Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

coronamelder corona app
Terug naar overzicht
817x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Privacy & veiligheid |

Dit moet je weten over de CoronaMelder-app

Met maatregelen, oplettendheid en onze gezonde, eigen verantwoordelijk is heel Nederland druk bezig het coronavirus eronder te krijgen. Een nieuw wapen in de strijd tegen COVID-19: de CoronaMelder-app. Wat moet je weten over deze corona-app? Hoe werkt het precies en is je privacy goed beschermd? Wij praten je bij.

Wat is de CoronaMelder?

wat is coronamelderDe CoronaMelder is een app van de overheid die moet helpen in de strijd tegen het coronavirus. De app waarschuwt je als je in de buurt bent geweest van iemand die positief is getest op het coronavirus én die de CoronaMelder-app ook gebruikt. Je kunt je dan voor de zekerheid laten testen, om te weten te komen of jij het virus ook hebt. Op die manier voorkom je dat je het virus verder verspreidt.

Niet verplicht en op elk moment te verwijderen

Iedereen kan de CoronaMelder gebruiken en hij werkt in heel Nederland. Belangrijk om te weten: de app is niet verplicht. Het is dus aan jou of je de app downloadt en gebruikt. Ook kun je de app op elk moment verwijderen.

Hoe werkt de corona-app en hoe zit het met jouw privacy?

Om het gebruik van de CoronaMelder-app en je privacy was het nodige te doen. Volgt de app al je bewegingen? Weet de overheid nu waar ik ben geweest? Wat gebeurt er met mijn data? Het zijn stuk voor stuk zorgen die bij mensen leven.

hoe werkt corona app privacyGoed om te weten: de CoronaMelder is een privacyvriendelijke app die in Nederland is ontwikkeld volgens het ‘privacy by design’-principe. Dit betekent dat je bij het installeren en instellen van de app geen persoonlijke informatie hoeft in te vullen. Niemand krijgt dus je naam te weten. Ook ziet niemand via de app waar je bent geweest, want de app gebruikt geen gps en legt geen locatiegegevens vast.

De app werkt met Bluetooth Low Energy, een zeer zuinig Bluetooth-signaal dat per lading ongeveer 1 of 2 procent van je batterij-inhoud verbruikt. Zodra je telefoon in de buurt is van een andere telefoon met de corona-app, wisselen de telefoons onderling een code uit. Deze code is willekeurig gegenereerd en altijd anoniem. Dit betekent dat de code niet tot jouw persoon is terug te leiden, want je geeft geen persoonsgegevens door via de app. Voor het gebruik van de app staat Bluetooth op je telefoon aan, maar je telefoon wordt niet actief verbonden met andere telefoons die de CoronaMelder-app hebben. Voor een actieve Bluetooth-verbinding geef geef je altijd zelf toestemming. De corona-app wisselt onderling alleen de unieke codes uit.

De CoronaMelder onthoudt de codes die zijn uitgewisseld voor veertien dagen, maar weet niet van welke persoon de code afkomstig is of wat de locatie was toen de code werd uitgewisseld. De app weet dankzij de anonieme code alleen of je in de buurt bent geweest van een andere telefoon met daarop de CoronaMelder.

Android van Google en iOS van Apple hebben een soortgelijke CoronaMelder-functie ingebouwd voor landen of gebieden zonder CoronaMelder-app. Nederland gebruikt deze mogelijkheid niet, omdat het zelf een app heeft ontwikkeld. Er komt dus geen Techgigant aan te pas als je de app gebruikt.

Wanneer krijg ik een melding van de CoronaMelder?

corona app wanneer meldingJe kunt een melding krijgen zodra iemand waarbij je in de buurt bent geweest positief is getest op het coronavirus. Diegene moet hiervoor ook de CoronaMelder op zijn telefoon hebben.

Je krijgt niet zomaar een melding. Pas als je minstens vijftien minuten dicht bij iemand in de buurt was, kun je een melding krijgen. Je krijgt geen melding als iemand voorbijfietste, maar wél als je bijvoorbeeld in de trein in de buurt van iemand met het virus hebt gezeten. Hoe dichtbij, dichtbij is? Dat bepaalt de CoronaMelder aan de hand van de sterkte van het Bluetooth-signaal. Het bereik van Bluetooth Low Energy is vaak tien tot twintig meter.

Ik krijg een melding van de corona-app, en nu?

In de praktijk zal je merken dat je nauwelijks omkijkt naar de corona-app. Het is een kwestie van instellen, daarna zul je de app waarschijnlijk niet vaak openen. Tot je opeens een melding krijgt… Je krijgt een melding zodra je in de afgelopen veertien dagen in de buurt bent geweest van iemand die positief is getest op het coronavirus.

Wees gerust: dit betekent natuurlijk niet dat jij ook automatisch het virus hebt. Wel heb je extra kans gelopen op besmetting. De officiële instructie van de overheid is dat je dan tien dagen in thuisquarantaine gaat. Zo voorkom je dat je het virus mogelijk doorgeeft aan andere mensen. Heb je klachten of vertoon je symptomen van het virus, zoals verminderde smaak en een droge hoest? Laat je dan testen. In de CoronaMelder-app staat hoe je zo’n test aanvraagt.

Ik ben positief getest, wat gaat de app nu doen?

coronamelder positief getest wat nuBen je positief getest op het coronavirus en gebruik je de CoronaMelder-app? Bij een positieve test word je gebeld door een medewerker van de GGD met verdere instructies.

Omdat jij de CoronaMelder-app gebruikte, kun jij nu je steentje bijdragen door de verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De app onthoudt veertien dagen de uitgewisselde codes. Dit zijn de codes van de CoronaMelder-app op andere telefoons. In het telefonische gesprek met de GGD-medewerker geef je GGD-sleutel van jouw CoronaMelder-app door. Aan de hand van deze sleutel kan er een melding gestuurd worden naar andere apparaten met de app die een kwartier of langer bij jou in buurt waren.

Zo vraag je de sleutel op:

  • Open de CoronaMelder-app.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op ‘GGD-sleutel doorgeven’.
  • Onder de eerste stap zie je jouw GGD-sleutel. Deze bestaat uit zes hoofdletters die gesplitst worden door een streepje, bijvoorbeeld: ABC-DEF.

Verbruikt de CoronaMelder-app data?

dataverbruik coronamelder corona appHet uitwisselen van codes met andere CoronaMelder-apps kost geen data, want dit gaat via Bluetooth. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de app veel data van je Sim Only internetbundel verbruikt. De app verbruikt pas data als je de met Bluetooth verzamelde informatie deelt zodra je positief getest bent.

Ga jij de app ook gebruiken? Inmiddels gingen al 3,3 miljoen Nederlanders (per medio oktober, red.) je voor. En vergeet niet: de app komt je persoonlijke gegevens en locatie niet te weten én je kunt ‘m op elk moment verwijderen. Heb je nog meer vragen over de app? Bekijk dan de veelgestelde vragen op de website van de CoronaMelder.

Je kunt de corona-app hier gratis downloaden voor Android en iOS. Succes!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.