Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Kan ik een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement afsluiten?
Ja, je kan kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement! Tijdens je bestelling klik je onder ‘Looptijd’ op ‘1 maand’. Het is wel voordeliger om een jaarabonnement te nemen. Wist je dat je na afloop van je jaarcontract automatisch overgaat op een maandelijks opzegbaar abonnement? Zo betaal je dan het voordelige bedrag van het jaarabonnement, maar kan je ook opzeggen wanneer je maar wil. Win, win!
Kan ik een Sim Only abonnement afsluiten met nummerbehoud?
Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.
Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.
Kan ik onbeperkt bellen met mijn Sim Only abonnement?
Ja, dat kan! Kies tijdens je Sim Only bestelling voor de
Onbeperkt bellen bundel
Onbeperkt bellen bundel. Dan bel en sms je erop los! Heb je al een Sim Only abonnement met een andere belbundel en wil je graag onbeperkt bellen? Dat is ook geen probleem. Je logt dan in op Mijn Simyo en verandert eenvoudig je belbundel. Vanaf de eerste van de volgende maand kan jij dan ook eindeloos bellen.
Tarieven
Bellen en sms'en
2 jaar
1 jaar
Maand
200 minuten/sms
€ 6
€ 7
€ 8
Onbeperkt minuten/sms
€ 7
€ 8
€ 9
Belminuten, sms'jes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
Mobiel internet
2 jaar
1 jaar
Maand
2 GB
€ 3 € 1
€ 3 € 1
€ 3 € 1
6 GB
€ 4 € 3
€ 4 € 3
€ 4 € 3
10 GB
€ 4
€ 4
€ 4
12 GB
€ 5 € 4
€ 5 € 4
€ 5 € 4
15 GB
€ 8 € 7
€ 8 € 7
€ 8 € 7
Belminuten, sms'jes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
Simyo rondt op kB's af.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
Buitenbundelkosten
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt.
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB. Als je internetbundel op is kun je eenvoudig in Mijn Simyo MB's bijkopen. 500 MB kost € 5,-.
Dekking
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Voorwaarden en actievoorwaarden
Bundelwijzigingen
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven
Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
Bundelverbruik
Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms'jes.
Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af.
Sms'jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Buiten je bundel betaal je € 0,31 per minuut/sms.
Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.
Je aansluiting wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Dat is om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen. Er zit vertraging in het verwerken van verbruik. In Nederland tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur. Daarom kunnen we niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Je bent de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.
Voordeelbundels
Voordeelbundels als internet- en sms-bundels zijn maandelijks aan te passen óf op te zeggen.
De Sms Onbeperkt is alleen geldig voor het versturen van sms-berichten vanuit Nederland naar Nederlandse mobiele en vaste nummers.
Als je een internetbundel hebt, kan je MB's bijkopen. Bijgekochte MB's zijn geldig tot het einde van de maand.
Internet zonder of buiten je bundel kost € 0,15 per MB en wordt afgerekend per kilobyte.
Overige
Voor het vroegtijdig beëindigen van het jaarcontract geldt een afkoopregeling. Dit houdt in dat de kosten van de bundel zoals afgesloten in het jaarabonnement, maal de resterende maanden in rekening worden gebracht na de opzegging.
Bestellen met een buitenlands rekeningnummer
Via de site is het alleen mogelijk om te bestellen met een Nederlands rekeningnummer. Wil je toch graag gebruikmaken van een buitenlands rekeningnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31(0)800-8007 (gratis), of mail naar: klantenservice@simyo.nl
Contractduur & annuleringstermijn
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Tussentijds opzeggen:
Je abonnement loopt minimaal 12 maanden nadat je simkaart is geactiveerd. Daarna wordt je abonnement vanzelf omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Vervolgens is je abonnement maandelijks opzegbaar.
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Annuleren:
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht, indien van toepassing:
de aansluitkosten
de abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
Sim Only. De naam verklapt het al: je krijgt alleen een simkaart. Je kiest voor deze abonnementsvorm als je nog een goede telefoon hebt liggen. Zo houd jij je maandkosten laag, een groot verschil met de
klassieke Prepaid
dus. En omdat je geen telefoon ‘leent’ wordt een Sim Only niet als lening gezien. Mooi meegenomen!
Heb je een betrouwbare telefoon? Kies voor Sim Only van Simyo en je krijgt er een betrouwbaar netwerk bij. Want wie voor Simyo kiest, belt en internet op het netwerk van KPN.
Hoe snel is mijn internet bij Simyo?
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready?
