Veelgestelde vragen
Mijn Prepaid beltegoed is op, maar ik heb wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?
Als je beltegoed op is kun je niet bellen, sms’en of internetten. Op dat moment kun je ook je internetbundel niet gebruiken tot je hebt opgewaardeerd. Wil je nooit zonder beltegoed zitten? Zet dan Automatisch Opwaarderen aan via het overzicht op Mijn Simyo.
Wat als ik juist niet wil internetten met mijn Simyo simkaart?
In dat geval kun je de instelling ‘Internetten in Nederland’ uitzetten op Mijn Simyo en in onze app via Instellingen - Internet en bellen. Wil je internet alleen uitzetten voor het buitenland? Zet dan alleen de optie ‘Internetten in het buitenland’ uit.
Mijn instellingen voor 4G zijn goed, maar toch werkt 4G niet
Heb je geen 4G internet? Dan kan het zijn dat je instellingen niet helemaal goed staan. Of dat je bijvoorbeeld geen 4G ready telefoon hebt. Het is daarom handig om het volgende te controleren:
Staat je netwerkmodus ingesteld op 4G? Wil je weten hoe je dit aanpast? Hier vind je de handleiding van je telefoon.
Heb je de juiste internetinstellingen op je telefoon? Bekijk ze hier.
Zit je in een gebied waar 4G is? Dat kun je Hier bekijken.
Werkt 4G toch niet? Dan zou het aan je simkaart kunnen liggen. Oudere simkaarten (vaak met een simkaartnummer dat begint met een 4) zijn niet geschikt om gebruik te maken van het 4G netwerk. In dat geval kun je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen onder het kopje Instellingen - Simkaart.