Overstappen naar Simyo en de voordelen van Simyo
Terug

2 min. leestijd

Simyo

Overstappen naar Simyo en de voordelen van Simyo

Bij Simyo krijgen we regelmatig vragen van klanten over bepaalde processen, zoals het overstappen naar Simyo. Daarom vroegen we hier het een en ander over aan twee Simyo-experts. Daardoor vind je hieronder duidelijke antwoorden op onze vragen over de voordelen van Simyo – en de redenen om over te stappen. Wil jij graag een voordelig maar flexibel Sim Only abonnement, op een betrouwbaar netwerk? Lees dan snel verder!

Hoe makkelijk is het om over te stappen naar Sim Only bij Simyo?

Overstappen naar Sim Only bij Simyo is heel makkelijk. Je kunt op onze bestelpagina voor Sim Only zelf je bel- en databundels selecteren en zo je abonnement kiezen. Tijdens het proces kun je ook nummerbehoud aanvragen. In dat geval zeggen wij je abonnement bij de andere partij op en verhuizen we je nummer naar Simyo. Verder hoef je daar zelf niets voor te regelen!

Kan ik overstappen als ik nog een contract heb?

Ja, je kan overstappen naar Simyo als je nog een lopend contract hebt bij een andere provider. Bijvoorbeeld omdat je ontevreden bent over de service, of over dekking. Door het contract af te kopen bij je oude provider kun je overstappen met nummerbehoud. Let wel op: wanneer je je contract afkoopt moet de resterende abonnementskosten afbetalen tot het einde van je contractperiode bij je vorige provider.

Hoe werkt verlengen bij Simyo met een telefoon?

Je kunt een abonnement met telefoon bij Simyo gewoon verlengen met een nieuw Sim Only abonnement en je huidige telefoon blijven gebruiken. Misschien begon je bij Simyo met een Sim Only abonnement en een goed werkende telefoon. Ineens was er iets mis mee of is er een nieuw toestel uitgekomen waar jij je oog op hebt. Als je een Sim Only abonnement hebt afgesloten bij Simyo, dan kun je na drie maanden je Sim Only contract omzetten naar een nieuw contract met een telefoon.

Waarom kiezen klanten voor Simyo?

Bij Simyo staan we bekend om onze klantvriendelijkheid. En daar zijn we superblij mee! We zijn dan ook al meer dan dertig keer benoemd tot beste mobiele provider en niet in de laatste plaats door de kwaliteit van onze klantenservice. Maar dat is natuurlijk niet het enige: 

  • Voor een scherpe prijs zit je op het betrouwbare netwerk van KPN
  • Je kunt flexibel je bundels wijzigen, ook omlaag.
  • Je kunt praktisch alles zelf regelen in de duidelijke Mijn Simyo app

Kan alles in de Mijn Simyo app geregeld worden?

De meeste dingen kun je gewoon zelf in de Mijn Simyo app regelen. Je kunt onder andere:

Er is eigenlijk maar weinig dat je niet via de Mijn Simyo app kunt regelen. Voor meer complexe zaken, zoals een contractovername of hardnekkige technische problemen, kun je altijd terecht bij onze behulpzame klantenservice .

Sim Only van Simyo

Wil je graag een nieuw Sim Only abonnement afsluiten en overstappen naar Simyo? Op onze website kun je gemakkelijk een Sim Only abonnement afsluiten : kies je bel- en databundel, vraag nummerbehoud aan als je je nummer wilt meenemen en kies de contractlengte die bij je past.

Heb je al Sim Only bij Simyo en wil je graag een telefoon bij je abonnement? Dat kan ook: ook dit regel je via Mijn Simyo !

Ook interessant

In 2005 begon ons avontuur. Inmiddels zijn we 20 jaar verder en dat vieren we natuurlijk met jullie: onze klanten.
Ook in juli 2025 heeft de Consumentenbond Simyo uitgeroepen tot Beste mobiele provider van Nederland. En dat al voor de 35ste keer!
Reis je buiten de EU? Klanten bij Simyo kunnen nu een Buitenlandbundel aanschaffen en voordelig internetten op reis. Lees er alles over in dit blog!
Pukcode kwijt en weet je niet waar je je pukcode kunt vinden? Simyo helpt je met het opvragen van je pukcode. Lees dit blog om je pukcode te achterhalen!