Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Ik kan niet bellen Simyo
Terug naar overzicht
2,563x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Slimme tips | Telefoons & Tech |

Ik kan niet bellen, wat kan ik doen?

Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar het kan voorkomen dat je zomaar ineens niet kunt bellen. Dit kan verschillende oorzaken hebben en die nemen we graag met je door. Ook geven we je tips hoe je alsnog iemand te spreken krijgt!

Ik kan niet bellen, wat is de oorzaak?

Gaat de telefoon niet over zodra je iemand belt? Hoor je meteen ‘tuut, tuut, tuut’? Dan is het blijkbaar niet mogelijk om op dat moment te bellen. Waarschijnlijk heeft dit één van de volgende oorzaken.

Netwerkstoring

Als je niet kunt bellen, komt dit meestal door een netwerkstoring. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor en wordt het probleem door de provider snel opgelost. Als het niet lukt om iemand te bellen, is het verstandig om eerst de storingspagina van je mobiele provider te bekijken. Ook Simyo heeft een storingspagina. Via de storingstool van Mijn Simyo kun je daarnaast een storing doorgeven als je langer dan twaalf uur niet kunt bellen. Helaas is er tijdens een storing niets dat je zelf kunt doen om het probleem op te lossen, een kwestie van afwachten.

Telefoon maakt geen contact met netwerk

Ik kan niet bellen netwerk SimyoIs er geen netwerkstoring? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je telefoon. Zo bestaat de kans dat jouw telefoon geen verbinding heeft met het telefoonnetwerk. Dan is het niet mogelijk om te bellen, sms’en en internetten. Je achterhaalt dit het beste door te kijken of je boven in het scherm de netwerkstreepjes ziet. Als je deze niet ziet, heb je geen verbinding met het netwerk

Is dit het geval? Tijd om de mouwen op te stropen en aan de slag te gaan. In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen. Is dat niet zo? Neem dan contact op met de klantenservice van je provider. Een medewerker kan je helpen de oorzaak te achterhalen.

Kapotte microfoon

Ik kan niet bellen kapotte microfoon SimyoTijdens een gesprek is het ook mogelijk dat jij de andere verstaat, maar hij jou niet. Dan is waarschijnlijk de microfoon van je telefoon stuk. Beste is om de telefoon eerst goed schoon te maken en te blazen in de microfoon. Ben je daarna nog niet te verstaan? Het is mogelijk dat de microfoon van je telefoon stuk is. Voor een telefoonreparateur is het een koud kunstje om deze te vervangen en dit kost niet veel geld.

Ben je voor de andere wel te horen, maar val je af en toe weg? Dit komt omdat je dan slecht bereik hebt. Waarschijnlijk komt dit omdat je in goed geïsoleerd gebouw bent. Loop naar het raam of naar buiten: waarschijnlijk ben je zo een stuk beter te verstaan.

Ik kan niet bellen in of naar het buitenland

Ik kan niet bellen buitenland aanzetten SimyoAls het niet lukt om een buitenlands nummer te bellen, of je zit zelf in het buitenland en je kunt helemaal niet bellen, dan kan het zijn dat deze optie op jouw aansluiting uitstaat. Je kunt bellen in en naar het buitenland aanzetten via de Mijn Simyo app:

  • Open de Mijn Simyo-app.
  • Log in met je telefoonnummer en wachtwoord.
  • Druk rechtsboven op je profielfoto.
  • Druk op ‘Netwerkinstellingen’.
  • Schuif de slider naast ‘Bellen in en naar het buitenland’ naar rechts.
  • Je kunt nu buitenlandse nummers bellen.


Via Mijn Simyo kun je de instelling ook aanpassen:

  • Ga op je computer naar Mijn Simyo.
  • Log in met je telefoonnummer en wachtwoord.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Netwerkinstellingen’.
  • Schuif de slider naast ‘Bellen in en naar het buitenland’ naar rechts.
  • Je kunt nu buitenlandse nummers bellen.

Toch bellen als je niet kan bellen? Zo doe je dat!

Lukt het niet om te bellen, maar sta je écht te trappelen om je moeder, geliefde of beste vriend te spreken? Er zijn andere manieren waarmee je via je telefoon een gesprek kunt voeren.

Bellen via internet met WhatsApp

Ik kan niet bellen WhatsApp SimyoVia WhatsApp kun je ook bellen. Dit doe je via internet. In plaats van minuten uit je Sim Only belbundel verbruik je MB’s van je Sim Only internetbundel. Een minuut bellen kost je tussen de 600 en 960 kB per minuut: vijf minuten bellen kost je ongeveer tussen de 3 en 4,5 MB.

Beeldbellen met Skype of Facetime

Ook een leuke mogelijkheid: beeldbellen! Hiermee spreek én zie je elkaar. Dit kan met apps als Skype en Facetime. Hiermee ben je via de selfiecamera van je smartphone te zien. Tip: doe dit wel via wifi, want dan kost het geen MB’s. Beeldbellen kan namelijk best wat data verbruiken. Videobellen in HD-kwaliteit kost ongeveer 22,5 MB per minuut.

Ook een mogelijkheid: mailen of ‘appen’

Er zijn nog een paar andere manieren om met iemand contact op te nemen als bellen niet lukt.

Berichtje sturen

Ik kan niet bellen berichtje sturen SimyoJe kunt natuurlijk altijd een berichtje sturen via WhatsApp of Facebook Messenger. Sms’en kan ook, al lukt dit waarschijnlijk niet als er een storing is in het telefoonnetwerk. Het sturen van berichtjes via WhatsApp en Facebook Messenger kost bovendien nauwelijks data.

E-mailen

Een mail sturen kan natuurlijk ook. Dit doe je via de mail-app op je smartphone, zoals Gmail voor Android, Mail voor iOS en de Outlook-app (aanrader!). Heb je iemands e-mailadres niet? Misschien staat deze op zijn Facebook-profiel!

Berichtje via social media sturen

Ik kan niet bellen social media SimyoMet steeds meer social media-apps kun je privéberichten sturen. Dit is dus óók een mogelijkheid om iemand te spreken als je niet kan bellen. Facebook Messenger bespraken we al, maar met apps als Twitter, Instagram en tegenwoordig zelfs Snapchat kun je ook chatten met anderen. Kortom: mogelijkheden genoeg als het bellen niet lukt!

Mijn belbundel is op, wat nu?

Is je belbundel op? Je kunt dan nog wel bellen, maar dan wel tegen het buitenbundeltarief van 31 cent per minuut. De kosten hiervoor worden opgeteld bij je telefoonrekening. Wil je bellen als je belbundel op is? Het is waarschijnlijk het voordeligst als je de extra belbundel koopt. Deze kost maar 2 euro en bevat 50 minuten. De extra bundel koop je via de Mijn Simyo app:

  • Open de Mijn Simyo app
  • Druk op ‘Bundels aanpassen of minuten of MB’s bijkopen’.
  • Druk op ‘Koop extra belminuten’.
  • Druk op ‘Belminuten bijkopen’.
  • Vul ter bevestiging je inlogcode voor de Mijn Simyo app in.
  • Je hebt nu belminuten bijgekocht!

Via de app en Mijn Simyo kun je ook je bundels aanpassen. Handig als je vaker belminuten tekort komt of bijvoorbeeld elke maand veel MB’s overhoudt. Je Sim Only abonnement blijft dan passen bij je verbruik. Tot horens!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.