de Onbeperkt bellen bundel Onbeperkt bellen bundel. Dan bel en sms je erop los! Heb je al een Sim Only abonnement met een andere belbundel en wil je graag onbeperkt bellen? Dat is ook geen probleem. Je logt dan in op Mijn Simyo en verandert eenvoudig je belbundel. Vanaf de eerste van de volgende maand kan jij dan ook eindeloos bellen.

Tarieven

Dekking

Voorwaarden en actievoorwaarden

Bundelwijzigingen

  • Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven
  • Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.

Bundelverbruik

  • Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms'jes.
  • Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af.
  • Sms'jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
  • Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
  • Buiten je bundel betaal je € 0,31 per minuut/sms.
  • Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.
  • Je aansluiting wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Dat is om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen. Er zit vertraging in het verwerken van verbruik. In Nederland tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur. Daarom kunnen we niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Je bent de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.

Voordeelbundels

  • Voordeelbundels als internet- en sms-bundels zijn maandelijks aan te passen óf op te zeggen.
  • De Sms Onbeperkt is alleen geldig voor het versturen van sms-berichten vanuit Nederland naar Nederlandse mobiele en vaste nummers.
  • Als je een internetbundel hebt, kan je MB's bijkopen. Bijgekochte MB's zijn geldig tot het einde van de maand.
  • Internet zonder of buiten je bundel kost € 0,15 per MB en wordt afgerekend per kilobyte.

Overige

  • Voor het vroegtijdig beëindigen van het jaarcontract geldt een afkoopregeling. Dit houdt in dat de kosten van de bundel zoals afgesloten in het jaarabonnement, maal de resterende maanden in rekening worden gebracht na de opzegging.

Bestellen met een buitenlands rekeningnummer

Via de site is het alleen mogelijk om te bestellen met een Nederlands rekeningnummer. Wil je toch graag gebruikmaken van een buitenlands rekeningnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31(0)800-8007 (gratis), of mail naar: klantenservice@simyo.nl

Contractduur & annuleringstermijn

Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.

Tussentijds opzeggen:

Je abonnement loopt minimaal 12 maanden nadat je simkaart is geactiveerd. Daarna wordt je abonnement vanzelf omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Vervolgens is je abonnement maandelijks opzegbaar.

Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.

Annuleren:

Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht, indien van toepassing:

  • de aansluitkosten
  • de abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
  • de gebruikskosten

Overige kosten worden terugbetaald.

Hier kan je de bestelling annuleren.

Wat is Sim Only?

Hoe snel is mijn internet bij Simyo?

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready? Dan maak je automatisch gebruik van 2G tot december 2025, daarna wordt 2G uitgeschakeld. Vanaf dat moment kun je alleen met een 4G of 5G telefoon bellen en internetten bij Simyo. Meer informatie over het netwerk.

Wat is het verschil tussen Sim Only en prepaid?

Met een Prepaid koop je vooraf beltegoed. Als je bijvoorbeeld € 20,- aan beltegoed koopt, kan je bellen, sms’ en en internetten totdat het tegoed op is. Dit is handig als je niet regelmatig gebruikmaakt van je mobiele telefoon.

Een Sim Only is een mobiel abonnement. Je kiest een belbundel en eventueel een internetbundel die het beste bij je past. Elke eerste van de maand zijn je bundels weer helemaal aangevuld. Je betaalt dus iedere maand de vaste prijs van je gekozen bundels.

Kan ik een familie abonnement afsluiten?

Simyo is ideaal voor families! Met Samen korting bestel je via de Mijn Simyo app een Sim Only voor je familielid. Na het bestellen beheer je direct het nummer voor jouw famielielid. Daarmee heb je inzicht in de facturen, het verbruik, en nog veel meer! En als kers op de taart: jullie krijgen allebei € 10,- korting! Heb je al meerdere Simyo nummers in het gezin? Dan kan je deze eenvoudig in onze app beheren. Zo heb je een goed overzicht van hoe het ervoor staat bij je familieleden. We hebben ook slimme tips voor families op een rijtje gezet.

Kan ik mijn Sim Only abonnement ook in het buitenland gebruiken?

Ja, dat kan! Je kan je Sim Only abonnement overal in het buitenland gebruiken. Dat heet roaming. Zodra je de Nederlandse grenzen verlaat gebruik je buitenlandse netwerken. Als je binnen zone 1 (EU en uitzonderingen) bent, betaal je geen extra kosten. Je gebruikt je Simyo simkaart dan op precies dezelfde manier als in Nederland. Reis je buiten zone 1? Hier vind je precies wat je tarieven dan zijn!

Wat is eSIM bij Simyo?

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

Kan ik Sim Only alleen bellen afsluiten bij Simyo?

Wil je liever Sim Only alleen bellen en niet internetten? Dat kan gewoon! Bij ons is de belbundel de basis van je Sim Only abonnement. Iedereen heeft dus een belbundel. Als je daarnaast ook nog wil internetten, dan kies je voor een internetbundel boven op je belbundel. Liever geen internetbundel? Dan kies je dus alleen voor het bellen. Op die manier heb je een Sim Only alleen bellen.

Gebruikt Simyo het 3G netwerk?

Wij zijn gestopt met het 3G-netwerk. Alle Simyo klanten internetten via het 4G-netwerk en kunnen nog bellen via het 2G-netwerk. Vanaf 2025 stoppen wij ook met het 2G-netwerk. Het 4G-netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler. Jij hoeft hier verder niets voor te doen. Jouw Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina.

.