Simyo beste provider volgens Consumentenbond

Simyo nummer 1. Beste uit de test. Consumentenbond december 2015.

Panel Consumentenbond vindt Simyo de beste provider

De Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond reikt elk half jaar een award uit voor de beste mobiele provider van Nederland. Simyo is al voor de achtste keer op rij door het panel verkozen tot beste provider van Nederland. Wij vertellen je graag hoe wij de beste provider van Nederland blijven.

Simyo en de Mobiele Provider-award

Simyo doet sinds augustus 2013 mee aan de Mobiele Provider-award van de Consumentenbond. Sindsdien won Simyo de award altijd. In augustus 2013 ontvingen we als rapportcijfer een 7,9. Daarna scoorde Simyo volgens de Mobiele ProviderMonitor nóg beter: een 8,2 in december 2013 en juni 2014, een 8,3 in december 2014, in juni 2015 een 8,4 en in december 2015 een 8,1.

Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond

De Mobiele ProviderMonitor is een consumentenpanel van de Consumentenbond. Niet de bond, maar consumenten bepalen dus welke provider de beste is van Nederland. De Mobiele ProviderMonitor bestaat uit ruim 5500 consumenten. Het consumentenpanel beoordeelt elf providers: KPN, Vodafone, T-Mobile, Youfone, Ben, Tele2, Hollands-nieuwe, Simpel, Telfort, Ziggo Mobiel en Simyo. Elke provider wordt door minimaal 75 panelleden beoordeeld.

De consumenten testen alleen hun eigen provider. Ze geven een rapportcijfer voor de prestaties van hun provider in het afgelopen jaar. Daarnaast melden de leden van het panel elke maand het aantal storingen van hun provider.

Toetsing door de Consumentenbond

Er zijn een aantal toetsingscriteria die door het panel én de Consumentenbond worden gehanteerd om te bepalen wie de beste mobiele provider van Nederland is.

Rapportcijfers

Om de algemene klanttevredenheid van elke provider te bepalen, geven de leden van het consumentenpanel hun provider elke zes maanden een cijfer voor de prestaties van het afgelopen half jaar.

Klanten geven hun oordeel over de prijs-kwaliteitverhouding van een provider en de kwaliteit van het netwerk, maar beoordelen ook of de voorwaarden en tarieven duidelijk zijn. De Consumentenbond rekent hiervan het gemiddelde uit en neemt deze cijfers mee in de algemene beoordeling. Simyo scoort een gemiddelde van 8,1 en daarmee zijn we de enige provider die een 8 of hoger scoort.

Storingen

De 5500 consumenten geven elke maand het aantal storingen van hun provider door aan de Consumentenbond. Daarnaast beoordelen ze de wijze waarop hun provider omgaat met deze storingen. Simyo heeft van alle providers het minst aantal storingen, gemiddeld nog geen 2 procent. Provider T-Mobile heeft, met gemiddeld 8 procent, het meest aantal storingen.

Kwaliteit mobiel internet

De panelleden vinden het ook belangrijk dat ze overal snel internet hebben op hun smartphone. Simyo scoort met een 7,8 één van hoogste cijfers voor de kwaliteit van het mobiele internet. Provider Simpel scoort hier het laagste: een 6,6.

Klantenservice

Geeft een provider snel antwoord op de vraag van het panellid en gebeurt dit op een nette manier? Ook dit test het panel. De panelleden vinden opnieuw dat de klantenservice van Simyo goed bereikbaar is en daarnaast worden ze ook goed geholpen zodra ze contact met ons opnemen.

Beste prijs-kwaliteitverhouding

Volgens het panel van de Consumentenbond heeft Simyo de beste prijs-kwaliteitverhouding. Wij krijgen daarvoor een 8,2, wat wij een erg mooi cijfer vinden. Het panel is ook te spreken over de duidelijkheid van Simyo. De klant weet wat het bij Simyo kan verwachten: Simyo is duidelijk over de tarieven en voorwaarden van zijn Sim Only abonnementen en Prepaid, aldus de Consumentenbond.

We blijven ons best doen!

We zijn trots dat er zeven awards van de Consumentenbond voor de beste mobiele provider van Nederland in onze prijzenkast staan. Het is een goede indicatie dat onze klanten tevreden zijn over Simyo. Nu we de prijs binnen hebben, willen we bewijzen dat we hem echt verdienen. Daarom blijven we hard werken om zo goed mogelijk voor jou bereikbaar te zijn én je tevreden te houden.

Top