Spam of Simyo mail?

Phishing e-mails, oftewel spammail, is een groot probleem van deze tijd. We moedigen je daarom ook aan met een kritische blik te kijken waar e-mails vandaan komen. Hoe weet je nou wanneer het écht een e-mail van Simyo is? Op deze pagina lees je hoe en op welke manier we jou benaderen.

Hoe herken je een e-mail van Simyo?

Aan deze punten kun je een e-mail van Simyo herkennen.

Afzender

Alle e-mails van Simyo zijn afkomstig van mailadressen eindigend op @e.simyo.nl of @simyo.nl. Eindigt het mailadres van de e-mail anders? Dan mag je deze direct verwijderen!

Persoonlijke gegevens

We vragen nooit proactief om inloggegevens, bankrekeningnummers of andere persoonlijke gegevens. Neem je zelf contact met ons op om iets te wijzigen? Dan kunnen we naar aanleiding van je verzoek wél om aanvullende persoonsgegevens vragen.

Sms-berichten vanuit Simyo

Naast de informatieberichten over de diensten van Simyo, kun je ook nog andere sms'jes van ons ontvangen. Lees hieronder welke sms'jes je kunt ontvangen vanuit Simyo.

Klantonderzoek

We sturen klanten geregeld een verzoek via sms om mee te doen aan een online onderzoek. De link in die sms eindigt altijd op mwm2.nl.

Aanvraag nummerbehoud

Heb je een bestelling met nummerbehoud gedaan? Dan ontvang je een verificatiecode per sms van ons. Je ontvangt dit sms-bericht van het nummer 1210.

Veelgestelde vragen

Waarschuwing: telefonische oplichting met eSIM

Momenteel zijn er fraudeurs actief, die klanten van Simyo telefonisch benaderen. Ze geven aan dat de huidige simkaart geblokkeerd gaat worden. Als oplossing wordt verteld dat je het beste kunt overstappen op eSIM. Hierbij wordt ook gevraagd naar de validatiecode voor het installeren van eSIM, waarna de fraudeur controle kan krijgen over het mobiele abonnement. 

Let op! Dit is niet Simyo. Onze medewerkers zullen nooit vragen naar een validatiecode voor eSIM. Twijfel je of je een medewerker van Simyo aan de lijn hebt? Hang op en bel onze klantenservice via 1200 of 0800-8007.

Hoe kan ik phishing op mijn telefoon voorkomen?

Op deze pagina lees je hoe je phishing, spoofing en smishing kunt herkennen en voorkomen.

Welke phishingberichten over Simyo zijn er nu in omloop?

Hier vind je de meest recente voorbeelden van phishing waarbij de naam van Simyo ten onrechte wordt gebruikt. Als je één van deze berichten hebt ontvangen, is het belangrijk om dit bericht te negeren. Blokkeer de afzender eventueel en verwijder het bericht. Controleer altijd of een e-mail daadwerkelijk vanaf één van onze bekende e-mailadressen wordt verstuurd.

Spam sms

Op dit moment gaan er spam sms'jes rond met afzender Simyo over een aanvraag van eSIM. Zowel Simyo klanten als niet-Simyo klanten krijgen deze sms. Let op: klik niet op de link in het bericht! De inhoud van de sms luidt: "Simyo: Er is een E-SIM besteld voor jouw ruimte. Als dit niet op u van toepassing is, ga dan naar: [link]"

e-mail

Op dit moment lijken er ook e-mails verstuurd te worden over een bevestiging van inschrijving bij Simyo. Let op, deze e-mail komt niet van ons en klik dus ook niet op de links in deze e-mails. Controleer altijd goed vanuit welk e-mailadres e-mails worden verzonden.

.