Dan maak je automatisch gebruik van 3G tot 31 maart 2022, daarna stoppen we met 3G. Vanaf dat moment schakel je terug naar 2G.
Wat is het verschil tussen Sim Only en prepaid?
Met een Prepaid koop je vooraf beltegoed. Als je bijvoorbeeld € 20,- aan beltegoed koopt, kan je bellen, sms’ en en internetten totdat het tegoed op is. Dit is handig als je niet regelmatig gebruikmaakt van je mobiele telefoon.
Een Sim Only is een mobiel abonnement. Je kiest een belbundel en eventueel een internetbundel die het beste bij je past. Elke eerste van de maand zijn je bundels weer helemaal aangevuld. Je betaalt dus iedere maand de vaste prijs van je gekozen bundels.
Kan ik een familie abonnement afsluiten?
Simyo is ideaal voor families! Met Samen korting bestel je via de Mijn Simyo app een Sim Only voor je familielid. Na het bestellen beheer je direct het nummer voor jouw famielielid. Daarmee heb je inzicht in de facturen, het verbruik, en nog veel meer! En als kers op de taart: jullie krijgen allebei € 10,- korting!
Heb je al meerdere Simyo nummers in het gezin? Dan kan je deze eenvoudig in onze app beheren. Zo heb je een goed overzicht van hoe het ervoor staat bij je familieleden. We hebben ook slimme tips voor families op een rijtje gezet.
Kan ik mijn Sim Only abonnement ook in het buitenland gebruiken?
Ja, dat kan! Je kan je Sim Only abonnement overal in het buitenland gebruiken. Dat heet roaming. Zodra je de Nederlandse grenzen verlaat gebruik je buitenlandse netwerken. Als je binnen zone 1 (EU en uitzonderingen) bent, betaal je geen extra kosten. Je gebruikt je Simyo simkaart dan op precies dezelfde manier als in Nederland. Reis je buiten zone 1? Hier vind je precies wat je tarieven dan zijn!
Wat is eSIM bij Simyo?
eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.
Kan ik Sim Only alleen bellen afsluiten bij Simyo?
Wil je liever Sim Only alleen bellen en niet internetten? Dat kan gewoon! Bij ons is de belbundel de basis van je Sim Only abonnement. Iedereen heeft dus een belbundel. Als je daarnaast ook nog wil internetten, dan kies je voor een internetbundel boven op je belbundel. Liever geen internetbundel? Dan kies je dus alleen voor het bellen. Op die manier heb je een Sim Only alleen bellen.
Gebruikt Simyo het 3G netwerk?
31 maart 2022 stoppen wij met het 3G netwerk. Vanaf dat moment internetten alle Simyo klanten via het 4G netwerk en kunnen ze nog via het 2G netwerk bellen. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler. Jij hoeft hier verder niets voor te doen! Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
De cookies van Simyo
Wij gebruiken cookies op onze website. Met deze cookies zorgen wij ervoor dat je ervaring op de website nog beter wordt. Bovendien krijg je dankzij cookies relevante advertenties te zien. Ook derde partijen plaatsen cookies op onze website. Hiermee kunnen ze je internetgedrag volgen, zodat wij je persoonlijke berichten of advertenties kunnen laten zien op en buiten onze website. Je kan je cookie-instellingen op elk moment aanpassen. Hier vind je ook onze privacy statement.
We sturen je na het afronden van de bestelling een verificatiecode per sms. Reageer met dezelfde code om je nummer te bevestigen. Vervolgens dienen wij de aanvraag in bij je vorige provider en zeggen daarmee ook je aansluiting op. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, kun je de status volgen op Mijn Simyo.
Als je een zakelijk abonnement hebt
Je vindt je klantnummer op je huidige factuur. Je factuur vind je door zelf of met je werkgever in te loggen op de website van je huidige provider.
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen.
Nummerbehoud zelf is gratis. Je abonnement bij je huidige provider moet je wel blijven betalen tot de einddatum van je contract of je opzegtermijn. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.
Check vooraf even je einddatum van je contract in de mijn-omgeving van je huidige provider zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.
Nieuw nummer + eSIM
Heb je gekozen voor eSIM, de digitale simkaart die je op je telefoon installeert? En wil je ook een nieuw nummer? Dan kan je al een kwartier na je bestelling aan de slag! Je eSIM installeer je namelijk meteen na het bestellen. En je hoeft niet te wachten op nummerbehoud. Snel en eenvoudig, dus!
Wanneer wordt mijn nummer overgezet naar Simyo?
