Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig van 23 november 2020 tot en met 31 maart 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 23 november tot en met 31 maart) kiest voor de internetbundel van 15 GB, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

batterij bijna leeg
Terug naar overzicht
18,904x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Slimme tips |

Batterij bijna leeg? Zo overleef je een dag met 10%

Help: je bent de oplader van je telefoon vergeten en je komt voorlopig nog niet thuis. Grote paniek, want je hebt nog maar 10% energie. Je batterij is dus al bijna leeg! Hoe overleef je deze dag mét werkende telefoon? Met deze 5 tips gaat dat zeker lukken.

1. Rara, waar ben ik?

Mocht je een hele dag op dezelfde locatie zijn, dan kun je je locatie-instellingen aanpassen. Dit is namelijk één van de onderdelen van een telefoon die veel van de batterij vraagt. Om je locatie in te schatten kun je in de instellingen kiezen tussen drie opties. Als je ‘GPS, Wifi en mobiele netwerken’ gebruikt, verbruik je meer batterij dan wanneer je ‘Alleen GPS’ gebruikt. In het geval van een lage batterij, doe je er verstandig aan je telefoon in te stellen op ‘Alleen GPS’. Wanneer je je locatiegegevens echt niet nodig hebt, zet hem dan gewoon helemaal uit.

2. Verschillende standen

Hoef je niet per se bereikbaar te zijn? Zet je telefoon dan op vliegtuigstand. In deze modus maakt je telefoon geen verbinding met 3G of 4G en is het dus ook niet op zoek naar een verbinding. Daarnaast heb je voor zowel Apple- als Androidgebruikers verschillende besparingsstanden. Voor iOS is er allereerst de energiebesparingsmodus. Deze modus beperkt de app-activiteit in de achtergrond, schakelt de e-mailsynchronisatie uit en vermindert visuele effecten om batterijverbruik te verlagen. Op een Android-telefoon kun je deze energiebesparing automatisch inschakelen als je onder een bepaald batterijniveau komt. Ook is er voor Android een “Ultra” versie beschikbaar, waarbij een beperkt aantal apps bruikbaar zijn. Bellen en sms’en worden als standaardoptie gegeven, maar in totaal krijg je 6 opties die je naar eigen wens mag invullen. Handig is natuurlijk wel om in je achterhoofd te houden: hoe meer je erin zet, hoe meer batterij je verbruikt.

3. Doof de lichten en achtergrond

Hoe korter je scherm aan is, hoe langer je batterij meegaat. Zet de slaapstand van je telefoon daarom op het minst aantal mogelijke seconden. Daarnaast verbruikt je batterij veel energie als je schermhelderheid hoog staat. Je zou misschien denken dat het automatisch instellen van je helderheid helpt bij het batterijverbruik, maar niets is minder waar. Door het automatisch instellen maakt je telefoon continu gebruik van de lichtsensoren. Zet je helderheid dus gewoon op de laagste stand. Een dynamische achtergrond kan ook veel batterij kosten. Bij een zwarte achtergrond hoeft je telefoon bepaalde pixels niet extra te belichten. Probeer dus eens een donkere achtergrond. Wijzig daarnaast het contrast van je telefoon, hierdoor zullen al je apps grijs kleuren. Dit bespaart ook energie.

4. Melding hier, melding daar

Tegenwoordig heb je veel ruimte op je telefoon om allerlei apps te downloaden. Dit is leuk om te gebruiken als je onderweg bent, maar niet als je nog maar 10% batterij hebt. Veel apps draaien op de achtergrond van je telefoon en gebruiken dus veel energie, terwijl je dit niet doorhebt. Er zijn een aantal dingen die je kunt aanpassen om de batterijduur iets te rekken.

Tips voor iOS:

  • Schakel automatisch synchroniseren uit. Wanneer je dit niet doet, blijft je telefoon zoeken naar nieuwe e-mails, Facebookmeldingen of andere notificaties. Je kunt er ook voor kiezen om alleen apps aan te houden die je ook daadwerkelijk gebruikt. Je vindt deze optie bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data.
  • Bij Instellingen > Batterij, zie je welke apps de afgelopen 24 uur het meest batterij verbruikten. Zorg ervoor dat je deze apps afsluit. Zo voorkom je dat je telefoon onnodig veel batterij verbruikt.
  • Zorg ervoor dat je iPhone niet op de achtergrond ververst. Hoe je dit doet? Je gaat naar Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond. Je kunt hier aangeven of je apps op Wifi, Wifi en mobiele data of helemaal niet automatisch wilt verversen.
  • Facebook is een enorme batterijslurper. Mocht je de app niet willen verwijderen dan zijn er alsnog een aantal instellingen die je kunt veranderen. Schakel bijvoorbeeld de meldingen uit. Je zet dit uit bij Instellingen > Berichtgeving > Facebook en vink vervolgens ‘Sta berichtgeving toe’ af.
  • Schakel de trilfunctie uit. Het trillen van je telefoon bij een melding of tijdens het aanraken vraagt om veel energie. Je schakelt het trillen uit via Instellingen > Horen en voelen > kies een categorie > Trillen > kies voor ‘geen’.
  • Heb je geen hulp nodig van Siri? Zet dan deze functie uit. Dit doe je bij Instellingen > Siri en zoeken > Schakel Siri uit.

Zo doe je dat met Android:

  • Zet je notificaties uit. Voor sommige apps is het handig om notificaties te hebben, maar dat geldt lang niet voor al je apps. Dit zet je uit bij ‘Applicatiebeheer’ in de instellingen.
  • Welke apps de meeste energie verbruiken zie je in de instellingen van je telefoon. Dit vind je onder Batterij > Verbruiksniveau.
  • Ook met een Android kun je de instellingen van bijvoorbeeld Facebook aanpassen. Dit doe je door naar Instellingen > Apps > Facebook > Meldingen te gaan.
  • Het sluiten van achtergrond-apps nadat je scherm is vergrendeld, helpt ook je batterij besparen. Je krijgt dan geen nieuwe berichten binnen van e-mails of sociale netwerk-apps. Zo schoon je je vergrendelscherm op: Instellingen > Batterij > Apps sluiten na vergrendeling scherm > Alles afsluiten.
  • Met ‘OK Google’ is zoeken heel makkelijk. Dit verbruikt helaas ook veel batterij. Deze functie zet je uit bij Google instellingen > Spraakinstellingen > OK Google detectie.

5. Wifi en bluetooth

Schakel wifi en bluetooth alleen in wanneer je dit werkelijk nodig hebt. Ben je onderweg en maak je gebruik van 3G/4G? Zet dan je wifi uit. Wifi is namelijk continu opzoek naar een signaal. Ditzelfde geldt ook voor bluetooth. Gebruik je Bluetooth alleen als je een connectie wil maken met een ander apparaat. Wil je dit niet, schakel dan je bluetooth uit.

Hoe kom jij de dag door met een batterij die bijna leeg is?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.