Hoe vraag ik nummerbehoud aan?

Overstappen naar Simyo en je telefoonnummer meenemen? Natuurlijk, met nummerbehoud regelen we gratis de overstap voor je!

Nummerbehoud aanvragen
Tijdens je bestelling kun je nummerbehoud aanvragen. Je voert je telefoonnummer in en wij gaan meteen aan de slag. We willen er namelijk zeker van zijn dat het opgegeven telefoonnummer van jou is. Na afronding van je bestelling, ontvang je daarom een sms waarin we je vragen een 5-cijferige verificatiecode terug te sms’en. Dit is natuurlijk gratis.

Heb je je telefoon niet bij de hand? Je kunt gerust doorgaan met je bestelling. Je hebt een dag de tijd om te reageren op het sms’je.

Heb je niet kunnen reageren op het sms’je?
Ook dan kun je nog nummerbehoud aanvragen. Zodra je de Simyo simkaart ontvangt, kun je inloggen op Mijn Simyo. Je krijgt nu de keuze: de simkaart activeren mét of zonder nummerbehoud. Kies voor activeren mét nummerbehoud. Je kunt nu je aanvraag voor nummerbehoud alsnog afmaken. Dit kun je doen door nog een keer een sms op te vragen ter verificatie. Je kunt ook nummerbehoud aanvragen met alleen je klantnummer. Dit staat meestal op de factuur van je huidige provider.

Status nummerbehoud
We dienen de aanvraag in bij je huidige provider en zeggen daarmee ook je abonnement op. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een e-mail met daarin de status van jouw nummerbehoud. Ook op Mijn Simyo kun je je nummerbehoud in de gaten houden. Handig, want zo weet je precies op welke datum jij overstapt. Als nummerbehoud om welke reden dan ook niet mogelijk is, nemen we ook contact met je op.


Tip: meer weten over nummerbehoud? In dit blog lees je er alles over. 

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Simyo wenst je hele fijne kerstdagen!