Help, mijn simkaart is geblokkeerd!

Help, mijn simkaart is geblokkeerd!

Een geblokkeerde simkaart kan vervelend zijn, maar gelukkig is er vaak een eenvoudige oplossing. Op deze pagina lees je welke blokkades er zijn en hoe je ze zelf kunt verhelpen. Zo ben je snel weer bereikbaar!

Mijn simkaart is geblokkeerd. Wat nu?

Hieronder vind je de mogelijke redenen voor een simkaartblokkade en hoe je dit kunt oplossen.

Je hebt een openstaande factuur

Je hebt een openstaande factuur

Je betaalt je factuur via automatische incasso, zodat je er zelf geen omkijken naar hebt. We schrijven het bedrag één keer van je rekening af. Lukt dat niet, dan blijft je factuur openstaan en ontvang je automatisch een herinneringsmail. In deze e-mail vind je een handige betaallink waarmee je de factuur direct kunt betalen.

Je kunt je factuur ook zelf betalen via het platform. In het overzicht zie je meteen of je nog een openstaande factuur hebt, en kun je eenvoudig betalen via iDEAL.

Na betaling wordt je simkaart binnen 2 werkdagen automatisch gedeblokkeerd.

Je Prepaid beltegoed is op

Je Prepaid beltegoed is op

Kun je niet bellen of internetten met je Prepaid simkaart? Check op Mijn Simyo of je nog beltegoed hebt. Heb je geen beltegoed meer? Waardeer dan op. Je simkaart wordt na de opwaardering weer actief.

Heb je geen beltegoed, maar wel een internetbundel? Waardeer ook dan je simkaart op om je simkaart te activeren.

Tip: Start vijf minuten na het opwaarderen je telefoon opnieuw op. Dit zorgt ervoor dat je geactiveerde simkaart weer verbinding maakt met het netwerk.

Je bent geblokkeerd wegens hoogverbruik

Je bent geblokkeerd wegens hoogverbruik

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeren we uit voorzorg tijdelijk je aansluiting. Om je Simyo simkaart zo snel mogelijk weer te activeren, vragen wij je een aanbetaling te doen op het openstaande bedrag. Dit doe je zo:

1

1. Ga naar Mijn Simyo

Log in op Mijn Simyo . Klik op de factuurtegel om de totale kosten te bekijken en voor het overmaken van de aanbetaling.

2

2. Betaal via iDeal

Kies voor 'Overmaken via iDEAL'. Je ziet vervolgens de hoogte van de aanbetaling verschijnen. Dit bedrag staat vast en kun je dus niet aanpassen. De bedragen zijn € 100,- bij hoogverbruik tot en met € 250,- of 50% van het totaalbedrag bij hoogverbruik boven € 250,-.

3

3. Je simkaart wordt automatisch gedeblokkeerd

Zodra je de aanbetaling gedaan hebt, activeren we direct je simkaart. Dit duurt meestal minder dan 5 minuten. Zet voor de zekerheid je telefoon even uit en weer aan.

4

4. Na 15 minuten nog niet gedeblokkeerd?

Doe eerst twee dingen:

  • Check of je iDEAL betaling gelukt is in je bank-app
  • Zet je telefoon na 10 minuten helemaal uit en daarna weer aan

Ben je nog steeds geblokkeerd? Neem even contact op met de klantenservice.

Je eerste Simyo simkaart is nog niet geactiveerd

Je eerste Simyo simkaart is nog niet geactiveerd

Heb je een nieuw abonnement bij Simyo? Dan is je simkaart nog niet geactiveerd. Activeer 'm en start meteen met internetten, sms'en en bellen.

Heb je een fysieke simkaart aangevraagd?
Wacht met het activeren van je simkaart tot je ‘m hebt gekregen.

Heb je een eSIM besteld?
Activeer en installeer je eSIM door in te loggen op Mijn Simyo.


Let op: Heb je nummerbehoud aangevraagd? Wacht dan met het activeren van je simkaart tot de dag dat we je nummer overnemen.

Je hebt je simkaart als gestolen of verloren opgegeven

Je hebt je simkaart als gestolen of verloren opgegeven

Heb je op Mijn Simyo je simkaart als gestolen of verloren opgegeven? Dan blokkeren we je simkaart automatisch. Deze blokkade kun je zelf weer opheffen. Dit doe je bij Instellingen – Simkaart. Onder het kopje 'Snel regelen' vind je de optie 'Simkaart deblokkeren'.

