Wat is het verschil tussen  Sim Only en Prepaid?

Wat is het verschil tussen Sim Only en Prepaid?

Voordat je een keuze maakt, is het handig om het verschil tussen Prepaid en Sim Only te snappen. Hier lees je alles wat je moet weten!

Simyo Compleet
Gratis tot wel 10 GB extra data per maand met Simyo Compleet!
Wat is Sim Only?

Wat is Sim Only?

Een Sim Only is een mobiel abonnement waarbij je zelf je bel- en internetbundels kiest en een simkaart voor je eigen telefoon ontvangt. Elke eerste van de maand worden je bundels automatisch aangevuld. Bij Simyo kun je je bundels maandelijks aanpassen, ook omlaag, en betaal je maandelijks een vaste prijs.

Voordeel van Sim Only

  • Voordelige bel- en internetbundels

  • Je kunt je bundels maandelijks aanpassen

  • Ruime keuze aan bundels

Wat is Prepaid?

Wat is Prepaid?

Met Prepaid koop je vooraf beltegoed en ontvang je een simkaart die je in je telefoon plaatst. Bij Simyo profiteer je van lage tarieven en weet je precies waar je aan toe bent. Als je beltegoed op is, kun je het eenvoudig opwaarderen via Mijn Simyo of onze app.
Personaliseer je Prepaid met een internetbundel en kies of je automatische opwaardering wilt inschakelen.

Voordeel van Prepaid

  • Weet wat je uitgeeft

  • Geen onverwachte kosten

  • Keuze uit internetbundels

Betrouwbaar en  supersnel 5G-netwerk

Betrouwbaar en supersnel 5G-netwerk

Bij Simyo maak je gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo weet je dat je altijd bereik bent!

Alles op een rijtje

Even samengevat: Sim Only is een slimme keuze als je je telefoon regelmatig gebruikt. Als je minder afhankelijk bent van je mobiel maar toch bereikbaar wilt zijn, is Prepaid de ideale keuze.

Sim Only

Sim Only

  • Lager tarief per belminuut en MB

  • Achteraf betalen

  • Geschikt voor veel gebruik

  • Maandelijks een vaste prijs

Prepaid

Prepaid

  • Hoger tarief per belminuut en MB

  • Vooraf betalen

  • Geschikt voor weinig gebruik

  • Geen gebruik? Geen kosten!

Sim Only en Prepaid in combinatie met eSIM

Sim Only en Prepaid in combinatie met eSIM

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement of Prepaid aansluiting. Of je nu al jaren Sim Only klant bent of net begint, eSIM is een optie voor jou. Heb je al een Prepaid simkaart? Dan kun je ook overstappen naar eSIM.

Let op: steeds meer nieuwe smartphones ondersteunen eSIM, maar nog niet allemaal. Check eerst of jouw telefoon compatibel is, en als dat het geval is, kun je meteen aan de slag!

Dit vinden onze bellers

3.6/5
5835 reviews
"Zit al jaren bij simyo, gaat prima Mooi zo doorgaan denk ik dan"
Gert Van Timmeren
"Goede informatie op de website. Ruime keus in abonnementen en mogelijkheden. Vriendelijk telefonisch contact. Behoudt van eigen telefoonnummer en makkelijke overgang van de ene naar de andere provide…"
ANvO
"Goede, betrouwbare provider. Goed bereik overal."
Ad A
"Goed netwerk goedkoop en met Esim snel online binnen 5 minuten bellen en internetten."
Ronald
"Zeer tevreden, al aantal jaren klant meg mijn 2 kinderen en pas geleden abonnement voor mijn moeder geregeld. Goed geholpen door aardige dame aan telefoon. Ook overzetten naar juiste bank rekening was…"
Manna
"Fijn om Simyo te hebben en eenvoudig inloggen op mijn Simyo en makkelijk om je wensen bij instellingen aan te passen. Ook contact met Simyo medewerkers loopt altijd soepel en professioneel. 👌"
R .c.l.m.Kartner.
"Al jaren heel tevreden over Simyo. "
Karen
"Zit er al een paar jaar👍"
theo
"Prima geholpen en vriendelijke medewerkers"
Astrid Molenbroek
"de prys per maand en de informatie"
Ed Satorius

Vraag?
Antwoord

Wat zijn de Prepaid tarieven?

Tarieven voor bellen en sms’en

Bij Simyo betaal je per seconde met een minimum van 1 minuut. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen bellen naar mobiele of vaste nummers.

Bellen en sms'en Kosten
Sms'en € 0,10 per sms
Bellen € 0,10 per minuut
Internetten € 0,15 per MB
  • Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Extra bundels

Deze bundels zijn altijd 30 dagen. Vanaf de dag dat je de extra bundel aanschaft. Je kunt bundels bijkopen op Mijn Simyo.

150 MB € 5
500 MB € 7,50
1000 MB € 10
2000 MB € 12,50
Onbeperkt MB’s (lage snelheid) € 10
  • Simyo rekent en rondt af per kB.
  • Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Geldigheid beltegoed

Beltegoed is onbeperkt houdbaar, bij minimaal één uitgaand gesprek of sms'je elke 6 maanden

Hoelang is het beltegoed geldig?

