eSIM overzetten met Quick Transfer

eSIM overzetten met Quick Transfer

Zet je eSIM over met Quick Transfer

Met eSIM Quick Transfer zet je jouw eSIM eenvoudig over van je oude naar je nieuwe iPhone. We helpen je stap voor stap door het proces, ook als je nieuwe iPhone al in gebruik is.

Voor je begint: doe de check

Je oude én je nieuwe telefoon...

  • Zijn een iPhone 11 of nieuwer

  • Hebben iOS 18.4 of hoger

  • Staan aan en zijn bij elkaar in de buurt

  • Hebben wifi en Bluetooth aan staan

iPhone al ingesteld?

iPhone al ingesteld?

Je hebt de stappen van installatieproces al een keer doorlopen.

Voor je begint: doe de check

Je oude én je nieuwe telefoon...

  • Zijn een iPhone 11 of nieuwer

  • Hebben iOS 18.4 of hoger

  • Staan aan en zijn bij elkaar in de buurt

  • Hebben wifi en Bluetooth aan staan

Lachend persoon die een foto maakt met een mobiel
iPhone al ingesteld?

iPhone al ingesteld?

Je hebt de stappen van installatieproces al een keer doorlopen.

Vraag?
Antwoord

Mijn instellingen voor 4G zijn goed, maar toch werkt 4G niet

Probeer deze stappen om internet handmatig in te stellen op jouw telefoon.

Zit je in een gebied waar 4G dekking is? Dat kun je hier bekijken.

Alles gecheckt, maar werkt 4G toch niet? Dan zou het aan je simkaart kunnen liggen. Hele oude simkaarten (vaak met een simkaartnummer dat begint met een 4) zijn niet geschikt om gebruik te maken van het 4G netwerk. In dat geval kun je op Mijn Simyo of in de app een vervangende simkaart bestellen onder het kopje Instellingen - Simkaart.

Ik heb wel verbinding met 4G, maar niet met 5G. Hoe kan dit?

Controleer eerst of je telefoon 5G-geschikt is. Dit kun je terugvinden bij de toestelspecificaties van je telefoon.

Is jouw telefoon 5G-geschikt, maar zie je geen 5G in je scherm? Volg dan onderstaande stappen: 

  • Zet je telefoon in vliegtuigmodus. 
  • Herstart je telefoon. 
  • Ga naar de instellingen van je telefoon en kies bij 'mobiele netwerken'/'mobiel netwerk' > 'netwerkmodus'/'opties mobiele data'. Vink daar de optie met 5G aan.
  • Controleer of je nu verbinding maakt met 5G. Start zo nodig nog even je telefoon opnieuw op.
  • Als alles goed gaat, verschijnt het 5G-symbool rechtsboven in je scherm! 

Ik kan niet bellen in het buitenland, hoe los ik dit op?

Op deze pagina vind je de stappen om weer te kunnen bellen in het buitenland.

Mijn Prepaid beltegoed is op, maar ik heb wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Als je beltegoed op is kun je niet bellen, sms’en of internetten. Op dat moment kun je ook je internetbundel niet gebruiken tot je hebt opgewaardeerd. Wil je nooit zonder beltegoed zitten? Zet dan Automatisch Opwaarderen aan via het overzicht op Mijn Simyo.

Wat ik als ik juist niet wil internetten met mijn Simyo simkaart?

In dat geval kun je de instelling ‘Internetten in Nederland’ uitzetten op Mijn Simyo en in onze app via Instellingen - Internet en bellen. Wil je internet alleen uitzetten voor het buitenland? Zet dan alleen de optie ‘Internetten in het buitenland’ uit.

Waarom heb ik zo'n slecht bereik?

Heb je alle stappen hierboven doorlopen om je netwerkproblemen op te lossen? Dan kan het ook aan je locatie liggen. Als je dit probleem alleen op een bepaalde plek hebt kun je het bereik op de dekkingskaart controleren.