Als je een particulier abonnement of Prepaid hebt
We sturen je na het afronden van de bestelling een verificatiecode per sms. Reageer met dezelfde code om je
nummer te bevestigen. Vervolgens dienen wij de aanvraag in bij je vorige provider en zeggen daarmee ook je
aansluiting op. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, kun je de status volgen op Mijn Simyo.
Als je een zakelijk abonnement hebt
Je vindt je klantnummer op je huidige factuur. Je factuur vind je door zelf of met je werkgever in te loggen op
de website van je huidige provider.
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen.
Nummerbehoud zelf is gratis. Je abonnement bij je huidige provider moet je wel blijven betalen tot de einddatum
van je contract of je opzegtermijn. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de
provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het
contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn
aanvragen.
Check vooraf even je einddatum van je contract in de mijn-omgeving van je huidige provider zodat je niet voor
vervelende verrassingen komt te staan.
Nieuw nummer + eSIM
Heb je gekozen voor eSIM, de digitale simkaart die je op je telefoon installeert? En wil je ook een nieuw nummer?
Dan kan je al een kwartier na je bestelling aan de slag! Je eSIM installeer je namelijk meteen na het bestellen.
En je hoeft niet te wachten op nummerbehoud. Snel en eenvoudig, dus!
Wanneer wordt mijn nummer overgezet naar Simyo?
Standaard wordt je nummer overgezet naar Simyo, als je abonnement bij je huidige provider is afgelopen. Je
huidige provider hanteert meestal een opzegtermijn van 1 maand. Voorbeeld: Je abonnement bij Vodafone loopt over
twee weken af. Je nummer wordt dan over 31 dagen overgezet naar Simyo.
Het is ook mogelijk om tijdens de bestelling aan te geven dat je op een ander moment wilt overstappen. Je hebt de
volgende keuzes:
Het contract bij je huidige provider laten doorlopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo
overzetten
Het abonnement bij je huidige provider wordt niet door ons opgezegd en loopt dus door totdat je zelf je huidige
provider opzegt. Je nummer wordt binnen enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Van je huidige provider ontvang
je een nieuw telefoonnummer. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Het contract bij je huidige provider afkopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo overzetten
We zeggen je abonnement bij je huidige provider op, ongeacht of je contract afgelopen is of niet. Je huidige
provider brengt de resterende maanden van je contract op je laatste factuur in rekening. Je nummer wordt binnen
enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Prepaid overstap: wat gebeurt er met mijn beltegoed?
Stap je over naar Simyo en heb je nog beltegoed op je huidige simkaart? Verbruik dit beltegoed zo snel mogelijk
of neem contact op met je vorige provider voor een passende oplossing. Zodra wij je Prepaid aansluiting bij je
vorige provider opzeggen, ontvang je het resterende beltegoed van hen terug. Wij houden je op de hoogte van de
overstap via e-mail en Mijn Simyo.
Met de VriendenDeal geven we nieuwe Simyo klanten een nóg warmer welkom. Ken je iemand die een Simyo
telefoonnummer heeft? Dan kun je het nummer van diegene invoeren bij je bestelling. Jij krijgt dan korting, en
je vriend(in) ook! Winst voor twee!
Welke kortingen?
- Je krijgt € 10,- korting bij een Sim Only abonnement op je eerste factuur.
- Bij een Prepaid simkaart krijg je € 5,- extra beltegoed.
Voor wie is de VriendenDeal?
Voor iedereen met een Simyo nummer! Dat kan een vriend(in) zijn, maar ook een familielid, kennis, of jezelf (als
je al een Simyo nummer hebt). Je hoeft namelijk alleen het telefoonnummer van de ander in te voeren en het is zo
gepiept!
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons gratis extra data! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken
we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt gratis extra data zolang je een
Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in
met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één
van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo
Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn
Simyo.
