Buitenbundelkosten

Wat zijn buitenbundelkosten? Je vindt alle nodige informatie op deze pagina.

Ik heb kosten buiten mijn bundel

Zodra je bel- en/of internetbundel is geactiveerd, valt het verbruik binnen je bundels. Er zijn situaties waarin je wel extra kosten betaalt. We nemen hieronder met je door in welke gevallen buitenbundelkosten ontstaan:

Je belbundel is op
Je internetbundel is op
Bellen naar servicenummers
Bellen naar het buitenland
Bellen en internetten buiten Europa

Notificaties

We sturen je notificaties voordat je bundel op is, en soms ook daarna. Deze sms'jes sturen we op verschillende momenten, afhankelijk van welke bundel het is.

Internetverbruik binnen Nederland of EU (Zone 1)
Internetverbruik buiten Nederland (ook Zone 1)
Bellen of sms’en binnen Nederland of EU (Zone 1)

Veelgestelde vragen

Valt bellen vanuit Nederland naar het buitenland ook binnen mijn bundel?

Nee. Bellen of sms’en vanuit Nederland naar buitenlandse telefoonnummers valt niet binnen je bundel. Wanneer je vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer belt, worden er extra kosten in rekening gebracht. De tarieven hiervoor vind je hier.

Bellen of sms’en naar Nederlandse nummers die in het buitenland zijn, valt wel binnen je Sim Only bundel. Bijvoorbeeld naar vrienden die op vakantie zijn in Duitsland. Daarnaast is het ook gratis om gesprekken uit het buitenland te ontvangen. Dus als je in Nederland of in het buitenland binnen zone 1 wordt gebeld, kun je gerust opnemen, want dat kost jou niets!

Wat is hoogverbruik?

Als je meer dan €100 per 24 uur of meer dan €250 per week buiten je bundel verbruikt blokkeren wij je uit voorzorg. Er zit wat vertraging in de verwerking van de gegevens, dus soms komt het bedrag hoger uit. Ben je geblokkeerd vanwege hoogverbruik? We sturen je een e-mail en sms. Zo weet je dat je een aanbetaling moet doen om je simkaart weer te deblokkeren. Log in op Mijn Simyo en dan zie je direct wat jouw volgende stappen zijn. We hebben ook een aparte pagina gemaakt waar je alles kunt vinden over hoogverbruik.

Waar heb ik mijn MB’s aan verbruikt?

Vanwege privacy redenen mogen we niet inzien waar onze klanten MB’s aan verbruiken. Daarom kan je dit niet op Mijn Simyo vinden. Op je telefoon kan je wél inzien hoeveel data een app verbruikt. Dat werk op iOS (iPhone) net even anders dan op Android (o.a Samsung, Huawei):

iOS

  • Open de app 'Instellingen'

  • Druk op 'Mobiel netwerk'

  • Scroll naar beneden om alle geïnstalleerde apps te zien. Bij elke app staat hoeveel MB’s die app heeft verbruikt. Is je nieuwe internetbundel ingegaan? Druk dan op 'Stel gegevens opnieuw in'.

Let wel: de verbruiksteller op een iPhone begint niet opnieuw bij het begin van elke maand. Dit maakt het lastig om je verbruik voor de huidige maand te achterhalen. Het kan soms niet overeenkomen met je verbruik op Mijn Simyo. Er bestaat een gratis app voor iOS die je internetverbruik per maand bijhoudt. Je vindt hier alles over deze handige app!

Android

  • Open het menu 'Instellingen'

  • Druk op 'Gegevensgebruik'

  • Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app afzonderlijk verbruikt. Elke maand begint de teller opnieuw. Linksboven stel je zelf in wanneer de nieuwe periode begint.

Meer weten? Lees dit blog over databesparing.

Ik zou een vergoeding krijgen, maar ik zie het niet op mijn factuur staan?

Geen zorgen, we zijn er mee bezig! Als de klantenservice een vergoeding heeft beloofd, wordt dit intern afgehandeld. Binnen een week na het maken van de afspraak ontvang je een e-mailbevestiging van ons. Vanaf dat moment is de vergoeding bevestigd en kun je er zeker van zijn dat deze wordt toegepast op je factuur! Je ziet de vergoeding binnen enkele dagen na het ontvangen van deze e-mail op je (tijdelijke) factuur in Mijn Simyo staan.

Gaat om een gesloten factuur waarvan je de betaling hebt teruggedraaid? Dat is geen probleem! Binnen drie weken sturen we je een e-mail met de aangepaste factuur en een betaallink om het openstaande bedrag te betalen.

.