Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 juli 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 juli) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Simyo Sim Only bundels aanpassen
Terug naar overzicht
13,186x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Slimme tips |

Sim Only bundels aanpassen: zo doe je dat!

Sinds 14 maart 2017 heeft Simyo nieuwe Sim Only bundels en sinds 14 mei 2018 heeft elke Sim Only internetbundel standaard 4G. Met Sim Only van Simyo kun je elke maand gratis je bundels aanpassen via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. In dit artikel lees je wanneer dat handig kan zijn en hoe je dat doet.

Uit welke Sim Only bundels kan ik kiezen?

Bij Sim Only van Simyo heb je keuze uit drie belbundels en vier internetbundels. Hoe groter de bundel, hoe minder je betaalt per minuut, sms en MB. Je hebt sowieso een belbundel. Ter aanvulling kun je ook een internetbundel nemen en een bundel waarmee je voor 1 euro per maand onbeperkt kunt sms’en. Elke internetbundel heeft standaard 4G.

Hieronder zie je alle bundels van Simyo:

Sim Only nieuwe bundels Simyo

 

Wat is Sim Only?

Sim OnlyWat is Sim Only bundels aanpassen is een abonnementsvorm voor mobiel bellen, sms’en en internetten. Met deze vorm krijg je van je provider alleen een simkaart: zelf zorg je voor een mobiele telefoon of smartphone. Het voordeel hiervan is dat je maandelijkse lasten laag zijn, omdat de toestelprijs niet is inbegrepen bij je abonnement.

Wat zijn Sim Only bundels?

Een Sim Only abonnement is opgebouwd uit bundels. Een bundel is een hoeveelheid belminuten of MB’s die je elke maand inkoopt. Met een bundel krijg je in ruil voor een vast bedrag een aantal MB’s of minuten die je een maand lang kunt verbruiken. Verbruik je meer dan het aantal ingekochte minuten of MB’s? Dan is het mogelijk om belminuten of MB's bij te kopen. Je blijft dan voor een vast, laag tarief bellen en mobiel internetten. Daarnaast kun je buiten je bundel bellen of mobiel internetten. Het tarief hiervoor is echter een stuk hoger.

Wat is dat eigenlijk, mijn bundels aanpassen?

Bundels aanpassenHet aanpassen van bundels betekent dat je een andere bel- of internetbundel neemt. Deze heeft meer of minder belminuten of MB’s. Het is niet bij alle providers mogelijk om je bundels aan te passen. Bij Simyo kun je elke maand een andere bel- en internetbundel uitkiezen. Ook als je een Sim Only abonnement met de duur van een jaar hebt. Dit is gratis en het maakt niet uit of je een grotere of kleinere bundel neemt. Je kunt dus altijd je bundels naar boven of beneden aanpassen. De nieuwe bundel gaat in bij de start van de volgende maand. De sms-bundel kun je ook elke maand aan- of uitzetten. Heb je nog geen internetbundel of sms-bundel en zet je één van deze opties aan? Dan gaat de bundel per direct in. Je hoeft dan niet tot de volgende maand te wachten om deze bundel te gebruiken.

Daarom pas ik mijn bundels aan!

Bundels aanpassen daaromBen je van plan in een bepaalde maand meer MB’s te gebruiken, bijvoorbeeld omdat je in die periode minder vaak in de buurt bent van een wifi-netwerk? Dan kun je een grotere internetbundel nemen. Je kunt een bundel ook aanpassen als je deze minder vaak gebruikt dan je dacht. Bijvoorbeeld als je vaak belminuten overhoudt. Je betaalt dan niet voor iets wat je toch niet gebruikt. Op Mijn Simyo zie je aan je verbruik of bundels bij je passen. Zo weet je of het handig is om bundels aan te passen.

Hoe pas ik mijn Sim Only bundels aan?

Je past de bundels aan op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Hier vind je ook de geschiedenis van je verbruik terug. Aan de hand daarvan kun je inschatten hoeveel MB’s of minuten je in een bepaalde maand verwacht te verbruiken. Zo verander je de bundels mee met jouw maandelijkse bel- en internetgedrag.

Hieronder zie je hoe je bundels aanpast.

Bundels aanpassen op Mijn Simyo

  • Ga naar https://mijn.simyo.nl;
  • Voer je telefoonnummer en wachtwoord in;
  • Klik op ‘Bundels aanpassen’;
  • Kies hier de bundel uit die je de volgende maand wil gebruiken;
  • Klik op ‘Aanpassen’ om de bundelwijziging door te voeren.
  • Je ziet dan het bevestigingsscherm, met een overzicht van de bundels die je vanaf volgende maand gebruikt. Lees dit goed na om te kijken of het klopt. Ook zie je wat je factuur voor volgende maand wordt.
  • Klopt alles? Klik dan op ‘Bevestig aanpassingen’;
  • Je hebt nu je bundels aangepast!

Bundels aanpassen via de Mijn Simyo app

  • Open de Mijn Simyo app;
  • Klik op ‘Bundels aanpassen of MB’s bijkopen?’;
  • Klik op ‘Pas gratis je bundels aan’;
  • Kies hier de bundel uit die je de volgende maand wil gebruiken;
  • Druk op ‘Vergelijken en afronden’. Je ziet dan een overzicht van de bundels die je vanaf volgende maand gebruikt. Lees dit goed na om te kijken of het klopt. Ook zie je wat je factuur voor volgende maand wordt.
  • Klopt alles? Druk dan op ‘Bevestiging aanpassingen’ om de bundelwijziging door te voeren.

Je hebt nu je bundels aangepast!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.