Je beltegoed is onbeperkt geldig als je je simkaart minstens een keer per halfjaar zelf gebruikt. Als je dat niet doet vervalt je simkaart en dus ook je nummer en je beltegoed. Hieronder zie je op een rijtje wat je kan doen om het nummer actief te houden:

Als je een keer per halfjaar:

  • Zelf iemand anders belt
  • Een sms verstuurt
  • Mobiel internet gebruikt
  • Een internetbundel koopt
  • Je beltegoed opwaardeert

Als je na 5,5 maand je simkaart niet gebruikt hebt, krijg je van ons een e-mail ter herinnering. Nog steeds geen gebruik? Een week later krijg je dan weer een herinnering per e-mail. Zo ben je altijd op de hoogte.

Kan ik Prepaid gebruiken in het buitenland?

Je kan je Simyo simkaart gewoon meenemen naar het buitenland. Je kan je zelf de buitenlandopties van je simkaart aan- of uitzetten.

Als je binnen de EU ( zone 1 ) reist, betaal je precies hetzelfde als in Nederland. Je kan in deze landen dus gerust bellen, sms’en en internetten. Ook je bundels zijn daar gewoon geldig.

Reis je buiten de EU ( zone 1 )? Dan verschilt het per land hoeveel je betaalt. Je vindt alle tarieven hier terug.

Kan ik eSIM gebruiken met Simyo Prepaid?

Ja, alle Simyo klanten kunnen voor eSIM. Ook met een Prepaid simkaart! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

Waar kan ik mijn beltegoed zien?

Je kunt je beltegoed bij Simyo 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app . De Mijn Simyo app kun je downloaden vanuit de App Store of de Google Play Store .

Wat zijn de Sim Only tarieven?


Bellen en sms'en 2 jaar 1 jaar Maand
400 min/sms € 6 € 7 € 8
Onbeperkt min/sms € 7 € 8 € 9
  • Belminuten, sms'jes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
  • Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
  • Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
Internet 2 jaar 1 jaar Maand
2 GB € 1 € 1 € 1
6 GB € 1,50 € 1,50 € 1,50
10 GB € 2 € 2 € 2
15 GB € 4 € 3 € 4 € 3 € 4 € 3
20 GB € 7 € 5,50 € 7 € 5,50 € 7 € 5,50
  • Belminuten, sms'jes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
  • Simyo rondt op kB's af.
  • Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Buitenbundelkosten

Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt. Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB. Als je internetbundel op is kun je eenvoudig in Mijn Simyo MB's bijkopen. 500 MB kost € 5,-.

Kan ik mijn Sim Only gebruiken in het buitenland?

Simyo kent twee tarieven voor het gebruik van internet in het buitenland. Deze tarieven gelden zowel voor Sim Only als voor Prepaid:

  • Binnen de EU ( zone 1 ) bel, sms en internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland. Je kunt daarom gerust internetten zonder extra kosten. Let op: wil je internetten binnen zone 1, maar heb je geen internetbundel? Dan betaal je het buitenbundeltarief. Wil je meer weten over het gebruik van je bundels in de EU? We leggen hier alles uit.
  • Buiten zone 1 betaal je € 5,- per MB. Hier vind je onze zone-indeling en de bijbehorende tarieven vind je hier . Simyo heeft geen speciale internetbundels voor in het buitenland.

Hoe wijzig ik mijn bundels?

Met een Simyo Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden.

Hoe wijzig ik mijn bundels?

Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app . Ga daarvoor naar het kopje Overzicht en klik op 'bundels aanpassen'. Kies vervolgens de bundels die het beste bij je passen.

Wanneer gaat mijn gewijzigde bundels in?

Bundels lopen van de eerste tot de laatste kalenderdag. Je kan je bundels tot het einde van de maand wijzigen. Op de eerste dag van de nieuwe maand gaan je nieuwe bundels in. Had je eerder nog geen internetbundel? Dan gaat deze bundel in zodra je deze bestelt. Meer informatie over internetbundels vind je hier .

De nieuwe bundels staan meteen op je factuur


Zodra je de nieuwe bundels hebt besteld, voegen we de abonnementskosten meteen toe op je huidige factuur. De kosten van je nieuwe bundels vind je op Mijn Simyo en in de Mijn Simyo app. Bij Simyo betaal je de abonnementskosten altijd een maand vooruit. Daarom voegen we de kosten van de nieuwe bundels toe op de factuur van de huidige maand. Op de eerste dag van de nieuwe maand gaan je nieuwe bundels ook echt in.

Wanneer wordt mijn factuur geïncasseerd?

Rond de 3e donderdag van de maand, ontvang je een e-mail waarin wordt aangegeven dat je factuur van de vorige maand klaarstaat op Mijn Simyo. Een week later, in de vierde week van de maand, wordt de factuur geïncasseerd.

Als de automatische incasso niet geslaagd is, raden we je aan om in te loggen op Mijn Simyo . Op het Overzicht zie je direct of je nog openstaande facturen hebt. Deze kun je dan ook direct betalen met iDEAL. Je kunt ook de herinneringsmail afwachten. Hierin staat een betaallink waarmee je de factuur met iDEAL kunt betalen.

Hoe zit het met mijn dekking?

Simyo maakt gebruik van het betrouwbare 5G-netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.

Trophy
Trophy
Trophy
Trophy

Al 34 keer de beste
mobiele provider volgens
de Consumentenbond!