Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dit noemen we ook wel dual sim. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 9 augustus tot en met 30 september 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 9 augustus tot en met 30 september 2021) kiest voor een internetbundel van 6 of 15 GB, krijg je gratis extra gigabytes (4 GB bij 6 GB en 5 GB bij 15 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Google Pay en Apple Pay: alles over contactloos betalen
Terug naar overzicht
12,935x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Favoriete apps | Telefoons & Tech |

Google Pay en Apple Pay: alles over contactloos betalen

Contactloos betalen met je telefoon, een futuristisch snufje waar we sinds een tijd allemaal gebruik van kunnen maken. Dit wordt met de komst van Google Pay en Apple Pay alleen maar meer gebruikt. Je portemonnee? Die kun je thuislaten. Maar hoe zit dat eigenlijk? Hoe werkt het en wat doe je als je telefoon of smartwatch gestolen worden? We leggen het uit.

Wat is contactloos betalen met je telefoon?

Met contactloos betalen via je telefoon betaal je met een digitale versie van je pinpas op je telefoon. Dit werkt via Near Field Communication (NFC), een chip die in je telefoon zit: dezelfde techniek waarmee je met je pinpas contactloos betaalt én waarmee je in het openbaar vervoer in- en uitcheckt. De techniek achter contactloos betalen met je telefoon is precies hetzelfde, alleen de manier is anders: je betaalt niet met je pas, maar met je telefoon!

Op Android werkt contactloos betalen via de mobiel bankieren-app van je bank of via een speciale app voor contactloos betalen, zoals Google Pay. Pas sinds november 2020 kunnen we in Nederland gebruikmaken van Google Pay. De eerste bank die vol enthousiasme stond te popelen om met Google Pay te gaan samenwerken is Bunq. Later volgde ook ABN AMRO - de bank had ooit al de optie in hun eigen app om contactloos te betalen, maar daar werd volgens de bank te weinig gebruik van gemaakt. Welke overige banken zullen volgen is vooralsnog niet duidelijk. Veel banken, zoals ING en Rabobank, hebben contactloos betalen een paar jaar geleden al toegevoegd in hun eigen mobiel bankieren apps en hebben Google Pay dus niet per se nodig.

Op Android, met Google Pay of je bank-app, betaal je met je telefoon door ‘m naast de betaalterminal te houden. Net als met een NFC-pinpas. Bij de meeste apps hoeft alleen het scherm van je telefoon aan te staan om mobiel te betalen. Voor Apple Pay op iOS heb je geen speciale app nodig. En het fijne is dat het gros van de Nederlandse banken Apple Pay ondersteunt. Bij Apple Pay tover je de digitale pinpas tevoorschijn door twee keer op de startknop te drukken.

Apple Pay instellen

Wil jij je Apple Pay gaan gebruiken, maar moet je het nog installeren? Geen probleem! We helpen je graag op weg, want je bent maar een paar stappen verwijderd van betalen met je telefoon. Daar ga je!

  1. Ga naar ‘Wallet’ en druk op het zwarte rondje met het plusteken (+) erin.
  2. Volg de stappen in het menu om een nieuwe kaart toe te voegen. Heb je de app van jouw bank nog niet op je telefoon geïnstalleerd? Dan wordt je gevraagd eerst deze app te installeren, voordat je verder kunt. Heb je de app wel op je telefoon staan? Dan kun je verschillende bankpassen toevoegen en selecteren.
  3. Klaar met selecteren? Druk dan op ‘Volgende’. Vervolgens wordt jouw aanvraag geverifieerd.
  4. Is de kaart geverifieerd? Dan kun je op ‘Volgende’ klikken en is je Apple Pay klaar voor gebruik.
  5. Betalen met Apple Pay? Druk twee keer op de home-button en de kaarten verschijnen. Houd deze vervolgens naast de lezer bij de pinautomaat en je aankoop wordt betaald.

Google Pay instellen

Ga jij contactloos betalen met Google Pay, maar heb je de app nog niet geïnstalleerd? Met de onderstaande stappen heb jij in no-time Google Pay op je telefoon en kun je beginnen met contactloos betalen.

  1. Heeft jouw telefoon Android-versie Lollipop (5.0) of hoger? Mooi, dan kun je gebruikmaken van Google Pay!
  2. Anders dan bij Apple Pay moet je bij Google Pay een app installeren: download de app.
  3. Is de app geïnstalleerd? Open de app en druk op ‘Starten’.
  4. Een bankpas toevoegen? Druk op het icoontje met de pas onderin en druk op ‘Toevoegen’.
  5. Of: ga naar de app van jouw bank en voeg geselecteerde bankpassen toe aan Google Pay. Bevestig je keuze en ga akkoord met de voorwaarden.
  6. Betalen met Google Pay? Houd de achterkant van je Android-telefoon kort naast de lezer van de pinautomaat en je aankoop wordt afgerekend.

Zo werkt het: betalen met je telefoon

Je koffietje of aankoop afrekenen met Apple Pay of Google Pay? Zo gepiept. Lees hieronder hoe het in zijn werk gaat, zodat je niet staat te klungelen bij het afrekenen.

Betalen met Apple Pay

Betalen met Face ID:

  1. Druk twee keer op de knop aan de zijkant en je passen verschijnen. Kies de pas die je wilt gebruiken.
  2. Gebruik Face ID of voer je toegangscode in.
  3. Houd het scherm van je iPhone bij de lezer voor het contactloos betalen totdat er ‘Gereed’ in je beeldscherm verschijnt en je het piepsignaal van de pinautomaat hoort.

