Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Simyo-Simkaart-abonnement-bestellen-header
Terug naar overzicht
3,401x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Telefoons & Tech |

Een Sim Only abonnement bestellen in tien stappen

Wil je overstappen op een Sim Only abonnement? Dit is al gebeurd in tien stappen. Om je hier zo goed mogelijk bij te helpen, nemen we je in dit artikel mee langs alle onderdelen van het bestelproces. Ook lees je hier hoe lang het duurt voordat je via Sim Only mobiel belt, sms’t en internet.

1.    Ten eerste: Hou deze gegevens bij de hand

sim only abonnement gegevens simyoVoordat je een Sim Only abonnement afsluit, heeft je nieuwe provider een aantal gegevens van je nodig. Maak je hierover geen zorgen, want elke Nederlandse provider gaat hier zorgvuldig mee om. Het kan per provider verschillen wat deze van je wil weten, maar het komt altijd wel goed als je een identiteitsbewijs en bankgegevens bij de hand hebt.

2.    Aan de slag: Een Sim Only abonnement aanvragen

sim only abonnement afsluiten simyoBij de meeste providers kun je een Sim Only abonnement online afsluiten. Zo ook bij Simyo. Sterker nog: bij ons kan het alleen online! Je hoeft er dus niet de deur voor uit. Ga, om met het bestelproces te beginnen, naar simyo.nl en druk op ‘Sim Only bestellen’.

3.    Eerste beslissing: Kies de duur van je Sim Only abonnement

Niet elk Sim Only abonnement heeft dezelfde lengte. De drie meest voorkomende varianten hebben de duur van een maand, een jaar of twee jaar. Bij Simyo kun je kiezen tussen maandelijks opzegbaar en een jaarabonnement.

Wanneer neem ik een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement?

Maandelijks opzegbare Sim Only is een abonnement dat je elke maand kunt opzeggen zonder dat daar kosten aan zijn verbonden. De beste keuze als je nog niet weet of Sim Only bij je past, of als je Simyo eerst wil uitproberen voordat je met ons ‘trouwt’. Ook is dit misschien wel de beste abonnementsvorm als je op elk moment je abonnement wil kunnen opzeggen.

Wanneer zet ik Sim Only voor een jaar vast?

sim only abonnement duur simyoHeb je een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement en ben je toch niet van plan over te stappen? Of weet je zeker dat Sim Only bij je past? Kies dan voor een jaarabonnement. Dan ben je nét wat voordeliger uit, want bij een jaarcontract zijn de bundelprijzen bij veel providers - waaronder Simyo - lager dan bij maandelijks opzegbare Sim Only. Neem je een maandelijks opzegbaar abonnement bij Simyo, dan heb je altijd de mogelijkheid om over te stappen op een voordeliger jaarabonnement. Bij een jaarcontract kun je na negen maanden je abonnement opnieuw met een jaar verlengen. Het mooie daaraan is dat je na het eerste jaarcontract kunt rekenen op nóg lagere bundelprijzen.

4.    Tweede beslissing: Kies je bundels

sim only abonnement bundels kiezen simyoEen Sim Only abonnement bestaat uit bundels. Deze kun je uitzoeken zodra je de abonnementsduur kiest. Bij de meeste providers heb je sowieso een belbundel en bepaal je zelf of je ter aanvulling een internetbundel neemt. Zo ook bij Simyo. Extra voordeel: bij Simyo kun je elke maand gratis je bundels naar boven of beneden bijstellen via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Hierdoor past het abonnement altijd bij je gebruik.

Welke bundels passen bij mij?

sim only abonnement bestelling afronden simyoVind je het tijdens het afsluiten lastig om te bepalen welke bundels bij je passen? Lees hier hoeveel belminuten er bij jou passen en hier welke internetbundel bij je past. Sommige providers bieden ter aanvulling ook andere bundels aan. Zo hebben de meeste providers, waaronder Simyo, een onbeperkte sms-bundel voor jou in de aanbieding: handig voor wanneer je vaak contact hebt met iemand die geen WhatsApp heeft. Ook heeft niet elke provider standaard 4G-internet. Sim Only van Simyo heeft dat standaard wél.

5.    Bereikbaar blijven: Nummerbehoud aanvragen

Na het uitkiezen van je bundels beslis je of je je huidige telefoonnummer meeneemt naar je Sim Only abonnement. Wil je jouw nummer niet behouden? Druk dan op ‘nee, dank je’. Je krijgt dan van je provider een nieuw telefoonnummer. Je moet dan wél zelf je abonnement opzeggen. Selecteer deze mogelijkheid ook als je nog geen mobiel telefoonnummer hebt.

Wil je je nummer wél behouden? Prima! Zeg in dat geval niet zelf je abonnement op. De providers regelen nummerbehoud dan onderling en zorgen ervoor dat je niet dubbel betaalt, of een paar dagen zonder je nummer zit. Zij spreken de eerst mogelijke datum af waarop je nummer kan worden overgezet. Dit kost geen geld, want nummerbehoud is altijd gratis. Bij Simyo hoef je tijdens het bestellen van je abonnement alleen je telefoonnummer in te voeren en aan te geven wat voor soort abonnement je nu hebt. Vervolgens ontvang je per sms een verificatiecode. Reageer op dat bericht door dezelfde verificatiecode terug te sturen. Vervolgens zorgen de providers ervoor dat jij je telefoonnummer meeneemt naar je nieuwe Sim Only abonnement.

Achteraf nummerbehoud aanvragen

Weet je tijdens het bestellen van Sim Only nog niet of je nummerbehoud wil? Geen probleem: je kunt dit ook pas aanvragen als je simkaart van Simyo op de deurmat ligt. Log dan in op Mijn Simyo met je tijdelijke telefoonnummer en je wachtwoord uit de bevestigingsmail en activeer je Simkaart. Hierna kun je via ‘Instellingen’ nummerbehoud aanvragen, onder het tabje ‘Simkaart’. Simyo dient de aanvraag dan alsnog in bij je vorige provider en zegt daarmee je oude abonnement op. Na het indienen van de aanvraag zie je de status daarvan op Mijn Simyo.

Aanvraag nummerbehoud afgewezen: wat nu?

Dat is natuurlijk vervelend, maar gelukkig kan dit vaak verholpen worden. Als je aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, kloppen één of meerdere gegevens niet of mag je nog niet weg van je provider. Neem altijd contact op met je oude provider om erachter te komen wat er precies niet klopt. Via Mijn Simyo geef je deze gegevens dan aan ons door. Zodra alle gegevens kloppen, keurt je oude provider je aanvraag voor nummerbehoud goed. Je ontvangt dan van Simyo de bevestiging en datum van overzetting. Komt goed, dus! Wil je geen nummerbehoud meer? Neem dan contact op met de klantenservice van je nieuwe provider, want deze moet je abonnement dan nog wél aanzetten.

6.    Essentieel: Vul je gegevens in

Nadat je wel of niet het nummerbehoud-proces doorliep, ga je naar de volgende fase in de bestelling van Sim Only: je gegevens invullen. Hier hoort ook jezelf legitimeren bij en dat is tegenwoordig heel gemakkelijk. Dit gaat aan de hand van een betaling via iDeal van 1 cent. Daarbij is het belangrijk dat de invulde naam bij het abonnement gelijk is aan de tenaamstelling van de bankrekening.

7.    Doorpakken: Bestelling afronden

sim only abonnement bestelling simyoTot slot controleer je voor de laatste keer je bestelling. Je checkt of de door jouw ingevulde gegevens en uitgekozen bundels kloppen. Tot slot maak je via iDeal 1 cent aan Simyo over. Hiermee verifieer je jouw rekeningnummer en kun je voortaan via automatische incasso je telefoonrekening betalen. De aansluitingskosten staan op je eerste factuur, die je later van Simyo krijgt. Mocht je de bestelling nog willen annuleren? Dat kan via simyo.nl/annuleren.

8.    Wachten: Je simkaart is onderweg

Na het afsluiten is het wachten tot de simkaart op je deurmat ligt. Bij Simyo duurt dit maximaal drie werkdagen. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven, want de simkaart past gewoon door de brievenbus. In de meegeleverde brief staan instructies voor het activeren van je simkaart. Ook lees je hoe je het juiste simkaartformaat je uit de 3-in-1 simkaart drukt.

Zodra je simkaart is geactiveerd, ontvang je een e-mail met daarin de pincode van de simkaart. De pincode heb je nodig wanneer je de simkaart voor het eerst gebruikt en daarna kun je ‘m eventueel veranderen via de instellingen van de telefoon. De originele pincode kun je altijd terugvinden in Mijn Simyo, net als de puk-code, die je nodig hebt als je ooit je pincode vergeten bent.

9.    Simkaart binnen: De start van je nieuwe abonnement

Na het activeren van je simkaart kun je altijd direct mobiel bellen, sms’en en internetten. Wij raden echter aan dat je de nieuwe simkaart niet gebruikt vóór de datum waarop je nummer wordt overgezet. Als je voor die datum de simkaart gebruikt, is je abonnement nog niet begonnen en maak je buitenbundelkosten. Wanneer je nummer wordt overgezet is afhankelijk van je contract bij je vorige provider. Als je contract is afgelopen, dan geldt er meestal een opzegtermijn van een maand.

Heb je geen nummerbehoud aangevraagd? Dan kun je na het activeren je simkaart direct gebruiken. Als je je nummer meeneemt vanaf een Prepaid aansluiting, dan geldt er geen opzegtermijn en duurt het slechts enkele werkdagen voordat je met je oude, vertrouwde nummer belt.

10. Finish: Blijf in controle met Mijn Simyo en de Mijn Simyo app

Met Sim Only van Simyo hou je via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app je verbruik in de gaten. Ook pas je hier eventueel je instellingen aan. Blijkt na een tijdje dat de bundels niet bij je passen? Geen probleem, want bij Simyo kun je deze elke maand gratis naar boven of beneden aanpassen. Zo hou je zelf de controle en blijft het abonnement bij je passen.

Heb je nog vragen over het bestellen van een Sim Only abonnement bij Simyo? Onze klantenservice staat altijd voor je klaar. Telefonisch, maar ook via onder andere het Simyo Forum of WhatsApp. De Simyo Klantenservice geeft tussen 8 en 20 uur sowieso antwoord, maar schrik niet als je daarvoor of daarna óók antwoord krijgt. Veel plezier met je nieuwe Sim Only abonnement!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.