Ik kan niet bellen of internetten

Dit kan komen door verschillende dingen. Bijvoorbeeld je telefoon, simkaart of een netwerkstoring. Doorloop de volgende stappen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen.

1. Check je simkaart en netwerk

Misschien heb je problemen met je telefoon of simkaart, waardoor je geen bereik hebt.

  1. Zet je telefoon 5 minuten uit en daarna weer aan

    Hierdoor maakt je telefoon opnieuw verbinding met het netwerk. Tip: als je toestel vaker geen bereik heeft kun je dit altijd proberen. Dit lost de meeste verbindingsproblemen op!

  2. Kijk of je bereik hebt

    Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes? Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon.

  3. Controleer de dekking in jouw regio

    Dat doe je hier. Zou je dekking moeten hebben maar heb je toch geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice.

2. Controleer je verbruik en instellingen

Check je beltegoed of openstaande facturen

Dit kun je zien op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Is daar niks mee aan de hand? Kijk dan of de volgende stappen je helpen.

Kun je niet bellen?
  1. Controleer je netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Hier zie je of je de juiste instellingen hebt voor bijvoorbeeld ‘Bellen in en naar het buitenland’ of ‘Bellen naar informatienummers’.

  2. Zie je een foutmelding op het scherm van je telefoon? Kijk dan hier voor meer informatie.

  3. Hoor je een foutmelding als je belt? Kijk dan hier voor meer informatie.

  4. Heb je problemen met je pincode? Lees dan hier wat je kunt doen.

Kun je niet internetten?
  1. Controleer in de netwerkinstellingen op Mijn Simyo of de optie ‘Internet op je mobiel in Nederland’ aan staat.

  2. Controleer je internetinstellingen op je telefoon. Met onze toestelhulp kun je de instellingen stap voor stap controleren of wijzigen.

Lossen bovenstaande stappen het probleem niet op? Test dan je simkaart en telefoon met een ‘kruistest’

Haal je simkaart uit je telefoon en stop de simkaart in een andere telefoon. Doet je simkaart het dan ook niet? Dan is je simkaart waarschijnlijk defect. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen op Mijn Simyo. Plaats ook een andere simkaart in je telefoon. Nog steeds geen of slecht bereik? Dan is de antenne van je telefoon misschien defect. We raden je aan om telefoon te laten nakijken.

3. Kijk of er storingen zijn

Als je geen last hebt van bovenstaande problemen, dan kan er sprake zijn van een netwerkstoring. Bekijk hier of er storingen zijn bij jou in de buurt.

Is er geen storing maar kun je toch niet bellen? Neem dan contact op met onze klantenservice

Heb je nu last van een storing of had je last van een storing in het verleden? Dan kun je deze bij ons melden.

4. Meld een storing

Is of was er een storing en duurde die langer dan 12 uur? En vond de storing plaats vlakbij je woonadres? Dan kom je misschien in aanmerking voor compensatie. Je kunt de storing bij ons melden. De klantenservice zal je melding verwerken en bepalen of je recht hebt een vergoeding.

Wat houdt compensatie in?

Lang last hebben van een storing is natuurlijk vervelend. Daarom kun je een vergoeding krijgen voor de tijd dat je niet bereikbaar was door een storing. De minimale compensatie is € 1,-. Elke dag extra wordt hierbij opgeteld. De compensatie verschilt voor Prepaid en Sim Only.

Voor Prepaid wordt € 0,50 per dag (vanaf 12 uur) vergoed. Als je in aanmerking komt voor compensatie wordt het bedrag zo snel mogelijk toegevoegd aan de beltegoed.

Voor Sim Only berekenen we de compensatie per dag (vanaf 12 uur) op basis van je maandelijkse abonnementskosten.

Kom je er niet uit?

Top