Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 juli 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 juli) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

mijn simyo app samen korting
Terug naar overzicht
11,738x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Simyo | Telefoons & Tech |

Alles over de Mijn Simyo app

Van het inzien van je verbruik en het afsluiten van een extra abonnement voor een familielid tot het aanpassen van bundels of gegevens, of zelfs chatten met de klantenservice: met de Mijn Simyo app heb je via je smartphone volledig de controle over je Sim Only abonnement of Prepaid. We leggen je graag uit hoe dat werkt!

Wat is de Mijn Simyo app?

wat is de mijn simyo app

De Mijn Simyo app is een gratis app voor je Android-telefoon of iPhone. Met de Mijn Simyo app beheer je alles wat met je Sim Only abonnement of Prepaid te maken heeft. Van het aanpassen van je bundels en afsluiten van een extra Sim Only abonnement voor iemand in hetzelfde huishouden tot het wijzigen van gegevens. En van het bijkopen van MB’s en belminuten tot het in- en uitschakelen van bellen en internetten in het buitenland. Je logt in met je telefoonnummer en wachtwoord. Alleen jij hebt daarmee toegang tot je gegevens en abonnement.

Download de Simyo App
Download de Simyo App

Nieuw: Samen korting

De Mijn Simyo app heeft vanaf nu een handige nieuwe functie: Samen korting. Hiermee sluit je via de Mijn Simyo app makkelijk en snel een extra Sim Only abonnement af voor een familielid die op hetzelfde adres woont. Het mooie daaraan? Zowel jij als degene voor wie je het afsluit, krijgt daarmee € 10,- Vriendendeal-korting op de eerstvolgende factuur!

mijn simyo app samen korting

Deze functie is ideaal als je voor je zoon of dochter een abonnement wil afsluiten. En omdat je via de Mijn Simyo app meerdere nummers kunt beheren, heb je op afstand eenvoudig inzicht in het verbruik en facturen van je kind. Fijn om een oogje in het zeil te houden, zonder in de telefoon van je kind te kijken.

Je vindt Samen korting in de Mijn Simyo app bij ‘Overzicht’. Via deze functie kun je het Sim Only abonnement afsluiten. Omdat deze functie is bedoeld om een abonnement af te sluiten voor een familielid, hebben we de adres- en bankgegevens alvast ingevuld. Je kunt wel de naam en geboortedatum invullen voor degene voor wie je het Sim Only abonnement afsluit.

Zie je de Samen Korting functie nog niet? Dan heb je de laatste versie van de app nog niet binnen. Deze update staat voor je klaar in de App Store of Google Play Store.

Dit is wat je kan met de Mijn Simyo app

De Mijn Simyo app heeft veel mogelijkheden, maar wat kun je er allemaal precies mee?

Meerdere aansluitingen beheren

mijn simyo app meerdere aansluitingen beheren

Via de Mijn Simyo app kun je abonnementen van anderen bij je thuis beheren. Handig als je op afstand eenvoudig toezicht wilt houden op het verbruik en kosten van je kinderen. Je schakelt makkelijk tussen accounts in plaats van uit en in te loggen. Als je zoon of dochter Sim Only of Prepaid van Simyo heeft, kun je dit telefoonnummer toevoegen aan de Mijn Simyo app. Op die manier hou je het verbruik van bijvoorbeeld je kind goed in de gaten en kun je hem helpen verrassingen te voorkomen. In de app schakel je makkelijk tussen de verschillende accounts. Ook ideaal als je meerdere abonnementen beheert voor zakelijk gebruik!

Verbruik inzien

mijn simyo app verbruik inzien

Zowel met Sim Only als Prepaid heb je een tegoed. Bij Sim Only zijn dat de belminuten en MB’s van je bundels, bij Prepaid is dat een tegoed in euro’s dat je kunt gebruiken om te bellen of internetten. De Mijn Simyo app toont je hoeveel minuten, MB’s of beltegoed je nog over hebt. Je verbruik is altijd binnen een paar uur te zien. Zo kun je dus nauwkeurig in de gaten houden hoeveel minuten, MB’s of beltegoed je nog kunt gebruiken. Daarnaast ontvang je met Sim Only een sms’je als je bundel voor 50 of 80 procent is verbruikt én wanneer je door je minuten, sms’jes of MB’s heen bent.

