Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig van 23 november 2020 tot en met 31 maart 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 23 november tot en met 31 maart) kiest voor de internetbundel van 15 GB, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

stijging dataverbruik nederland
Terug naar overzicht
746x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Telefoons & Tech |

Stijging dataverbruik: hoeveel MB’s verbruiken we per maand?

Appen, streamen, gamen, browsen: met je telefoon kun je op een heleboel verschillende manieren MB’s verbruiken van je Sim Only internetbundel. Er is ook steeds meer mogelijk. En dat zorgt voor een stijging van ons dataverbruik. Tijd om daar dieper op in te gaan!

Stijging dataverbruik: hoeveel data verbruikt Nederland?

stijging dataverbruik nederland hoeveel dataNederlanders verbruiken steeds meer data. Dit blijkt uit onderzoek van de Telecommonitor van de Autoriteit Consument & Markt. In 2019 verbruikten we met z’n allen 759,6 petabyte. Dat is 759,7 miljoen GB aan mobiele data! In 2018 was dat nog ‘slechts’ 574,2 petabyte. De afgelopen vijf jaar nam het mobiele dataverbruik zelfs met tien keer toe.

Wat dit betekent voor je Sim Only internetbundel? In het laatste kwartaal verbruikten we per persoon gemiddeld 10,3 GB. Omgerekend is dat 3,4 GB per maand. Ter vergelijking: in 2018 verbruikten ‘we’ volgens Telecompaper in de maand mei per persoon ongeveer 2,8 GB per maand. Dat is een stijging van 21,43 procent. Een flinke stijging, maar eerder was die stijging zelfs nog groter. In mei 2017 verbruikten Nederlanders gemiddeld nog 1 GB data per maand. De stijging tussen 2017 en 2018 is daarmee 180 procent.

Interessant weetje: in totaal zijn er in Nederland 20,2 miljoen aansluitingen die mobiele data verbruiken. Denk hierbij niet alleen aan werktelefoons, maar ook aan slimme apparaten die via een simkaart met het mobiele netwerk zijn verbonden. Er zijn in Nederland dus meer mobiele aansluitingen dan mensen!

Meer op je telefoon? Meer MB’s verbruiken

meer op telefoon stijging dataverbruikHoe kan het dat we steeds meer data verbruiken? Onder andere omdat we met z’n allen bijvoorbeeld meer streamen. Bovendien wordt de afspeelkwaliteit van deze mediabestanden steeds beter. Daardoor is de bestandsgrootte van de te streamen bestanden groter en verbruiken we dus steeds meer data.

Een andere reden? Zoals je vast wel merkt, zitten we met z’n allen steeds vaker op onze telefoons. Dat blijkt ook uit ons eigen onderzoek naar smartphonegebruik. Gemiddeld 2 uur en 15 minuten per dag. Dat is ruim een maand per jaar! Meer op je telefoon betekent ook vaak meer MB’s verbruiken. Tenzij je verbonden bent met wifi. We zitten vooral op onze telefoon als we met het ov reizen of ergens op wachten. Hierdoor neemt het dataverbruik via mobiel internet toe.

Hoeveel data verbruik ik per maand?

hoeveel data verbruik ik per maandDe kans is groot dat ook jij de afgelopen jaren steeds meer data ging verbruiken. Dit gebeurt als je internet zonder dat je met wifi bent verbonden. Je verbruikt dan MB’s uit je Sim Only internetbundel. Hoeveel data je nu verbruikt? Dat zie je makkelijk via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app of in de instellingen voor mobiel internet in je telefoon. Zo zie je precies hoeveel je verbruikt en of de internetbundel goed past bij je verbruik. Zo niet? Dan kun je je bundels aanpassen. Handig als je elke maand veel MB’s overhoudt of juist niet genoeg data hebt. Wil je geen grotere internetbundel? Check dan deze tips om niet over je mobiele datalimiet te gaan.

Meer data, grotere Sim Only internetbundels

stijging dataverbruik grotere internetbundels sim onlyBij het verbruiken van meer data horen ook grotere internetbundels. Anders kom je niet uit en heb je de laatste dagen van de maand niet veel aan je Sim Only abonnement. Daarom houdt Simyo het stijgende dataverbruik goed in de gaten. Zo blijven we passende bundels voor je in petto hebben.

Tot en met 31 mei 2020 hebben we hiervoor iets moois. Met onze Doe Je Ding Deals kun je namelijk tijdelijk kiezen uit grotere internetbundels die ook nog eens goedkoper zijn. Combineer je dit met Simyo Compleet? Dan ben je helemaal spekkoper. We verdubbelen dan gratis de inhoud van je bundels wanneer je thuis vast internet van KPN gebruikt.

Met de Doe Je Ding Deals en Simyo Compleet heb je extra kans om slim te besparen op je abonnement. Zo kun je een kleinere belbundel overwegen om vaker te bellen via het internet. Waar het dataverbruik toeneemt, bellen we met z’n allen minder. Al merken we dat, nu iedereen vanwege de coronacrisis zoveel mogelijk thuisblijft, mensen weer vaker gaan bellen.

Zet stijging dataverbruik zich komende jaren door?

stijging dataverbruik toekomstDe toekomst laat zich lastig voorspellen, maar de kans is groot dat het dataverbruik in Nederland blijft stijgen. Neem bijvoorbeeld de komst van 5G, de opvolger van 4G. Hiermee zijn via het mobiele netwerk nog hogere snelheden mogelijk. Daarmee groeien ook de mogelijkheden. Streamen in topkwaliteit, zonder te haperen online gamen op je smartphone, grote bestanden uploaden naar de cloud: 5G draait er zijn hand niet voor om. Op de achtergrond werken providers hard aan de uitrol van dit mobiele netwerk. Zodra 5G beschikbaar is, stijgt het dataverbruik waarschijnlijk verder. Wie weet wat voor mooie mogelijkheden jouw telefoon dan allemaal krijgt!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.