Alles over beltegoed en opwaarderen

Om te kunnen bellen en internetten met je Prepaid aansluiting heb je beltegoed nodig. Hier vind je alles over het opwaarderen en gebruik van je Simyo beltegoed.

Hoe kan ik mijn beltegoed opwaarderen?

Je beltegoed waardeer je heel gemakkelijk op via Mijn Simyo of onze app. Geen zin om in te loggen? Dan kun je ook direct opwaarderen via onze opwaardeerpagina.

Opwaarderen vanaf € 10
Je hebt de keuze uit opwaarderingen van € 10, € 20, en € 50. Daarnaast is het ook mogelijk zelf een bedrag tussen € 10 en € 100 kiezen. Het minimale bedrag waarmee je kunt opwaarderen is € 10.

Snel verwerkt
Na je betaling staat je beltegoed erbij en kun je snel weer verder bellen en internetten.

Hoe kan ik mijn beltegoed opwaarderen?

Beltegoed opvragen

Je Simyo beltegoed opvragen kan 24 uur per dag op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Snel je tegoed zien zonder in te loggen? Zet dan in de app bij de instellingen de optie ‘Tegoed bij login’ aan. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Betalingsmogelijkheden bij opwaarderen

Opwaarderen via iDeal en creditcard
Opwaarderen via eenmalige afschrijving
Automatisch opwaarderen

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

De geldigheid van je beltegoed is onbeperkt zolang je simkaart actief is. Daarvoor moet je in ieder geval eens in de 6 maanden je beltegoed gebruiken. Bundels zijn altijd een maand geldig.

Eens in de zes maanden doen:

Voer minimaal eens in de zes maanden een van onderstaande acties uit om je simkaart actief te houden:

  • Een uitgaand gesprek voeren

  • Een sms sturen

  • Verbinding maken met mobiel internet. Tip: Bezoek een website via je telefoon op de mobiele data. Dan weet je zeker dat er internetverbinding is geweest.

  • Een internetbundel kopen

  • Je beltegoed opwaarderen

Wat gebeurt er als ik dat niet doe?

Heb je vijfeneenhalve maand je simkaart niet gebruikt? Dan sturen we je een e-mail ter herinnering. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Controleer in Mijn Simyo of in de app of het juiste e-mailadres staat geregistreerd.

Wordt de simkaart daarna niet meer gebruikt? Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden.

Prepaid tarieven bij Simyo

Prepaid bestaat uit het sms’en, bellen en internetten met tegoed. Met een Prepaid simkaart betaal je voor wat je verbruikt. We hebben een speciale pagina gemaakt met informatie over onze tarieven.

Prepaid in het buitenland

Met Simyo Prepaid kun je ook bellen, sms’en en internetten in het buitenland. Het tarief hangt af van de zone waarin bent of waar je naartoe belt. Ook hiervoor hebben we een aparte pagina gemaakt.

Extra Prepaid bundels

Op je Prepaid aansluiting is het mogelijk om een extra internetbundel aan te schaffen. Als je graag internet gebruikt op je mobiel is het extra voordelig om zo'n bundel te nemen. Je koopt een extra internetbundel met je beltegoed.

Extra Prepaid bundels

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik automatisch opwaarderen?

Met je Simyo Prepaid kun je automatisch opwaarderen. Slim, want zo zit je nooit zonder beltegoed. Wil je automatisch opwaarderen aan zetten? Log dan in op Mijn Simyo.

Op je Beltegoed tegel onder het kopje Overzicht zie je onderaan in het oranje 'Automatisch opwaarderen aanpassen' staan. Klik daarop om automatisch opwaarderen in te stellen. Je kunt nu kiezen uit twee opties:

  • Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-.

  • Je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.

Je automatische opwaardering kun je betalen via je rekeningnummer of een Nederlandse creditcard. Is je creditcard of rekeningnummer nog niet bekend op Mijn Simyo? Dan kun je dit direct koppelen als je automatisch opwaarderen aan zet.

Mijn beltegoed is op, maar ik heb nog wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Het uitgaande verkeer vanaf je Simyo Prepaid stopt zodra je beltegoed op is, ook als je een internetbundel hebt. Je kunt dan nog wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. Zelf bellen, sms'en en internetten is dan niet meer mogelijk. In dat geval kan je het beste je beltegoed opwaarderen. Opwaarderen kan via Mijn Simyo of deze pagina. Na het opwaarderen kan je de simkaart weer volledig gebruiken.

Tip: Start vijf minuten na het opwaarderen je telefoon opnieuw op. Dit zorgt ervoor dat je geactiveerde simkaart weer verbinding maakt met je telefoon.

Kan ik ook opwaarderen met een beltegoedkaart uit de winkel?

Nee, Simyo gebruikt geen opwaardeerkaarten of codes. Deze kun je dus niet in de winkel kopen. Je kunt je Prepaid simkaart opwaarderen via Mijn Simyo of direct via onze opwaardeer-pagina. De opwaardeerkaarten van KPN kunnen niet gebruikt worden om je Simyo simkaart op te waarderen.

Waarom zie ik geen bankafschrijving na het opwaarderen?

Heb je opgewaardeerd via een eenmalige afschrijving? Dan kan het tot vijf werkdagen duren, voordat je de afschrijving terugziet op je bankrekening.

Mijn opwaardering kon niet worden afgeschreven. Wat nu?

Wanneer je opwaardering niet kan worden afgeschreven, dan is dat vaak binnen drie werkdagen bij ons bekend. De opwaardering wordt dan weer in mindering gebracht op je beltegoed. Als je niet weet waarom de afschrijving niet is gelukt, informeer dan bij je bank naar de reden.

