Simyo klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland
Terug
Algemeen

Simyo klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland

We waren al supertrots op de nominatie voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, maar de champagne is nu écht ontkurkt! Simyo is namelijk uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf in de categorie Telecom. In de overall score zijn we maar liefst zesde geworden uit een lijst van 50 genomineerden. Proost!

Onafhankelijke award

De award voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bestaat al een tijdje. Deze prijs is in het leven geroepen door onderzoeksbureau MarketResponse en Beeckestijn Business School. Bedrijven kunnen zichzelf niet aanmelden om mee te dingen. Er wordt namelijk onafhankelijk marktonderzoek gedaan. Dit jaar zijn er 57.212 beoordelingen verzameld van 313 bedrijven en is daarmee vastgesteld welke bedrijven het meest klantvriendelijk zijn. Een onafhankelijk en betrouwbaar resultaat, dus.

Andere genomineerden

De prijs voor Klantvriendelijkste Telecombedrijf is vandaag in ontvangst genomen in The Friday Move van BNR Nieuwsradio, gepresenteerd door Wilfred Genee. Hier was ook te horen dat wij grote namen achter ons hebben gelaten.  Kijk maar eens naar de scores in de categorie Telecom:

  1. Simyo (8,00)
  2. T-Mobile (7,77)
  3. Vodafone (7,74)
  4. HollandsNieuwe (7,73)
  5. Simpel (7,71)

Simyo’s volle prijzenkast

Niet alleen gooien we hoge ogen in de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Ook de Consumentenbond weet ons te waarderen: sinds 2013 zijn wij al 25 keer uitgeroepen tot de beste mobiele provider van Nederland. Onze klanten geven ons zelfs een 9,7 en zijn dus dik tevreden met ons. En ook dat maakt ons supertrots!

Bart: “We doen er samen echt álles aan om onze klanten blij te maken. Van iemand blij maken, is nog nooit iemand ongelukkig geworden. Sterker nog, het maakt ons werk juist zo leuk!

Hoe wij zo klantvriendelijk blijven

Maar wat is nou het geheim achter die hoge scores? Wij zijn ervan overtuigd dat het onze werkwijze is. Zo zitten we met z’n allen op dezelfde vloer, waardoor de lijntjes kort blijven. Ook nemen we de klantfeedback enorm serieus; we zijn oprecht dankbaar voor de tips, suggesties en ook de klachten die we krijgen. Die stellen ons in staat steeds weer een beetje beter te worden. Want achteroverleunen, dat is er bij ons niet bij!

Asma: “De klant staat centraal in alles wat wij doen: het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van de huidige. Hierin vormt de klantenservice een onmisbare rol: zij zijn namelijk de oren en ogen van Simyo.”

Trouwens, niet alleen klanten geven ons suggesties voor verbetering. Ook zelf bruisen we van de ideeën. Op ons kantoor is de Wall of Change de plek waarop wij die ideeën met elkaar kunnen delen. Tot slot hebben we een speciale plaats ingericht voor positieve feedback en complimentjes van klanten. Op die manier beseffen we dagelijks waar we het voor doen.

Ook interessant

Wij hebben de leukste vrijmarkten van 2025 voor je op een rijtje gezet – van bruisend Amsterdam tot het gezellige zuiden.
De pin- en pukcode van je simkaart: wat is het verschil? Hoe verander je de pincode? En wat als je de pukcode vergeet? Ontdek hier de antwoorden.
Benieuwd naar het laatste nieuws over Simyo, Sim Only, Prepaid en andere telefonie onderwerpen? Bekijk dan snel de artikelen op ons blog
Denk je dat je bent geblokkeerd op WhatsApp, maar weet je het niet zeker? In dit blog lees je hoe je kunt zien of jij bent geblokkeerd.