Standaard wordt je nummer overgezet naar Simyo, als je abonnement bij je huidige provider is afgelopen. Je huidige provider hanteert meestal een opzegtermijn van 1 maand. Voorbeeld: Je abonnement bij Vodafone loopt over twee weken af. Je nummer wordt dan over 31 dagen overgezet naar Simyo.
Het is ook mogelijk om tijdens de bestelling aan te geven dat je op een ander moment wilt overstappen. Je hebt de volgende keuzes:
Het contract bij je huidige provider laten doorlopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo overzetten
Het abonnement bij je huidige provider wordt niet door ons opgezegd en loopt dus door totdat je zelf je huidige provider opzegt. Je nummer wordt binnen enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Van je huidige provider ontvang je een nieuw telefoonnummer. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Het contract bij je huidige provider afkopen en je nummer zo snel mogelijk naar Simyo overzetten
We zeggen je abonnement bij je huidige provider op, ongeacht of je contract afgelopen is of niet. Je huidige provider brengt de resterende maanden van je contract op je laatste factuur in rekening. Je nummer wordt binnen enkele werkdagen overgezet naar Simyo. Je krijgt bericht van Simyo wanneer je nummer wordt overgezet.
Veilig betalen met iDEAL
Binnen 2 werkdagen in huis
14 dagen bedenktijd
Een score van 8,6 als beste mobiele provider van Nederland volgens de Consumentenbond
Met de VriendenDeal geven we nieuwe Simyo klanten een nóg warmer welkom. Ken je iemand die een Simyo telefoonnummer heeft? Dan kun je het nummer van diegene invoeren bij je bestelling. Jij krijgt dan korting, en je vriend(in) ook! Winst voor twee!
Welke kortingen?
Je krijgt € 10,- korting bij een Sim Only abonnement op je eerste factuur.
Bij een Prepaid simkaart krijg je € 5,- extra beltegoed.
Voor wie is de VriendenDeal?
Voor iedereen met een Simyo nummer! Dat kan een vriend(in) zijn, maar ook een familielid, kennis, of jezelf (als je al een Simyo nummer hebt). Je hoeft namelijk alleen het telefoonnummer van de ander in te voeren en het is zo gepiept!
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons dubbele bundels! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt dubbele bundels zolang je een Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn Simyo.
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Tussentijds opzeggen
Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
Annuleringstermijn
Je mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je simkaart is geactiveerd.
Bij annulering van een abonnement betaal je wel de abonnementskosten en verbruikskosten voor de tijd dat je de nieuwe bundels heb gebruikt. Overige kosten worden terugbetaald. Je kan je bestelling online annuleren. Doe je het liever per post? Dat kan. Gebruik dit formulier.
Bundelwijzigingen
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
Je mag je bundels elke maand aanpassen, ook omlaag. Je kunt je bundels aanpassen naar de bundels en tarieven die gelden op het moment dat je dit abonnement afsluit. Je krijgt bij het afsluiten van het abonnement ook dit
document in de mail met de bundels waar je uit kunt kiezen. Overgebleven MB’s, sms’jes en belminuten neem je niet mee naar de volgende maand.
Internetsnelheid
De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking en drukte op het netwerk.
Buitenbundeltarief
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
Extra internetbundel
Als je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag van de maand.
500 MB€ 5
Dekking
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in alle EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, IJsland, Noorwegen, Monaco, Liechtenstein en Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier in zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone1 gelden afwijkende tarieven
Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
3G netwerk
31 maart 2022 zijn we gestopt met het 3G netwerk. Alle Simyo klanten internetten en bellen via het 4G netwerk of via het 2G netwerk. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler dan 3G. Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
5G netwerk
Voorlopig is het bij Simyo niet mogelijk om het 5G netwerk te gebruiken. Je gebruikt dus het supersnelle 4G netwerk. Heb je een telefoon met 5G-ondersteuning? Ook dan gebruik je het 4G netwerk.
Geldigheid belminuten en SMS
Belminuten en sms’jes zijn 1 kalendermaand geldig. Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Buitenbundeltarief
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt.
Als je buiten Nederland buiten je bundel gaat, dan gelden andere tarieven.
Extra belbundel
Extra bundels zijn altijd geldig in de maand van aankoop. Van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Je kan bundels bijkopen op Mijn Simyo.
50 minuten of sms€ 2
Bundelverbruik
Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms’jes.
Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af
Sms’jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters
Belminuten en sms'jes zijn 1 kalendermaand geldig
Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven
Kies Onbeperkt Bellen om oneindig te kunnen bellen, voor een vast bedrag per maand
De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in alle EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, IJsland, Noorwegen, Monaco, Liechtenstein en Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier in zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone1 en servicenummers gelden afwijkende tarieven
Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW
Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen.