Hoe kan ik mijn prepaid opzeggen en beltegoed overzetten?

Heb je twee Simyo Prepaid simkaarten en wil je het beltegoed van de ene Simyo Prepaid simkaart overzetten naar de andere? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit proces is helemaal gratis, dus al je beltegoed blijft van jou.

Vermeld de twee telefoonnummers waar het om gaat én het telefoonnummer van de aansluiting die komt te vervallen. Zodra het beltegoed is overgeheveld, zullen wij de lege simkaart blokkeren en de aansluiting beëindigen. De lege simkaart kun je daarna doorknippen en weggooien.

Let op: bonusbeltegoed dat niet is opgemaakt, wordt niet overgezet. Dit is bijvoorbeeld het gratis extra beltegoed dat je bij het plaatsen van je bestelling bij ons hebt ontvangen. Ook het gratis beltegoed dat je ontvangt via de VriendenDeal korting valt onder bonusbeltegoed.

Ik ben afgesloten. Wat nu?

Kun je niet bellen of sms’en en denk je dat je bent afgesloten? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Tip: Zet eerst je telefoon even uit en daarna weer aan. Misschien is dit de oplossing al.

Heeft deze tip niet geholpen en ben je net een nieuwe klant? Kijk dan hier. Ben je al langere tijd klant? Lees dan hieronder mogelijke oorzaken en oplossingen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen.

Geen beltegoed
Kun je niet bellen met je Prepaid simkaart? Check op Mijn Simyo of je nog beltegoed hebt. Heb je geen beltegoed meer? Waardeer dan op. Je simkaart wordt na de opwaardering weer actief. Tip: Start vijf minuten na het opwaarderen je telefoon opnieuw op. Dit zorgt ervoor dat je geactiveerde simkaart weer verbinding maakt met het netwerk.

Een vervangende simkaart die nog niet actief is
Log in op Mijn Simyo om je vervangende simkaart te activeren. Onder het kopje Instellingen - Simkaart vind je de optie 'Activeer je nieuwe simkaart'. Vul hier je nieuwe simkaartnummer in om je vervangende simkaart te activeren.

Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Om je Prepaid simkaart te kunnen blijven gebruiken, dien je één keer in de zes maanden een uitgaand gesprek te voeren of een sms'je te sturen. Na vijfenhalve maand sturen we je een e-mail om je daaraan te herinneren. Wordt de simkaart daarna niet meer gebruikt? Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.

Je bent overgestapt naar een andere provider
Ben je overgestapt naar een andere provider met behoud van je telefoonnummer? Dan kun je je Simyo simkaart niet meer gebruiken. Werkt je nieuwe simkaart niet? Neem dan contact op met je nieuwe provider.

Hoe kan ik mijn Prepaid internetbundel automatisch verlengen?

Bij Simyo is je Prepaid internetbundel 30 dagen geldig. Je kan er ook voor kiezen om die automatisch te verlengen.

Hoe werkt dit?

Op Mijn Simyo bestel je eerst een internetbundel. Onder het kopje Overzicht, kan je meteen kiezen voor 'Automatisch verlengen'. Na 30 dagen, wanneer je internetbundel afloopt, krijg je automatisch een nieuwe. De kosten daarvoor halen we meteen van je beltegoed af.

Let op: Je kan je internetbundel alleen automatisch verlengen als je je beltegoed automatisch laat opwaarderen als deze onder de € 2,- komt. Zo weet je zeker dat je altijd voldoende beltegoed hebt om de bundel te verlengen. Meer informatie over Automatisch opwaarderen vind je hier.

Zo activeer je automatisch verlengen:

  • Als je dat nog niet hebt gedaan, schakel dan 'Automatisch opwaarderen' in via Mijn Simyo onder Overzicht.

  • Bestel een internetbundel op Mijn Simyo. Heb je al een internetbundel? Sla deze stap dan over.

  • Activeer 'Automatisch verlengen' onder Overzicht.

Wil je een andere internetbundel?

Geen probleem! Schakel eerst 'Automatisch verlengen' uit onder Overzicht. Zodra je huidige internetbundel op is of niet meer geldig is, kies je één van de nieuwe bundels. Daarna kan je 'Automatisch verlengen' weer aanzetten.

Kan ik opwaarderen voor iemand anders?

Opwaarderen voor iemand anders is mogelijk. Heb je de inloggevens van de persoon in kwestie? Dan kun je via Mijn Simyo of de Simyo app opwaarderen. Heb je deze gegevens niet? Dan kun je ook een handmatige iDEAL-betaling doen via deze pagina. Dan heb je alleen het telefoonnummer nodig.

Welke Prepaid simkaart verloopt niet?

Voor bijna alle providers geldt dat de houdbaarheid van je beltegoed tussen de 6 en 9 maanden verloopt. Dit gebeurt wanneer je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van je simkaart. Als je beltegoed verlopen is, heb je nog even de tijd om het te activeren. Dit doe je door opnieuw op te waarderen of te bellen. Werkt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice. Doe je dit niet? Dan wordt je simkaart afgesloten, inclusief het beltegoed wat er nog op stond.

Hoe kan ik mijn beltegoed zien?

Het is enkel mogelijk om het beltegoed op te vragen via Mijn Simyo. Zodra je bent ingelogd op Mijn Simyo met je 06-nummer in combinatie met het wachtwoord, kom je direct op de pagina (Mijn Overzicht) waar het beltegoed wordt weergegeven. Je kunt het ook bekijken via de Mijn Simyo app.

.