Meldingen en storingen

Meldingen en storingen

Check hier of er een storing bekend is en hoe je het probleem zo snel mogelijk kunt oplossen.

Actuele storingen

Geen storingen

Geen storingen

Op dit moment zijn er geen storingen bekend bij Simyo.

Wel een storing, geen melding?

Iets anders aan de hand?

Ervaar je problemen, maar zijn er geen storingen bekend? Bekijk dan onderstaande oplossingen.

Vraag?
Antwoord

Wil je een storing melden? Neem contact met ons op via Whatsapp of Chat. We beantwoorden je vraag vandaag nog.

Neem contact op

Wat te doen bij een storing?

Ervaar je problemen bij het bellen of internetten en zijn er geen meldingen of storingen bekend? Doorloop dan onderstaande stappen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn.

  1. Check je simkaart en netwerk
    • Zet je telefoon 5 minuten uit en daarna weer aanHierdoor maakt je telefoon opnieuw verbinding met het netwerk. Tip: als je toestel vaker geen bereik heeft kun je dit altijd proberen. Dit lost de meeste verbindingsproblemen op!
    • Kijk of je bereik hebtDit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes? Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon.
    • Controleer de dekking in jouw regioDat doe je hier . Zou je dekking moeten hebben maar heb je toch geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice.
  2. Controleer je verbruik en instellingen
    • Check je beltegoed of openstaande facturen
      Dit kun je zien op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Is daar niks mee aan de hand? Kijk dan of de volgende stappen je helpen.
      Kun je niet bellen?
      • Controleer je netwerkinstellingen op Mijn Simyo.
        Hier zie je of je de juiste instellingen hebt voor bijvoorbeeld ‘Bellen in en naar het buitenland’ of ‘Bellen naar informatienummers’.
      • Zie je een foutmelding op het scherm van je telefoon? Kijk dan hier voor meer informatie.
      • Hoor je een foutmelding als je belt? Kijk dan hier voor meer informatie.
      • Heb je problemen met je pincode? Lees dan hier wat je kunt doen.
      Kun je niet internetten?
      • Controleer in de netwerkinstellingen op Mijn Simyo of de optie ‘Internetten in Nederland’ aan staat.
      • Controleer je internetinstellingen op je telefoon. Met onze toestelhulp kun je de instellingen stap voor stap controleren of wijzigen.
      Lossen bovenstaande stappen het probleem niet op? Test dan je simkaart en telefoon met een ‘kruistest’Haal je simkaart uit je telefoon en stop de simkaart in een andere telefoon. Doet je simkaart het dan ook niet? Dan is je simkaart waarschijnlijk defect. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen op Mijn Simyo . Plaats ook een andere simkaart in je telefoon. Nog steeds geen of slecht bereik? Dan is de antenne van je telefoon misschien defect. We raden je aan om telefoon te laten nakijken.
    Probleem nog niet opgelost?
    Neem dan contact op met onze klantenservice om de storing te melden.

Kom ik in aanmerking voor compensatie tijdens een storing?

Is of was er een storing en duurde die langer dan 12 uur? En vond de storing plaats vlakbij je woonadres? Dan kom je misschien in aanmerking voor compensatie. Je kunt de storing bij ons melden. De klantenservice zal je melding verwerken en bepalen of je recht hebt een vergoeding.

Wat houdt compensatie in?

Lang last hebben van een storing is natuurlijk vervelend. Daarom kun je een vergoeding krijgen voor de tijd dat je niet bereikbaar was door een storing. De minimale compensatie is € 1,-. Elke dag extra wordt hierbij opgeteld. De compensatie verschilt voor Prepaid en Sim Only.

Voor Prepaid wordt € 0,50 per dag (vanaf 12 uur) vergoed. Als je in aanmerking komt voor compensatie wordt het bedrag zo snel mogelijk toegevoegd aan de beltegoed.

Voor Sim Only berekenen we de compensatie per dag (vanaf 12 uur) op basis van je maandelijkse abonnementskosten.

Heb je bovenstaande stappen doorlopen en is er bevestigd dat je last hebt/had van een storing in jouw regio? Meld je dan hier aan voor compensatie.

Wat gebeurt er als de storing langer duurt dan verwacht?

We proberen een zo duidelijk mogelijke indicatie te geven over de oplostijd van een storing. Houd deze pagina in de gaten voor de laatste updates. Indien er iets wijzigt in de oplostijd, zul je dat hier terugvinden.

Hoe meld ik een storing als ik geen verbinding heb?

Je kunt onze klantenservice zowel telefonisch als via internetkanalen bereiken. Heb je geen netwerk? Probeer dan via een beschikbare WiFi-verbinding contact met ons op te nemen via WhatsApp of Chat.