Ik wil een vervangende simkaart

Kan je niet bellen of internetten? Dan kan dit komen door het netwerk, je telefoon of simkaart. Op deze pagina helpen we je verder om dit op te lossen.

Als je een ander formaat simkaart nodig hebt of je telefoon is gestolen. Dan heb je een vervangende simkaart nodig. Je krijgt altijd een 3-in-1 simkaart. Dat is een normale simkaart waar je een micro-simkaart en nano-simkaart uit kan klikken. Twijfel je of je al een 3-in-simkaart hebt? Dit kan je controleren op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart. Heb je toch een vervangende simkaart nodig? Wij leggen hier uit hoe je deze bestelt:

1. Vervangende simkaart bestellen
De vervangende simkaart bestel je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Na de bestelling ontvang je een e-mail ter bevestiging. De simkaart kost € 5,-. Deze kosten brengen we automatisch in mindering op je beltegoed of in rekening op je factuur. 

Let wel: zie je op Mijn Simyo alleen de optie 'Activeer je vervangende simkaart'? Dan heb je al eerder een vervangende simkaart besteld, die nog niet geactiveerd is. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.
2. Binnen twee werkdagen in huis
Je ontvangt een 3-in-1 simkaart, die past in elke telefoon. Je hoeft er niet voor thuis te blijven, want het pakketje past door je brievenbus.
 
3. Vervangende simkaart activeren
Je beslist zelf wanneer je de vervangende simkaart activeert. Dit doe je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Pas als je je vervangende simkaart activeert, wordt je telefoonnummer gekoppeld. Tot die tijd kun je je oude simkaart blijven gebruiken.
 
Wat gebeurt er na de activatie van mijn simkaart?​
  • Pin- en pukcode: als je je simkaart activeert, krijg je een nieuwe pin- en pukcode. De nieuwe codes ontvang je per e-mail en vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Meer informatie over de pin- en pukcode vind je hier.
  • Telefoonnummer: direct na activatie van je simkaart, koppelen we je telefoonnummer aan je nieuwe simkaart. Je telefoonnummer blijft dus hetzelfde. Ook de instellingen op Mijn Simyo blijven gelijk.

Hoe zit het met eSIM?
Heb je een Simyo nummer en is je telefoon geschikt voor eSIM? Dan kan je jouw fysieke simkaart omruilen voor de digitale simkaart: eSIM.  Je doet dat door in te loggen op de Mijn Simyo app en onder het kopje Instellingen – Simkaart te klikken op ‘Activeer eSIM’. Je kan eSIM dan meteen installeren en gebruiken. Je oude Simyo simkaart kan je dan uit je telefoon halen.


Tip: meer weten over simkaarten? In ons blog lees je alle belangrijke ins en outs van de Simyo simkaart!

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Kies een optie

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Kies een optie

Bedankt voor je feedback

Kom je er niet uit?

.