Zodra de blokkade is opgeheven kun je weer bellen, sms'en en internetten met je simkaart.

Tip: Zet je telefoon na het deblokkeren uit en weer aan om het proces af te ronden.

Simkaartinstellingen wijzigen in Mijn Simyo

Simkaartinstellingen wijzigen in Mijn Simyo

Het is niet mogelijk om je Simkaartinstellingen te wijzigen wanneer je simkaart geblokkeerd is. Deblokkeer daarom eerst je simkaart.

Mijn simkaart is gedeblokkeerd, maar ik kan nog steeds mijn instellingen niet wijzgen. Wat nu?
Start je Mijn Simyo-app opnieuw op, zodat de instellingen van de app weer up-to-date zijn.

Vraag?
Antwoord

Ik kan mijn simkaartinstellingen niet wijzigen in Mijn Simyo. Wat kan ik doen?

Als je simkaart geblokkeerd is, kun je de instellingen niet wijzigen in Mijn Simyo. Deblokkeer eerst je simkaart om de instellingen te kunnen aanpassen. Hier vind je alle redenen waarom je simkaart geblokkeerd kan zijn

Mijn vervangende simkaart doet het niet. Wat nu?

Is je vervangende simkaart geactiveerd?
Je vervangende simkaart is geblokkeerd verstuurd. Activeer je simkaart op Mijn Simyo om deze te kunnen gebruiken. Je leest hier hoe dat moet.

Let op: het kan vijf tot tien minuten duren voordat je simkaart geactiveerd is. Zet in de tussentijd je telefoon even uit en weer aan, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk.


Pin- en pukcode
De vervangende simkaart heeft een nieuwe pin- en pukcode. Na activatie vind je de nieuwe codes op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Zie je niet direct de nieuwe codes? Log dan even opnieuw in op Mijn Simyo. Je ontvangt ook een e-mail met de nieuwe codes.

Hoe activeer ik mijn simkaart voor het buitenland?

Da’s zo gepiept. Ga eerst naar  Mijn Simyo  en zet daar ‘Bellen in en naar het buitenland’ aan. Zo, nu kan je al naar huis bellen. Zet nu de instellingen ‘Internetten in Nederland’ en ‘Internetten in het buitenland’ aan op Mijn Simyo. Als laatst hoeft je alleen nog roaming op je telefoon in te schakelen. Dit doe je in de  instellingen van je telefoon . En dat is alles. Je telefoon is klaar voor vertrek.

Ik kan niet bellen of sms'en. Ben ik afgesloten?

Kun je niet bellen of sms’en en denk je dat je bent afgesloten? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Tip: Zet eerst je telefoon uit, haal de batterij er even uit en zet daarna je telefoon weer aan. Misschien is dit de oplossing al.

Heeft deze tip niet geholpen en ben je net een nieuwe klant? Kijk dan  hier . Ben je al langere tijd klant? We hebben een aparte pagina gemaakt over je telefoonverbinding . Hier lees je mogelijke oorzaken en oplossingen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen.

Mijn factuur ligt bij een incassobureau. Wat nu?

Als je factuur te lang openstaat, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar ons incassobureau Intrum. Het incassobureau zal in dat geval contact met je opnemen hierover. Zodra de factuur bij het incassobureau ligt, kun je deze niet meer bij Simyo betalen. Wil je zelf graag contact opnemen met het incassobureau? Dat kan! De contactgegevens van Intrum vind je  hier .

Wat is het rekeningnummer van Simyo?

We gebruiken voor onze Sim Only en Prepaid klanten verschillende rekeningnummers.

We raden aan om in te loggen op Mijn Simyo  en openstaande facturen via iDEAL te betalen. Dat is makkelijker, voorkomt fouten en we kunnen de betaling gelijk verwerken. Mocht je toch liever een handmatige betaling willen doen, let er dan op dat je het juiste rekeningnummer gebruikt en het juiste factuurnummer vermeldt. Zet je 06-nummer er ook bij voor de zekerheid.


Sim Only
IBAN: NL83INGB0007811682
BIC: INGBNL2A
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer en factuurnummer


Prepaid
IBAN: NL19INGB0007811670
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer