Mijn internet is traag

Simyo gebruikt het mobiele netwerk van KPN. Op het KPN netwerk kun je gebruik maken van drie netwerken: 2G (GPRS/EDGE), 3G (UMTS/HSDPA/HSUPA) en 4G (LTE).

De snelheid van je mobiele internet is afhankelijk van:

Kijk hier voor meer informatie over je internetsnelheid en de factoren die de snelheid bepalen.

Is je internet niet zo snel als normaal? Neem dan de volgende stappen:

  1. Start je telefoon opnieuw op.
  2. Controleer je internetinstellingen met onze Toestelhulp.
  3. Controleer je bereik

Heb je maar 1 of zelfs 0 balkjes/streepjes? Dan kan de internetsnelheid lager zijn, omdat je bereik niet goed is. Heb je weinig bereik? Soms helpt het om een andere plek met beter bereik op te zoeken, bijvoorbeeld dichter bij het raam of buiten. Op de dekkingskaart van KPN kun je zien hoe het bereik op jouw locatie zou moeten zijn.

  1. Stel je netwerkmodus in op het snelst beschikbare netwerk.

In het scherm van je telefoon zie je met welk netwerk je bent verbonden, bijvoorbeeld 2G, E, 3G, H, 4G, etc. 4G is het snelst, 2G het langzaamst.

  1. Plaats je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon.

Ervaar je dan dezelfde internetsnelheid? Doe een Speedtest op je telefoon om je internetsnelheid te meten.

Heb je nog steeds minder snel internet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan gaan kijken wat we voor je kunnen doen.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde Forum topics

Kom je er niet uit?

Top