Alle Simyo Compleet voorwaarden
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2
jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode
wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook
verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Bundelprijzen per looptijd
Kies je voor een contract van 2 jaar, dan betaal je onze reguliere bundelprijzen. Kies je voor een contract van 1 jaar of een maandelijks opzegbaar abonnement, dan betaal je daar extra kosten voor. Deze extra kosten komen bovenop je belbundel. Bekijk hieronder de prijzen per contractperiode:
-
1 jaar:
Je betaalt de reguliere bundelprijzen + € 1 extra per maand bovenop je belbundel
-
Maandelijks opzegbaar:
Je betaalt de reguliere bundelprijzen + € 2 extra per maand bovenop je belbundel
Tussentijds opzeggen
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8
maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Annuleringstermijn
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen
gaat in nadat je simkaart is geactiveerd.
Bij annulering van een abonnement betaal je wel de abonnementskosten en verbruikskosten voor de tijd dat je de
nieuwe bundels heb gebruikt. Overige kosten worden terugbetaald. Je kan je bestelling online
annuleren. Doe je het liever per post? Dat kan. Gebruik dit formulier.
Bundelwijzigingen
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van
wijzigen geldende bundels en tarieven.
Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe
abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te
vervallen.
Je mag je bundels elke maand aanpassen, ook omlaag. Je kunt je bundels aanpassen naar de bundels en tarieven die
gelden op het moment dat je dit abonnement afsluit. Je krijgt bij
het afsluiten van het abonnement ook dit
document in de mail met de bundels waar je uit kunt kiezen. Overgebleven MB’s, sms’jes en belminuten neem je
niet mee naar de volgende maand.
Met een dataplafond kun je zorgeloos internetten, zonder constant je bundel te checken. Het stopt automatisch wanneer je bundel op is. Zonder dataplafond kun je gewoon op volle snelheid blijven internetten, maar betaal je € 0,15 per MB zodra je bundel op is.
Met een dataplafond is al je internetverkeer in Nederland en Zone 1 landen (Europa) beschermd. Buiten Europa vallen de kosten buiten je bundel en ook buiten Dataplafond. Bekijk de tarieven voor buiten Europa hier.
Waarschuwingen vooraf
Je ontvangt een waarschuwings-sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel in Nederland of andere Zone 1 landen. Deze meldingen ontvang je altijd, ook zonder het gebruik van een dataplafond.
Extra MB's
Is je bundel op? Je kunt op elk moment eenvoudig extra MB's aanschaffen, zelfs voordat je bundel volledig is verbruikt. Zolang je internet (of WiFi) hebt, kun je Extra MB's bijkopen via Mijn Simyo (via mijn.simyo.nl of de Simyo app). Je kunt ook Extra MB's bijkopen via sms: stuur '500 MB aan' naar 1330 om voor € 5,- 500 MB aan extra data te ontvangen.
Internetsnelheid
De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheden
zijn afhankelijk van je toestel, dekking en drukte op het netwerk.
Buitenbundeltarief
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
Extra internetbundel
Als je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag
van de maand.
500 MB
€ 5
Dekking
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent.
Controleer hier de dekking in jouw regio.
Bundelverbruik
- Internetverbruik wordt afgerekend per KB
- MB's zijn 1 kalendermaand geldig
- Voor al onze tarieven, klik hier
- De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in alle EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, IJsland, Noorwegen,
Monaco, Liechtenstein en Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de
regeling valt? Alle landen die je hier in zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor
verbruik buiten zone1 gelden afwijkende tarieven
- Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel.
Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in
dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina
voor meer informatie.
- Houd je verbruik gemakkelijk in de gaten via Mijn Simyo of de Simyo app
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
3G netwerk
31 maart 2022 zijn we gestopt met het 3G netwerk. Alle Simyo klanten internetten en bellen via het 4G netwerk of
via het 2G netwerk. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler dan 3G. Je Simyo simkaart
ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is.
Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
5G netwerk
Voorlopig is het bij Simyo niet mogelijk om het 5G netwerk te gebruiken. Je gebruikt dus het supersnelle 4G
netwerk. Heb je een telefoon met 5G-ondersteuning? Ook dan gebruik je het 4G netwerk.
Geldigheid belminuten en SMS
Belminuten en sms’jes zijn 1 kalendermaand geldig. Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven
afgerond.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Buitenbundeltarief
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel
belt.
