Mijn telefoon vraagt om een code

Je telefoon kan om verschillende codes vragen zoals je pincode, pukcode of toestelcode. In dit artikel nemen we de codes met je door en vertellen we wat je kan doen.

Pincode
Je Simyo simkaart is standaard beveiligd met een pincode. Alleen wanneer je je telefoon aanzet, vraagt je toestel om de pincode. Je pincode vind je op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart. Je kan ook je pincode wijzigen via de instellingen op je telefoon. Heb je dit gedaan en weet je je pincode niet meer? Lees hier wat je kan doen.

Pukcode
Heb je de pincode drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode. Ook deze vind je op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart. Je hebt in totaal 10 pogingen om je pukcode in te toetsen. Daarna blokkeert je simkaart automatisch. De enige oplossing is dan om een vervangende simkaart te bestellen op Mijn Simyo. Bij deze meldingen weet je dat je simkaart geblokkeerd is:

  • Sim vergrendeld;
  • Sim geblokkeerd;
  • Sim geweigerd.

Toestelcode 
In de meeste toestellen kan je zelf ook een (pin)code instellen. Het verschil is dat je met deze (pin)code niet je simkaart, maar je telefoon beveiligt. Deze voer je elke keer in wanneer je je telefoon ontgrendelt. Weet je de toestelcode niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Neem in dat geval contact op met de leverancier van je telefoon.

Staat je melding er niet bij? Wij helpen je graag verder. Neem contact met ons op via het kanaal naar jouw keuze.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde Forum topics

Kom je er niet uit?