Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Terug naar overzicht
5,344x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Telefoons & Tech |

Betaalde apps en gratis apps: dit zijn de verschillen

Apps zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Je wordt er mee overspoeld als je door de Google Play- of App Store scrolt. Met een betaalde versie van een app heb je vaak extra features die je niet krijgt bij een gratis versie. Maar weet jij ook hoe app-ontwikkelaars verdienen aan zo’n app? In dit blog lees je de verschillen en voor- en nadelen van betaalde apps en gratis apps.

Verschillende soorten apps

Allereerst zijn er veel verschillende soort apps te vinden met ieder een eigen doel. Je staat er vaak niet bij stil als je een app downloadt, maar dit zijn de verschillen:

Gratis apps, open source

Deze applicaties zijn helemaal gratis en worden ook niet ondersteund door advertenties. Het zijn apps die vaak gebouwd zijn door een community en vrij voor iedereen om aan mee te werken. Denk bijvoorbeeld aan Wikipedia. Iedereen kan hieraan deelnemen en een eigen bijdrage leveren. Ook apps als Firefox en Google Chrome zijn open source apps.

Gratis apps met advertenties

Voor deze soort apps kiezen we vaak. Het zijn de applicaties waar je niet voor hoeft te betalen, maar daar tegenover staan wel de advertenties die tevoorschijn komen. Denk bijvoorbeeld aan veel spelletjes apps, waarbij je tussen elk level eerst een advertentie moet uitkijken.

Gratis apps met in-app aankopen

Tegenwoordig zijn er veel apps in de Google Playstore of Appstore te vinden die met in-app aankopen werken. Hierdoor lijkt de app in eerste instantie gratis, maar als je meer features zou willen of extra boosts wilt krijgen in een spel dan betaal je ervoor. De applicaties zijn overigens in de meeste gevallen prima te gebruiken als gratis versie. Spellen zoals Fortnite en Minecraft hebben zulke in-app aankoop opties. Het probleem met deze (ongewenste) in-app aankopen door kinderen is regelmatig in het nieuws. Vooral de gevallen waarbij kinderen duizenden euro’s er doorheen joegen. Het is dus verstandig hier bewust mee om te gaan en te weten wat de gevaren van in-app aankopen kunnen zijn.

Eenmalig betaalde apps

Dit zijn apps waar je eenmalig een bepaald bedrag voor betaald. Als je hierbij items koopt, kun je ze altijd overzetten naar andere apparaten die aan je account zijn gekoppeld. Denk bijvoorbeeld aan onbeperkt aantal hints, extra accessoires of een upgrade naar Pro-editie.

Apps met maandelijks abonnement

Voor deze apps sluit je een abonnement af. Hier betaal je dus maandelijks een bepaald bedrag voor om van de app gebruik te maken. Denk bijvoorbeeld aan de sociale sport-app Strava. Strava heeft drie abonnement pakketten. Met zo’n pakket ontgrendel je veel extra functies en andere mogelijkheden. Elk abonnement kost maandelijks twee euro, en als je alle drie de pakketten neemt krijg je één euro korting.

Voor- en nadelen van deze apps

Er zitten voor- en nadelen vast aan in-app aankopen bij gratis apps en betaalde apps.

Voordelen betaalde apps:

  • Er komen geen (irritante) advertenties voor
  • Je hebt vaak veel meer functies dan de gratis versie
  • Je steunt de app-ontwikkelaar door een steentje bij te dragen, wat dacht je van goede karma?

Nadelen betaalde apps:

  • Je kunt van tevoren niet weten of de app echt precies is wat je zoekt. Je betaalt er eerst voor en dan ervaar je het vanzelf.

Voordelen in-app aankopen:

  • Je hebt zelf de kosten in de hand
  • Net als bij de betaalde apps, steun je de app-ontwikkelaar
  • Je krijgt meer functies

Nadelen in-app aankopen:

  • Bij in-app aankopen heb je niet altijd meteen door dat je ergens voor moet betalen
  • Het is oneerlijk in spelletjes, spelers die veel geld uitgeven kunnen een hogere score halen
  • Voor kinderen is het een groot risico, zij zien de gevaren van aankopen in een app niet in.

De verdienmodellen

Wanneer jij een app downloadt, support je daarmee de app-ontwikkelaar. Hoe je de ontwikkelaar support verschilt weer per soort applicatie. Vanuit de makers zijn er namelijk verschillende interessante verdienmodellen waaruit gekozen wordt.