Als je buiten Nederland buiten je bundel gaat, dan gelden andere tarieven.
Extra belbundel
Extra bundels zijn altijd geldig in de maand van aankoop. Van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.
Je kan bundels bijkopen op Mijn Simyo.
50 minuten of sms
€ 2
Bundelverbruik
- Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms’jes.
- Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af
- Sms’jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters
- Belminuten en sms'jes zijn 1 kalendermaand geldig
- Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven
- Kies Onbeperkt Bellen om
oneindig te kunnen bellen, voor een vast bedrag per maand
- Voor al onze tarieven, klik hier
- De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in alle EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, IJsland, Noorwegen,
Monaco, Liechtenstein en Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de
regeling valt? Alle landen die je hier in zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor
verbruik buiten zone1 en servicenummers gelden afwijkende tarieven
- Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel.
Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in
dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina
voor meer informatie.
- Houd je verbruik gemakkelijk in de gaten via Mijn Simyo of de Simyo app
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW
Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar
boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn
Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht,
klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen.
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je
toestel, dekking in het gebied en
drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready?
Dan maak je automatisch gebruik van 3G tot 31 maart 2022, daarna stoppen we met
3G. Vanaf dat moment schakel je terug naar 2G.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare
KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in
netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons gratis extra data! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt gratis extra data zolang je een Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn Simyo.
Alle Simyo Compleet voorwaarden
Looptijd
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Tussentijds opzeggen:
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Annuleringstermijn
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht, indien van toepassing:
- De aansluitkosten
- De abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
- De gebruikskosten
- Overige kosten worden terugbetaald
Hier kan je de bestelling annuleren.
Nummerbehoud
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.
Bundelwijzigingen
- Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
- Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
4G Internet
Internetsnelheid
De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon en van de dekking en drukte op het netwerk.
Buiten bundel tarief
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
Extra internetbundel
Als je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag van de maand.
500 MB
€ 5
Dekking
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Bundelverbruik
- Internetverbruik wordt afgerekend per KB
- MB's zijn 1 kalendermaand geldig
- Voor al onze tarieven, klik hier
- De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco, Liechtenstein, Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone 1 gelden afwijkende tarieven
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
3G netwerk
31 maart 2022 stoppen wij met het 3G netwerk. Vanaf dat moment internetten alle Simyo klanten via het 4G netwerk en kunnen ze nog via het 2G netwerk bellen. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler. Jij hoeft hier verder niets voor te doen! Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
5G netwerk
Voorlopig is het bij Simyo niet mogelijk om het 5G netwerk te gebruiken. Je gebruikt dus het supersnelle 4G netwerk. Heb je een telefoon met 5G-ondersteuning? Ook dan gebruik je het 4G netwerk.
Bellen en sms’en
Geldigheid belminuten en SMS
Belminuten en sms’jes zijn 1 kalendermaand geldig. Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Buiten bundel tarief
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt.
Extra belbundel
Extra bundels zijn altijd geldig in de maand van aankoop. Van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Je kan bundels bijkopen op Mijn Simyo.
50 minuten of sms
€ 2
Bundelverbruik
- Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms’jes.
- De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco, Liechtenstein, Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone1 en servicenummers gelden afwijkende tarieven. Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.
- Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af
Sms’jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters
- Belminuten en Sms'jes zijn 1 kalendermaand geldig
- Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven
- Kies Onbeperkt Bellen om oneindig te kunnen bellen,voor een vast bedrag per maand
Voor al onze tarieven, klik hier
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
Betaling
- Je betaalt je facturen via automatische incasso. Zodra je je simkaart activeert begin je met betalen. Je betaalt per kalendermaand, en je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Op de eerste factuur betaal je daarom een deel van een maand extra om je ‘achterstand’ in te halen. Daarna betaal je 1 maand per keer.
eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.
De voordelen van eSIM
eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dit noemen we ook wel dual sim. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!
Hoe werkt het?
Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.
Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!
Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?
Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!
Hoeveel kost eSIM?
Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!
Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?
Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.
Wil je nog meer weten?
Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.