Overstappen op Sim Only van Simyo: waar moet je op letten?
Stap je over van Prepaid op Sim Only, of heb je besloten over te stappen van een andere provider? Dan is het handig om te weten waar je op moet letten. In dit blog leggen we het precies aan je uit.
Hoeveel data heb jij écht nodig?
Als je een Sim Only abonnement gaat afsluiten, dan is het belangrijk om goed na te gaan hoeveel internet je gebruikt. Kijk hoe vaak je internet gebruikt en hoeveel internet je daarvoor nodig hebt. Social media als TikTok of Instagram zal een stuk meer data kosten dan wanneer je je databundel vooral gebruikt om af en toe een e-mailtje of een appje te sturen.
Weet je ongeveer hoeveel data je nodig hebt? Dan kun je op twee manieren een databundel kiezen:
- Je neemt een wat ruimere bundel, zodat je niet boven je bundel uitkomt.
- Je neemt een bundel met een dataplafond, zodat je niet boven je bundel uitkomt.
Geen zorgen als je niet direct weet hoeveel GB’s je precies nodig hebt: je kunt je bundels elke maand gratis aanpassen, ook omlaag! Ook wel zo handig als je niet iedere maand evenveel gebruikt. Mocht je bundel toch sneller leegraken dan verwacht, dan kun je in de maand zelf altijd MB’s bijkopen.
Hoe werkt het dataplafond van Simyo?
Met een dataplafond stopt je internet automatisch zodra je internetbundel op is. Of je nu Sim Only aanschaft voor jezelf of een familielid, met een dataplafond vermijd je buitenbundelkosten. Voor € 0,50 per maand weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Heb je je dataplafond bereikt en wil je toch verder internetten? Dan kun je MB’s bijkopen via Mijn Simyo of door ‘500 MB aan’ te sms’en naar 1330. 500 MB kost € 5.
Hoe zit het met de netwerkkwaliteit?
Vind je jouw netwerkkwaliteit belangrijk? Dan zit je goed bij Simyo. Bij Simyo maak je namelijk gebruik van het KPN-netwerk. KPN is al regelmatig als het beste netwerk van de wereld uit de test gekomen. In Nederland zijn er dan ook weinig plekken meer waar je geen 5G-bereik zal hebben. Uitzonderingen zijn plekken zoals op de Veluwe en andere plekken waar er geen masten mogen staan. Check ook onze dekkingskaart voor de netwerkkwaliteit bij jou in de buurt.
Wifi-bellen of via het mobiele netwerk: wat is het verschil?
Bij wifi-bellen maak je gebruik van je wifi-netwerk in plaats van het mobiele netwerk. Wifi-bellen is vooral handig als je thuis merkt dat je niet altijd even goed bereik hebt. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren in goed geïsoleerde gebouwen met veel beton. Met een sterk wifisignaal kan wifi-bellen een goede manier zijn om gesprekken op hoge kwaliteit te kunnen blijven voeren.
Let op: wifi-bellen is niet te verwarren met bellen via internet. Bellen via internet, bijvoorbeeld met WhatsApp, gebruikt geen minuten uit je belbundel. Bellen via wifi wel. Voor bellen via internet gebruik je wifi of mobiele data. Dit laatste gebruikt dan weer MB’s uit je databundel.
Buitenshuis zal de noodzaak voor wifi-bellen minder groot zijn. Het KPN-netwerk, waar je als klant bij Simyo gebruik van maakt, is namelijk het beste netwerk van Nederland. Buiten de deur hoef je je dus geen zorgen te maken over slecht bereik.
Heb je thuis vast internet van KPN, let dan goed op: dan kun je als Simyo-klant maandelijks gratis extra GB’s aan data krijgen via Simyo Compleet .
Heb je een app nodig voor wifi-bellen?
Nee, bijna alle moderne telefoons hebben wifi-bellen als optie. Als je toestel wat ouder is kan het wel zo zijn dat het niet standaard aan staat. Je kunt dan vaak zelf in je instellingen aanzetten.
Sluit je Sim Only abonnement af bij Simyo
Besloten dat je je Sim Only abonnement gaat afsluiten bij Simyo? Goed idee! Ga naar onze Sim Only-pagina , selecteer je bundels en plaats je bestelling. Je kunt gewoon kosteloos je nummer meenemen via nummerbehoud . Toch liever ook een toestel? Ga dan voor een abonnement met telefoon .