Een simkaart van Simyo voor elke telefoon

De Simyo simkaart bestaat in alle soorten en maten. Zo weet je zeker dat de Simyo simkaart in je telefoon past. En nu kan je ook kiezen voor eSIM, de digitale simkaart. Op deze pagina ontdek je de veelzijdige Simyo simkaart!

Jouw Simyo simkaart

Een 3-in-1 simkaart van Simyo, voor elke telefoon

Zelf je simkaart knippen is verleden tijd bij Simyo dankzij onze 3-in-1 simkaart. Dat is een kaart die je in het grootste formaat ontvangt, en je zelf het gewenste formaat uit kan klikken. Lekker makkelijk, want je hebt nu altijd de juiste simkaart. Ongeacht of je een standaard, micro of nano simkaart nodig hebt. Of kies voor eSIM, de digitale simkaart. Die installeer je op je telefoon met de Mijn Simyo app. Al helemaal eenvoudig! Check hier of jouw telefoon eSIM ondersteunt.

  1. Standaard simkaart
    Standaard simkaart
  2. Micro simkaart
    Micro simkaart
  3. Nano simkaart
    Nano simkaart
  4. eSIM

Heb je een nieuwe simkaart nodig?

Je hebt geen werkende simkaart meer. Wat nu? Gelukkig hebben we voor elk probleem een oplossing.

Ik heb een nieuwe telefoon en mijn simkaart past niet meer

In dat geval kan je op Mijn Simyo kijken, onder ‘Instellingen’ – ‘Simkaart’, of je al een 3-in-1-simkaart hebt. Dan is het maar een kwestie van het nieuwe formaat uit je simkaart klikken. Toch niet? Bestel dan gerust een nieuwe op Mijn Simyo of de app. Na 2 werkdagen ligt-ie bij jou in de brievenbus.

Mijn toestel is kwijt of is gestolen

Dat is helemaal vervelend. We raden je aan je simkaart meteen te blokkeren en een nieuwe aan te vragen op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Dit kan je doen onder Instellingen – Simkaart. Zo voorkom je bijkomende problemen.

Mijn simkaart werkt niet meer

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Soms lukt het niet om te bellen terwijl je simkaart het wél doet en gewoon in je telefoon zit. Start je telefoon opnieuw op of schakel even de vliegtuigmodus in én uit. Waarschijnlijk heb je daarna weer bereik. Je simkaart meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk.

Weinig verandering? Dan kan je altijd samen met de klantenservice naar het probleem te kijken. Ze staan voor je klaar. Werkt het daarna nog steeds niet of is het duidelijk dat de simkaart stuk is? Dan is het verstandig om een vervangende simkaart te bestellen. Gelukkig heb je ‘m al binnen twee werkdagen in de bus!

In 3 stappen regel je jouw nieuwe simkaart

  1. Vervangende simkaart bestellen

    Dit kan via Mijn Simyo, of de Simyo-app. Dit kost € 5,-.

  2. Binnen twee werkdagen thuis

    Van ons kantoor naar jouw brievenbus, je hoeft dus voor niemand thuis te blijven

  3. Activeer de nieuwe kaart

    Je nieuwe simkaart activeren kan op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.

Vervangende simkaart bestellen

De belangrijkste codes en nummers op een rij

De pin- en pukcode

De pin- en pukcode

We mailen je je pincode, met deze code ontgrendel je je simkaart. Voer je drie keer na elkaar de verkeerde code in? Dan blokkeert je simkaart en kan je ‘m deblokkeren met je pukcode.

Je simkaart blokkeren

Je simkaart blokkeren

Is je telefoon gestolen of ben je ‘m kwijt? Erg vervelend. Blokkeer meteen je simkaart en voorkom zo bijkomende problemen.

Je telefoonnummer

Je telefoonnummer

Je nummer is niet gekoppeld aan je telefoon, maar aan de simkaart die je gebruikt. Bij Simyo kan je altijd een nieuw telefoonnummer aanvragen.

Veelgestelde vragen

Wat is een simkaart?

Een simkaart is een kaartje dat je in je telefoon stopt om te kunnen bellen, sms’en en mobiel internetten. Dit kaartje krijg je van je provider. De simkaart zorgt ervoor dat je telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk van je provider. Best belangrijk dus, dat kaartje waar je waarschijnlijk nooit naar omkijkt.

Nieuwe simkaart activeren: waarom en hoe?

Prepaid

Bij een nieuwe Simyo Prepaid ontvang je de simkaart geactiveerd. Je kunt deze direct gebruiken in je telefoon door deze te ontgrendelen met de bijbehorende pincode. Bestel je een vervangende simkaart voor je bestaande Simyo Prepaid? Dan activeer je deze eerst via Mijn Simyo.

Sim Only

Voordat je Simyo Sim Only abonnement van start gaat, willen we zeker weten dat onze simkaart goed terecht is gekomen. Om dat te controleren vragen we je om in te loggen op Mijn Simyo. Wanneer je het juiste simkaartnummer invoert van je nieuwe Simyo simkaart, weten wij dat alles in orde is. Het simkaartnummer vind je op de achterkant van je simkaart en bestaat uit 19 cijfers.

Wanneer alles in orde is, verschijnt het contract van je maand- of jaarabonnement in beeld. Je kunt ervoor kiezen om dit contract op te slaan, door op 'print' te klikken. Kies dan voor 'bevestigen'. Je nieuwe pincode verschijnt in beeld. Plaats de Simyo simkaart in je telefoon en toets de pincode in.

Heb je een aanvraag nummerbehoud ingediend? Dan gaan je bundels pas in als je nummer is overgezet. Zo voorkom je dubbele abonnementskosten. Gebruik je Simyo simkaart pas als het nummer is overgezet, anders betaal je het buitenbundeltarief.

Mijn vervangende simkaart doet het niet

Is je vervangende simkaart geactiveerd?

Je vervangende simkaart is geblokkeerd verstuurd. Activeer je simkaart op Mijn Simyo om deze te kunnen gebruiken. Onder het kopje Instellingen - Simkaart kun je de simkaart activeren. Klik op 'Activeer je nieuwe simkaart' en vul het simkaartnummer in. Het simkaartnummer staat op je nieuwe simkaart.

Let op: het kan vijf tot tien minuten duren voordat je simkaart geactiveerd is. Zet in de tussentijd je telefoon even uit en weer aan, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk.

Pin- en pukcode

De vervangende simkaart heeft een nieuwe pin- en pukcode. Na activatie vind je de nieuwe codes op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Zie je niet direct de nieuwe codes? Log dan even opnieuw in op Mijn Simyo. Je ontvangt ook een e-mail met de nieuwe codes.

Mijn Samsungtelefoon accepteert mijn pukcode niet. Wat nu?

Sommige Samsungtelefoons accepteren de pukcode niet. Plaats dan je Simyo-simkaart tijdelijk in een andere telefoon om met de pukcode een nieuwe pincode in te stellen. Hierna kun je de simkaart weer in je eigen telefoon gebruiken.

Hoe activeer ik mijn simkaart voor het buitenland?

Da’s zo gepiept. Ga eerst naar Mijn Simyo en zet daar ‘Bellen in en naar het buitenland’ aan. Zo, nu kan je al naar huis bellen. Zet nu de instellingen ‘Internetten in Nederland’ en ‘Internetten in het buitenland’ aan op Mijn Simyo. Als laatst hoeft je alleen nog roaming op je telefoon in te schakelen. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. En dat is alles. Je telefoon is klaar voor vertrek.

Hoe weet ik welk formaat simkaart ik nodig heb?

Controleer welk formaat simkaart in je telefoon past, zodat je het juiste formaat eruit klikt. Het is een klein kaartje dat veel voor je kan doen, maar zichzelf uitzoeken helaas niet. In de handleiding van je toestel staat welk formaat je nodig hebt.

.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.