Mijn simkaart is afgesloten wegens hoogverbruik

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren.

We krijgen je verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.

Ook wij zien namelijk pas op het moment dat het verbruik binnenkomt of je hoogverbruik hebt gehad. Vervolgens blokkeren we automatisch je aansluiting, waarbij je factuur dus al hoger kan zijn dan de genoemde € 100,- of € 250,-. Maar, de kosten heb je wel gemaakt en dien je daarom te betalen. Hou daarom je verbruik goed in de gaten om onbewuste kosten te voorkomen.

Je aansluiting deblokkeren
Om je aansluiting zo snel mogelijk weer geactiveerd te krijgen, vragen wij je een aanbetaling te doen op het openstaande bedrag. Dit doe je eenvoudig en snel via Mijn Simyo. Onder het kopje Overzicht zie je direct of je bent afgesloten wegens hoogverbruik. Onderaan in beeld zie je een pop-up verschijnen met de melding over hoogverbruik. Klik op je Factuur tegel of op de pop-up om je totale kosten van de huidige maand te bekijken.

Kies voor 'Overmaken via iDEAL'. Je ziet vervolgens de hoogte van de aanbetaling verschijnen. Dit bedrag staat vast en kun je dus niet aanpassen. De bedragen zijn € 100,- bij hoogverbruik tot en met € 250,- of 50% van het totaalbedrag bij hoogverbruik boven € 250,-. Zodra je de aanbetaling gedaan hebt, wordt je simkaart weer geactiveerd. Zet voor de zekerheid je telefoon even uit en weer aan.

Hoogverbruik door internet?
Let op: Is het hoogverbruik ontstaan door internetverbruik? Dan is het goed om te weten dat je internetbundel, ook na je aanbetaling, nog altijd verbruikt is. Voor jou betekent dit dat wanneer je vanaf heden verbinding maakt met het internet, dit alsnog tegen het buitenbundeltarief berekend wordt.

Wil je deze buitenbundelkosten voorkomen? Koop dan extra MB’s voor de rest van de maand. Óf schakel de optie “Internet op je mobiel in Nederland” uit op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Zodra de nieuwe maand begint, krijg je weer je normale internetbundel en kun je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' weer inschakelen.

Wil je meer weten over dit onderwerp, dan kun je ook terecht op ons Forum.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

verstuur

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde Forum topics

Kom je er niet uit?

Top