Je telefoon gespreid betalen bij Simyo

Als je een abonnement met telefoon neemt bepaal je zelf hoe je betaalt: in één keer of gespreid. Wil je gespreid betalen? Dan betaal je jouw telefoon maandelijks af. Wij vertellen je precies hoe dat werkt en wat je kan verwachten.

Jouw contract bij Simyo

Hoe werkt gespreid betalen bij Simyo?

Bij een abonnement met telefoon betaal je elke maand een bedrag om je telefoon af te betalen. Na twee jaar is het bedrag van je telefoon afgelost. Je betaalt dan alleen nog maar voor je bundels! Als je een telefoon kiest die meer dan € 250,- kost en als je die kosten verspreidt over meerdere maanden, spreken we van een telefoonlening.

Je betaalt geen rente voor die lening! Wij zijn bij een telefoon die meer dan € 250,- kost wettelijk verplicht het op te nemen in het BKR-register. Ook vragen we je tijdens het bestellen om jouw maandelijkse lasten en jouw inkomen. Dit heet de Inkomens- en lastentoets, of afgekort: ILT. Wij doen dus eerst de ILT en daarna volgt de BKR-check.

Bestel een abonnement met telefoon

Negatieve uitkomst van de ILT of de BKR-check?

Een negatieve uitkomst van de ILT (Inkomens- en lastentoets) of de BKR-check betekent dat je het abonnement met de gekozen telefoon niet kan kopen. Dat zou kunnen komen doordat je een negatieve BKR-registratie hebt (vanwege bijvoorbeeld betalingsachterstanden) of omdat we aan de hand van de Inkomens- en lastentoets berekend hebben dat het maandelijkse bedrag te hoog is. Maar geen paniek! Je kan nog verschillende dingen doen om toch een Simyo abonnement af te sluiten:

Betaal een groter eenmalig bedrag

Betaal een groter eenmalig bedrag

Tijdens je bestelling kies je welk bedrag je in één keer betaalt en wat je gespreid betaalt. Als je een hoger eenmalig bedrag kiest, zijn de maandelijkse kosten lager. Op die manier verlaag je eenvoudig je maandelijkse kosten! Of betaal de telefoon volledig.

Zoek een voordeligere telefoon uit

Zoek een voordeligere telefoon uit

Dit hangt natuurlijk af van welke telefoon je dan kiest. Met een telefoon die minder kost, zijn je maandelijkse kosten ook lager. Is dat iets voor jou?

Kies voor een Sim Only abonnement

Kies voor een Sim Only abonnement

Heb je nog een telefoon thuis liggen die nog goed werkt? Dan is een Sim Only abonnement een mooie oplossing. Als je kiest voor Sim Only krijg je alleen een simkaart thuisgestuurd. Je betaalt dan elke maand alleen voor je bundels. Simpel!

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn telefoon ook in één keer afbetalen als ik al klant ben?

Ja, dat kan! Als je inlogt op Mijn Simyo en dan klikt op ‘Abonnement’ (onder ‘Instellingen’) vind je een iDeal link waarmee je jouw telefoon kan afbetalen. Daarna betaal je alleen nog maar voor je bundels.

Wat gebeurt er na afloop van mijn contract?

Als je kiest voor een abonnement met telefoon heb je een contract van 24 maanden. Na deze 24 maanden is je telefoon afbetaald. Daarna is je contract maandelijks opzegbaar en betaal je alleen nog maar de kosten voor jouw bundels. Of je kiest voor een nieuwe telefoon en gaat weer een periode van 24 maanden in. Dat kan ook!

Wat is de Wet op het financieel toezicht (Wft)?

Dat is een wet waarin de regels en richtlijnen staan die gaan over financiële producten. Hierbij kun je denken aan sparen, beleggen, verzekeren en lenen. Een telefoon gespreid betalen heet dan een goederenkrediet. Dat is een vorm van een lening. Daarom zijn deze regels ook op toepassing bij mobiele providers.

Wat gebeurt er met de gegevens die je invult voor de Inkomens- en lastentoets?

Simyo gaat zeer vertrouwelijk om met de gegevens die jij invult. We slaan de gegevens wel op, maar delen ze nooit met andere partijen. We gebruiken die gegevens alleen om te berekenen hoeveel jij maandelijks kan betalen voor je telefoon. We bewaren deze gegevens tot vijf jaar na het einde van je contract, omdat dat wettelijk bepaald is. We moeten de Autoriteit Financiële Markten (AFM) namelijk kunnen laten zien dat we uitgerekend hebben wat jij maandelijks maximaal kan betalen voor een telefoon.

Wat zijn de voorwaarden van het bestellen van een abonnement met telefoon?

Ik heb een klacht. Wat nu?

We vinden het jammer dat je ergens tegenaan loopt! Wij helpen je graag door samen een oplossing te vinden voor het probleem. Onze klantenservice staat voor je klaar. Ben je niet tevreden met onze afhandeling van je klacht? Dan kan je contact opnemen met het Kifid. Dat is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Kifid helpt jou dan binnen de juridische mogelijkheden.

.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.