Je kan je Sim Only abonnement op een andere naam zetten. Bijvoorbeeld als je 18 bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Dat noemen we contractovername. Heb je een abonnement met telefoon bij ons? Dan kan een contractovername alleen plaatsvinden als je telefoon volledig is afbetaald. Hieronder vind je alles over de voorwaarden en wat je moet doen om het contract over te laten nemen.
De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder;
Het maakt niet uit of het abonnement nog loopt of dat het jaarabonnement al is afgelopen;
Het overzetten van het contract kost € 15;
Deze kosten zijn voor de beller die het contract overneemt;
Alle facturen van het abonnement zijn betaald;
Je kunt de overname later niet meer terugdraaien.
Een abonnement met telefoon kan alleen worden overgenomen als je telefoon is afbetaald.
Wil je het contract van iemand overnemen en voldoe je aan alle voorwaarden? Vul dan dit formulier in met alle juiste gegevens. Zorg ervoor dat jullie allebei een handtekening op het formulier zetten en dat de kopieën van de legitimatiebewijzen goed leesbaar zijn. Stuur het formulier daarna in een e-mail naar contractovername@simyo.nl. Als je het formulier opstuurt vóór de 20e van de huidige maand, dan zetten wij het abonnement over op de eerste dag van de komende maand. En anders een maand later.
Belangrijk om te weten:
Nadat het abonnement is overgezet, kan de nieuwe beller inloggen op Mijn Simyo. Daar staan nog steeds de gegevens van de oude beller. Dat zijn persoonlijke gegevens, maar ook facturen en instellingen op de simkaart. Persoonlijke gegevens kun je wijzigen. Facturen en verbruiksgeschiedenis kunnen niet veranderd of verwijderd worden en blijven altijd staan.
Let op: Het contract wat te downloaden is op Mijn Simyo wordt eenmalig opgemaakt bij de start van het Sim Only abonnement. Deze kan niet worden gewijzigd als de tenaamstelling verandert.
De eerste factuur die je ontvangt na de contractovername bestaat uit de abonnementskosten van de nieuwe beller. Maar soms staan er nog belkosten van de afgelopen maand op. Deze kosten zijn van de vorige beller. Je kunt dit het beste samen controleren en verder regelen.