Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

eerste telefoon kind
Terug naar overzicht
4,055x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Slimme tips |

Een eerste mobiele telefoon voor je kind: zo ga je ermee om

We herinneren vast allemaal ons eerste telefoontje nog wel. Of dit nu een Nokia, Blackberry of iPhone was, ons geluk kon niet op. Nu staat je kind op het punt een leeftijd te bereiken voor een eerste telefoon. Maar hoe adviseer je jouw kind over de online wereld en wat voor afspraken maak je? Je leest het hier.

De keuze is reuze

Hoewel je als ouder misschien een hypermoderne smartphone bezit, hoeft de eerste telefoon van je kind niet gelijk alle handige snufjes en apps te hebben. Uiteraard wil je wel dat je kind iemand kan bellen in noodgevallen en altijd contact kan maken met het thuisfront. Een telefoon is in dat geval erg handig, maar het hoeft dus niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ook een tweedehands telefoon die al een tijdje niet wordt gebruikt, kun je aan je kind geven.

Valkuilen vermijden

Naast dat het natuurlijk erg leuk is zo’n eigen telefoon, brengt het ook mogelijke gevaren met zich mee. Wij zetten een aantal tips en regels voor je op een rij die je als ouder kunt afspreken met je kind.

  • Je telefoonnummer of gegevens geef je zelf ook niet snel aan onbekenden, dus je kan met je kind afspreken het telefoonnummer met een beperkt aantal mensen te delen.
  • Zet een aantal belangrijke nummers zoals school en naaste familie in favorieten, zodat je kind in één handige klik iemand kan bereiken als jij zelf niet te bereiken bent.
  • Een ICE-contact, wat gebruikt wordt in geval van nood (In Case of Emergency), instellen is daarnaast ook handig. We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar als er een noodgeval is, is het handig dat omstanders de juiste persoon kunnen bereiken.
  • Je kiest waarschijnlijk voor een bundel met een x aantal smsjes/belminuten en MB’s. Het is mogelijk dat er kosten buiten de bundel gemaakt worden. Bij Simyo heb je de Simyo app en je persoonlijke pagina waarbij je heel gemakkelijk in de gaten kunt houden hoeveel belminuten en MB’s je nog over hebt. Slim om van tevoren af te spreken hoe dit precies werkt. In deze blog staan nog meer tips over datalimiet. Mocht het zich toch een keer voordoen dat er wel extra kosten zijn gemaakt, dan is het handig dat je met elkaar afspreekt wie er voor de kosten opdraait.

Spelletjes, internet of toch alleen bellen

In het begin wil je misschien wel de controle hebben over welke apps je kind op zijn of haar telefoon krijgt. Denk bijvoorbeeld aan WhatsApp, muziek en spelletjes. Dit zou je bijvoorbeeld met apps als Smart App Protector kunnen doen. Hiermee kun je middels een wachtwoord of patroon toegang verlenen tot bepaalde apps. Je kunt deze wachtwoorden ook voor een bepaalde tijd inschakelen.

Extra telefoonkosten liggen op de loer

Mocht je kind niet op de hoogte zijn van bepaalde bijkomende telefoonkosten als een abonnement of verzekeringen. Vertel hem of haar dit ook direct bij aankoop van een toestel. Je kunt bijvoorbeeld het 06-nummer blokkeren voor sms-diensten via smsdienstenfilter.nl. Simyo biedt daarnaast ook het voordeel dat sms’en naar een premium sms-dienst niet mogelijk is. Een andere optie is een datalimiet instellen, dit kan zowel op Android als iOS. Ook zijn hier verschillende apps voor zoals My Data Manager, deze app is beschikbaar op iOS en Android. Zo voorkom je namelijk torenhoge rekeningen. In deze blog kun je lezen hoe je inzicht krijgt in het datagebruik van je apps. Ook is er is natuurlijk een verschil tussen een maandelijks abonnement en een prepaid. In het begin kun je als ouder ervoor kiezen om voor prepaid te gaan, met alleen beltegoed voor noodgevallen. Tegenwoordig kun je namelijk toch bijna overal online zijn met WiFi, mocht het nodig zijn.

Abonnement met telefoon of Sim Only?

Kinderen onder de 18 jaar kunnen zelf nog geen abonnement afsluiten. Als ouder weeg je dus de keuze af of je een abonnement met telefoon of Sim Only kiest. Je kind kan dan uiteraard zelf het abonnement gebruiken, maar als ouder kun je het vervolgens op ‘Mijn Simyo’ in de gaten houden. Allereerst is het belangrijk om te weten wat Sim Only is en wat het verschil is met een abonnement met toestel. Sim Only is een abonnement waarbij je van de provider alleen een simkaart krijgt. Je moet dus zelf voor een telefoon zorgen. Dit kan een oude tweedehands telefoon zijn, of een nieuwe telefoon die je in één keer betaald. In deze blog lees je meer over wat Sim Only is. Bij een abonnement met telefoon krijg je een ‘gratis’ telefoon van de provider. Je gaat hierbij als het ware een lening aan waarbij je de telefoonkosten maandelijks aflost. Dit betekent dan ook dat je vaak hogere maandlasten hebt dan bij een Sim Only abonnement. Daarnaast kun je met Sim Only bij Simyo elke maand de hoogte van je bel- en internetbundels aanpassen, terwijl je dit bij een abonnement met toestel alleen naar boven kan aanpassen. Mocht je kiezen voor een abonnement met telefoon, waarbij de telefoon 250 euro of duurder is, dan registreert het Bureau Kredietregistratie (BRK) het bedrag van je telefoon als lening. Het BKR houdt in een persoonlijk dossier al jouw afgesloten leningen bij. Hier vindt je meer informatie over de BKR-registratie.

Scherven brengen geen geluk

Hoewel je misschien voor een iets simpelere telefoon gaat, is het natuurlijk zonde als de telefoon binnen de kortste keren beschadigd raakt. De kans dat de telefoon een keer uit handen valt is natuurlijk aanwezig. Daarom is het verstandig om een stevig telefoonhoesje aan te schaffen en/of een verzekering af te sluiten. Een telefoon verzeker je al voor een paar euro per maand. 

Hoe ging jij om met jouw eerste mobiele telefoon?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.