In-app aankopen

Zoals al eerder besproken zijn dit gratis applicaties, waarbij je in de app extra functies koopt. Dit model wordt voornamelijk gebruikt bij game-apps. Neem bijvoorbeeld Candy Crush, je koopt extra boosters als je in een level vastzit.

Verkopen van advertentieruimte

Bij gratis apps zijn ze bijna niet meer weg te denken: advertenties. Deze worden ingekocht door advertentiebureaus. Een gedeelte van deze advertentie-inkomsten gaan naar de eigenaar van de app. Als je een gratis app koopt, kun je er dus bijna wel vanuit gaan dat er advertenties te zien zullen zijn. Bij een gratis app is dat namelijk de enige inkomst van de app-ontwikkelaar.

Betaalde apps

Gebruikers betalen vooraf voor het gebruik van een app. Hier hangt een groot nadeel aan vast, omdat je als gebruiker een app niet meteen vertrouwd. Een potentiële gebruiker moet goed overgehaald worden om geld te betalen.

Freemium apps

Deze apps bieden je de mogelijkheid om een gedeelte van de applicatie gratis te gebruiken. Wil je geen advertenties en een volledige app? Dan betaal je hier (eenmalig) voor en upgrade je naar de betaalde versie van de app. Dropbox is zo’n voorbeeld. Je krijgt hier gratis 2GB opslagruimte, maar wil je meer? Dan betaal je (in dit geval) maandelijks een bedrag. Er is dus een duidelijk onderscheid tussen de gratis en betaalde versie. In principe hebben we het hier dus ook over in-app aankopen. Je koopt een gratis app, maar om uit te breiden heb je dus te maken een in-app aankoop om vervolgens de freemium versie te kunnen gebruiken.

Abonnementen

Freemium apps zijn ook terug te zien in de vorm van een abonnement. Een goed voorbeeld is Spotify. Een gedeelte van de muziek is gratis en terug te luisteren met reclames tussendoor. Door deze mogelijkheid ontwikkelen de makers een hogere waarde voor de betaalde versie, waarbij je reclamevrij muziek luistert.

Extra servicekanaal via app

Bij dit model wordt verdiend door te besparen. Met zo’n app wordt namelijk werklast ontnomen bij bepaalde bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan de app van Albert Heijn. Het is een verlengstuk van hun dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor kan klantenservice onder andere inhaken op consumentenvragen via de applicatie.

En wat nu?

wat is vowifi wifi bellenJe weet nu de verschillen tussen betaalde en gratis apps, maar wat nu? Is het beter om altijd meteen de betaalde versie te kopen? Nee, er zijn genoeg apps die een gratis versie leveren die prima te gebruiken zijn. Mocht je op een gegeven moment meer functies willen hebben binnen een app, of geen reclames meer willen zien, dan kun je altijd overstappen op de betaalde versie. Ben je er niet zeker van of je de app écht gaat gebruiken, test hem dan eerst in de gratis versie (als deze er is) en beslis dan later.

Niet goed, geld terug

In de meeste gevallen kun je binnen 14 dagen je geld terugvragen bij de Appstore als je niet tevreden bent met de betaalde app. In principe meldt Apple altijd dat aankopen definitief zijn, maar er worden voor verschillende gevallen uitzonderingen gemaakt. Let hier dus op bij het kopen van een app. In de Google Play Store geldt de ‘2 uur retourregel’. Je kunt de app hier twee uur proberen en eventueel “terugbrengen”. Dit geldt niet voor in-app aankopen.

Appstore aankopen retourneren:

  • Open in een webbrowser de website van Apple report
  • Log in met je Apple ID
  • Zoek in de lijst naar de app waar je geld voor wilt terugkrijgen
  • Druk op ‘Meld een probleem’
  • Kies wat het probleem is en geef een omschrijving
  • Stuur de aanvraag in.

Google Play Store retour aanvragen:

  • Open de app Google Play Store
  • Druk op ‘Menu en tik ‘Mijn apps’ aan
  • Blader omlaag en selecteer de app
  • Tik op ‘Verwijderen en teruggave’ of ‘Teruggave starten’ aan
  • Als het goed is, ontvang je vervolgens een e-mail voor annulering.

Kende jij al de verschillen tussen betaalde en gratis apps?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.