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready?
Dan maak je automatisch gebruik van 3G tot 31 maart 2022, daarna stoppen we met 3G. Vanaf dat moment schakel je terug naar 2G.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Heb je KPN Vast Internet, dan krijg je van ons dubbele bundels! Meld je je aan voor Simyo Compleet, dan checken we bij KPN of er op het opgegeven woonadres KPN Vast Internet actief is. Je krijgt dubbele bundels zolang je een Simyo abonnement hebt én op een adres met KPN Vast Internet woont. In dat geval gaat Simyo Compleet gelijk in met je abonnement.
Blijkt dat je niet op een adres met KPN Vast Internet woont, dan blijf je bij je reguliere abonnement. Als je één van de producten opzegt of als ze niet meer op hetzelfde adres staan, vervalt je voordeel van Simyo Compleet.
Simyo Compleet is een cadeautje en zeker niet verplicht. Je kan Simyo Compleet altijd uitzetten via Mijn Simyo.
Simyo abonnementen hebben drie verschillende looptijden voor de minimale contractperiode: 1 maand, 1 jaar en 2 jaar. Voor een abonnement met telefoon is de minimale contractperiode 2 jaar. Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand. Na de minimale contractperiode kun je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen.
Tussentijds opzeggen:Als je je abonnement opzegt voordat je contract is afgelopen, (bijvoorbeeld in geval van een jaarcontract na 8 maanden) dan berekenen we een afkoopsom.
AnnuleringstermijnJe mag na ontvangst van je simkaart nog 14 dagen je bestelling annuleren. Deze annuleringstermijn van 14 dagen gaat in nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht, indien van toepassing:
De aansluitkosten
De abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.
Bundelwijzigingen
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
4G Internet
InternetsnelheidDe maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon en van de dekking en drukte op het netwerk.
Buiten bundel tariefHeb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
Extra internetbundelAls je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag van de maand.
500 MB€ 5
DekkingSimyo maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco, Liechtenstein, Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone 1 gelden afwijkende tarieven
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
3G netwerk
31 maart 2022 stoppen wij met het 3G netwerk. Vanaf dat moment internetten alle Simyo klanten via het 4G netwerk en kunnen ze nog via het 2G netwerk bellen. Het 4G netwerk is namelijk sneller, veiliger en stabieler. Jij hoeft hier verder niets voor te doen! Je Simyo simkaart ondersteunt 4G zolang jouw telefoon ook 4G-ready is. Wil je hier meer over lezen? Dat kan op deze pagina
5G netwerk
Voorlopig is het bij Simyo niet mogelijk om het 5G netwerk te gebruiken. Je gebruikt dus het supersnelle 4G netwerk. Heb je een telefoon met 5G-ondersteuning? Ook dan gebruik je het 4G netwerk.
Bellen en sms’en
Geldigheid belminuten en SMSBelminuten en sms’jes zijn 1 kalendermaand geldig. Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.
Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
Buiten bundel tariefBij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of sms wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten je bundel belt.
Extra belbundelExtra bundels zijn altijd geldig in de maand van aankoop. Van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Je kan bundels bijkopen op Mijn Simyo.
50 minuten of sms€ 2
Bundelverbruik
Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms’jes.
De Simyo Sim Only bundels zijn geldig in EU-landen, plus Zwitserland, Andorra, Noorwegen, IJsland, Monaco, Liechtenstein, Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Twijfel je of een land onder de regeling valt? Alle landen die je hier zone 1 ziet staan, horen erbij. Voor verbruik buiten zone1 en servicenummers gelden afwijkende tarieven. Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt in dit voorbeeld het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.
Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af
Sms’jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters
Belminuten en Sms'jes zijn 1 kalendermaand geldig
Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven
Kies Onbeperkt Bellen om oneindig te kunnen bellen,voor een vast bedrag per maand
Voor al onze tarieven, klik hier
Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
Betaling
Je betaalt je facturen via automatische incasso. Zodra je je simkaart activeert begin je met betalen. Je betaalt per kalendermaand, en je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Op de eerste factuur betaal je daarom een deel van een maand extra om je ‘achterstand’ in te halen. Daarna betaal je 1 maand per keer.
eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.
De voordelen van eSIM
eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dit noemen we ook wel dual sim. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!
Hoe werkt het?
Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.
Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!
Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?
Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!
Hoeveel kost eSIM?
Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!
Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?
Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.
Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.
Hoe werkt het?
Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon
Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.
Goed om te weten
Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.
Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.
Bel ons als je er echt niet uit komt
Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:
Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)