Contract op een andere naam zetten

Je kunt je Sim Only abonnement op een andere naam zetten. Bijvoorbeeld als je 18 jaar bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Dat noemen we contractovername. Hieronder vind je alles over de voorwaarden en wat je moet doen om het contract over te laten nemen.

Jouw Simyo simkaart

Voorwaarden voor contractovername

  • De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder;

  • Het maakt niet uit of het abonnement nog loopt of dat het jaarabonnement al is afgelopen;

  • Het overzetten van het contract kost € 15,00;

  • Deze kosten zijn voor de beller die het contract overneemt;

  • Alle facturen van het abonnement zijn betaald;

  • Je kunt de overname later niet meer terugdraaien.

  1. Vul allebei het formulier in

    Wil je het contract van iemand overnemen en voldoe je aan alle voorwaarden? Vul dan het formulier in met alle juiste gegevens. Zorg ervoor dat jullie allebei een handtekening op het formulier zetten en dat de kopieën van de legitimatiebewijzen goed leesbaar zijn (Tip: gebruik de KopieID-app van de Rijksoverheid om een veilige kopie van de legitimatiebewijzen te maken).

  2. Stuur naar contractovername@simyo.nl voor de 20e van die maand

    Stuur het formulier in een e-mail naar contractovername@simyo.nl met de kopie-ID's erbij

    Als je het formulier opstuurt vóór de 20e van de huidige maand, dan zetten wij het abonnement over op de eerste dag van de komende maand. En anders een maand later.

    Voorbeeld:
    Lever je het formulier in op 19 april? Dan zetten wij het abonnement over op 1 mei. Lever je het formulier in op 22 april? Dan wordt het abonnement overgezet op 1 juni.

  3. Controleer de eerste factuur na de overname

    Controleer de eerste factuur die je ontvangt. Deze factuur bestaat uit abonnementskosten van de nieuwe beller. Maar soms staan er ook nog belkosten van afgelopen maand op. Dat zijn belkosten van de vorige beller. We vragen je de verdeling van deze kosten samen te regelen.

  4. Belangrijk om te weten

    Nadat het abonnement is overgezet, kan de nieuwe beller inloggen op Mijn Simyo. Daar staan nog steeds de gegevens van de oude beller. Dat zijn persoonlijke gegevens, maar ook facturen en instellingen op de simkaart. Persoonlijke gegevens kun je wijzigen. Facturen en verbruiksgeschiedenis kunnen niet veranderd of verwijderd worden en blijven altijd staan.

    Let op: Het contract wat te downloaden is op Mijn Simyo wordt eenmalig opgemaakt bij de start van het Sim Only abonnement. Deze kan niet worden gewijzigd als de tenaamstelling verandert.

Naam wijzigen voor Prepaid

Wil je de tenaamstelling veranderen van je Prepaid simkaart? Stuur dan per e-mail (klantenservice@simyo.nl) een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker. Dan veranderen we de tenaamstelling en de bijbehorende persoonlijke gegevens voor je (Tip: gebruik de KopieID-app van de Rijksoverheid om een veilige kopie van de legitimatiebewijzen te maken). 

Wat is de minimumleeftijd voor een Simyo telefoonnummer?

Nog geen 18 en toch klant worden?

Wil je toch klant worden bij Simyo, maar ben je nog geen 18 jaar? Dan kunnen enkel je ouder(s) of verzorger(s) voor jou bestellen. De naam waarmee de aansluiting wordt besteld, dient precies overeen te komen met de naam waarop het bankrekeningnummer geregistreerd staat. Het abonnement komt dan op naam van (één van) je ouder(s)/verzorger te staan.

Zelf betalen

Je kunt er eventueel voor kiezen om de kosten zelf te betalen. Zodra je toegang hebt tot Mijn Simyo kun je het rekeningnummer wijzigen. Dat doe je onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens.

Zodra je 18 jaar oud bent geworden, kun je het contract op je eigen naam zetten.

.