Wil je extra snel bekijken hoeveel minuten en MB’s je nog hebt? Dat kan! Je kunt instellen dat je je tegoed ziet op het inlogscherm. Dan hoef je hiervoor niet meer in te loggen: scheelt weer een handeling én je ziet extra snel hoe je in je bundels zit.

Zo stel je het in:

  • Open de Mijn Simyo app.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Tegoed bij login’.
  • Schuif de slider naast je naam naar rechts.

Instellingen aanpassen

mijn simyo app instellingen aanpassen

In de app is het ook mogelijk om instellingen aan te passen en gegevens te wijzigen. Zo kun je jouw inloggegevens aanpassen en inloggen met een vingerafdruk of Face ID (de gezichtsontgrendeling van de iPhone X) inschakelen. De app is dan extra goed beveiligd en bovendien log je zo nóg makkelijker en sneller in. Daarnaast kun je ook bellen en internetten in het buitenland in- of uitschakelen. Ga je naar een ander EU-land? Dan kun je jouw bundels ook daar gebruiken. Je moet dan wel bellen en internetten in het buitenland aanzetten. Gaat je reis naar een land buiten Europa? Dan is het verstandig om internetten in het buitenland uit te zetten. Je weet dan zeker dat je geen roamingkosten krijgt.

Gemakkelijk contact opnemen met Simyo, nu ook via chat!

mijn simyo app contactVia het Service-tabblad kom je bij alle kanalen terecht waar Simyo contact met zijn klanten heeft. Zo kom je gemakkelijk op het Simyo Forum terecht en neem je contact met ons op via Facebook of via de mail. Je kunt nu zelfs via de app chatten met een medewerker van onze klantenservice. Fijn dat de drempel zo laag is om een vraag te kunnen stellen, toch?

Bundels aanpassen

Met Sim Only van Simyo kun je elke maand je bundels aanpassen. Naar boven of beneden. Dit is helemaal gratis en regel je via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Kom je bijvoorbeeld steevast minuten tekort, of hou je juist heel veel MB’s over? Dan kun je een grotere belbundel of kleinere internetbundel nemen. De volgende maand heb je dan andere bundels. Je hebt daarmee altijd het abonnement dat past bij je gebruik. De knop om je bundels aan te passen vind je bij Verbruik.

MB’s of minuten bijkopen

Is je bundel al voor het einde van de maand op, maar wil je wel blijven bellen of internetten? Dan is het fijn dat je altijd een bel- of internetbundel bij kunt kopen. Zo blijf je bellen of internetten voor een vast, laag tarief waarmee je hoge buitenbundelkosten voorkomt. MB's of minuten bijkopen doe je direct vanaf het hoofdscherm, zodra je bent ingelogd.

Facturen bekijken

Met de Mijn Simyo app heb je binnen een paar drukken op de knop je facturen bij de hand. Zo zie je precies waar je belminuten aan op zijn gegaan en of je extra kosten hebt gemaakt. In de Mijn Simyo app staat onderin het scherm een tabblad met ‘facturen’. Hier kun je jouw facturen bekijken.

Zelf korting regelen op je telefoonrekening met Simyo Vriendendeal

Met de Simyo Vriendendeal regel je korting op je telefoonrekening als een vriend via jou een Sim Only abonnement afsluit bij Simyo. Dit gebeurt via een persoonlijke link die gekoppeld is aan jouw abonnement. Met de app deel je deze link gemakkelijk met anderen. Als zij via deze link een abonnement nemen, krijgen jullie allebei €10,- korting op de eerstvolgende rekening. Rechtsonder in de app vind je het tabblad ‘vriendendeal’ waar je dit regelt. Hier zie je ook hoeveel geld je al hebt verdiend aan de Simyo Vriendendeal.

Zo download je de Mijn Simyo app!

Wil je altijd en overal je Sim Only abonnement of Prepaid kunnen beheren? De Mijn Simyo app is gratis te downloaden in de Apple App Store en Google Play Store. De Android-app heeft trouwens een mooi extraatje in de vorm van een widget. Hiermee zie je op je startscherm meteen hoeveel minuten en MB’s je nog hebt! Blij met de app? Laat in de App of Play Store gerust een mooie beoordeling voor ons achter.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.