Inflatiecorrectie

Op 1 oktober 2023 voeren we een inflatiecorrectie door op de maandelijkse abonnementskosten. Op deze pagina lees je wat er verandert en vind je het antwoord op de meeste vragen.

Jouw Simyo simkaart

Wat gaat er gebeuren?

Vanaf oktober 2023 worden jouw abonnementskosten met 8,4% inflatiecorrectie verhoogd. Dit bedrag wordt in de week van 23 oktober voor het eerst afgeschreven. De verhoging geldt voor de maandelijkse bundelkosten van alle abonnementen die zijn afgesloten tot en met 30 juni 2023.

Waarom doen we dit?

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Ook bij ons zijn het afgelopen jaar de kosten gestegen. Als telecomprovider zien we dit bijvoorbeeld terug in loonkosten, energiekosten en leverancierskosten. Daarom passen we onze prijzen nu aan voor deze inflatie. 

Wat betekent dit voor jou?

Jouw abonnementskosten zullen stijgen. De prijzen van de bundels waar je uit kunt kiezen als je je abonnement aanpast stijgen ook mee met de inflatie. In Mijn Simyo kun je vanaf 18 september precies zien wat de nieuwe prijzen zijn vanaf 1 oktober.

Veelgestelde vragen

Wanneer gaat de inflatiecorrectie in?

De nieuwe prijzen gaan in per 1 oktober 2023. In de week van 16 oktober ontvang je voor het eerst een factuur met je nieuwe abonnementsbedrag. En ongeveer een week later incasseren we voor het eerst dit bedrag.

Voor wie geldt de inflatiecorrectie?

Heb je je abonnement afgesloten vóór 1 juli 2023? Dan geldt voor jou de inflatiecorrectie.

Hoe heeft Simyo het inflatiepercentage berekend?

Wij volgen de berekening van de consumentenprijsindex van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De gemiddelde gemeten inflatie door het CBS over de periode 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023 is 8,9%. We doen er alles aan om de prijsstijging zo beperkt mogelijk te houden. Daarom voeren we een lagere inflatiecorrectie door van 8,4%.

Kan ik vroegtijdig en kosteloos opzeggen door deze inflatiecorrectie?

Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je mag wel opzeggen voordat je contractperiode is afgelopen, maar dan betaal je een afkoopsom.

Kan ik mijn abonnementskosten ook verlagen?

Je kunt bij Simyo elke maand je bundels aanpassen, zodat je abonnement beter bij je past of mogelijk goedkoper wordt. Verlengen is vaak het voordeligst. Dit kan al vanaf vier maanden voor het einde van je contract. Kijk op Mijn Simyo voor alle mogelijkheden.

Hoe word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

We informeren je over de inflatiecorrectie in de factuurmails van september en oktober, en vanaf de week van 18 september zie je de nieuwe prijzen in Mijn Simyo.

Wat staat er precies in de Algemene Voorwaarden over een inflatiecorrectie?

In artikel 9.1 van de algemene voorwaarden staat dit:

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. De periode waarover en het moment waarop we onze tarieven kunnen indexeren verschilt afhankelijk van de soort dienst die u bij ons afneemt. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

Waarover betaal ik de inflatiecorrectie, waarover niet?

We berekenen de inflatiecorrectie over de maandelijkse bundelkosten van je mobiele abonnement. We berekenen geen inflatiecorrectie over eenmalige kosten zoals je verbruik, tijdelijke bundels, aansluitkosten, of het bestellen van een nieuwe simkaart. Als je bij ons een telefoon op afbetaling hebt, vallen die kosten hier ook buiten.

Hou ik mijn extra voordeel omdat ik KPN en Simyo combineer?

Ja, natuurlijk! Zo lang je KPN en Simyo combineert, verdubbelen we iedere maand gratis je bundels.

.