Betalen met Touch ID:

  1. Gebruik je vinger om met Touch ID je scherm te ontgrendelen en kies de juiste bankpas.
  2. Houd vervolgens je scherm naast de lezer van de pinautomaat totdat je ‘Gereed’ in je scherm ziet verschijnen en je het piepsignaal van de pinautomaat hoort..

Contactloos betalen met Android en Google Pay

  1. Houd de achterkant van je Android-telefoon kort naast de lezer van de pinautomaat.
  2. Volg de instructies op de pinautomaat. Sommige oude pinautomaten vragen alsnog om een pincode. Wanneer je over je contactloos betalen-limiet heen bent moet je je pincode invoeren op je telefoon en houd je hem opnieuw tegen de pinautomaat.
  3. Klaar met betalen? Dan zie je een succesmelding van je bank-app op je telefoonscherm verschijnen. Bij Google Pay zie je een blauw vinkje.

Zo werkt het: betalen met je smartwatch

Ben jij in het bezit van een smartwatch? Goed nieuws! Want dan heb jij twee contactloze betaalmogelijkheden: met je telefoon of met je smartwatch. Hoe werkt het betalen met je smartwatch? Dat lees je hieronder.

Betalen met smartwatch en Apple Pay

  1. Druk twee keer op de zijknop van je horloge.
  2. Scroll op het scherm en kies de juiste bankpas.
  3. Houd het scherm van je smartwatch vlakbij de lezer van de pinautomaat.
  4. Voel je een kleine trilling en hoor je een geluidssignaal? Dan heb je betaald!

Betalen met smartwatch en Google Pay

  1. Open de Google Pay app op je horloge.
  2. Houd het scherm van je horloge boven de betaalautomaat totdat je je horloge voelt trillen of een subtiel geluidssignaal hoort. Je hebt betaald!
  3. Bij sommige pinautomaten wordt alsnog om je pincode gevraagd, voer deze in.

Is contactloos betalen met je telefoon veilig?

Contactloos betalen met je smartphone is net zo veilig als met je pinpas. Er zit namelijk standaard een limiet op van 50 euro. Dit bedrag was eerst 25 euro maar is verhoogd in verband met Corona. Is het te betalen bedrag hoger dan 50 euro, of heb je in totaal al twee keer 50 euro contactloos betaald? Dan moet je de pincode invoeren in de app en vervolgens je telefoon opnieuw naast de betaalautomaat houden. Ditzelfde geldt voor Apple Pay en Google Pay. Wil je het nog een tandje veiliger aanpakken? Dan heb je ook de optie om bij elke betaling om een pincode te vragen.

Tips om veilig contactloos te betalen

Dat contactloze betalen is misschien wel heel handig en vooruitstrevend, het voelt ook een beetje gek om je telefoon of smartwatch de leiding te geven over jouw betalingen. Daarom is het zaak om zo discreet en veilig mogelijk om te gaan met je betalingen, telefoon en smartwatch. Hieronder sommen we een aantal handige weetjes en tips voor je op.

  • Verlaag je daglimiet voor contactloos betalen naar een zo laag mogelijk bedrag.
  • Bij Apple Pay kun je de functie ‘ontgrendel met iPhone’ uitschakelen. Stel jouw smartwatch wordt gestolen, dan kan iemand Apple Pay gebruiken op jouw smartwatch wanneer je telefoon is ontgrendeld. Door de functie uit te schakelen dus niet meer.
  • Is je telefoon of smartwatch gestolen? Blokkeer dan direct de toegang tot jouw bankapps door in te loggen op een pc of laptop en ‘contactloos betalen’ uit te schakelen.
    Google Pay kan niet worden gebruikt wanneer je toestel is vergrendeld. Dus wanneer jouw telefoon of smartwatch gestolen is Google Pay niet beschikbaar. Daarnaast worden je betalingsgegevens uit veiligheid verwijderd wanneer je apparaat ‘onbereikbaar’ is, zodat écht niemand toegang heeft tot jouw Google Pay.
  • Je kunt je Apple Pay blokkeren, wanneer jouw telefoon of smartwatch gestolen is. Log in bij iCloud op je pc of laptop en kijk bij ‘Instellingen’ om Apple Pay op je smartwatch of telefoon uit te schakelen.
  • Bij contactloos betalen moet je bij bedragen boven de 50 euro altijd je pincode invoeren, dit geldt voor Apple Pay en Google Pay.
  • In totaal kun je twee contactloze betalingen van 50 euro per dag doen (100 euro in totaal), hetzelfde geldt voor Google Pay en Apple Pay.
  • Je kunt ervoor kiezen om bij elke contactloze betaling alsnog een pincode in te voeren, dit kun je in je eigen bankapp instellen of bij Google Pay en Apple Pay.

Elk moment je budget bekijken

Wil jij elk moment in je mobiel bankieren app kunnen bekijken wat je hebt uitgegeven met contactloos betalen en hoeveel je die maand nog te besteden hebt? Je wil uiteraard nooit zonder MB’s komen zitten. In de Mijn Simyo app of via Mijn Simyo kun jij maandelijks je Sim Only internetbundel wijzigen of inzien. Voor het contactloos betalen maak je geen gebruik van je internetbundel, dus dat scheelt!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.