simyo beste mobiele provider consumentenbond

Simyo voor de 18e keer de beste mobiele provider volgens de Consumentenbond!

Nieuws Simyo

Wat een mooi nieuws: elk kwartaal test de Consumentenbond Nederlandse mobiele providers, en wat blijkt? Simyo komt opnieuw als beste uit de test. Daarmee is Simyo voor alweer de achttiende keer de beste mobiele provider van Nederland. Daar zijn we heel trots op en daarom vertellen we je graag waarom de Consumentenbond ons de beste vindt.

Over de beste mobiele provider award

beste mobiele provider award consumentenbond simyo

Het consumentenpanel van de Consumentenbond beoordeelt elk kwartaal mobiele providers. Dit panel bestaat uit ruim 8000 leden die providers aan de tand voelen. Dit doen ze onder andere op de kwaliteit van het mobiele netwerk, storingspercentage, administratieve problemen en algemene tevredenheid. Simyo is nu voor de achttiende keer de beste mobiele provider van Nederland. De toetsingscriteria op basis waarvan dat is bepaald zijn als volgt:

  • Oordeel bellen onderweg
  • Oordeel bellen binnen
  • Oordeel bellen buiten
  • Ontvangen en versturen sms
  • Oordeel internet onderweg
  • Oordeel internet binnen
  • Oordeel internet buiten
  • Algemene tevredenheid
  • Voorwaarden
  • Problemen bellen en sms’en
  • Problemen internet
  • Traag internet
  • Problemen administratief

Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?

beste mobiele provider consumentenbondhoogste cijfer simyo

Het kiezen van de beste mobiele provider is dus zeker geen nattevingerwerk. Simyo is de beste omdat ons gemiddelde cijfer het hoogste is. We scoren namelijk een 8,6 en dat is hoger dan de 8,2 die we in oktober scoorden! Volgens de Consumentenbond komt dat vooral omdat onze administratie nog minder problemen heeft, klanten zeer tevreden zijn met de service én omdat er minder klachten over bellen en sms’en zijn. Opnieuw komen we bij de meeste toetsingscriteria als beste uit de bus. Lees hieronder hoe we scoorden.

Het beste in bellen

Simyo krijgt de hoogste rapportcijfers voor bellen. We krijgen voor bellen onderweg, bellen binnen en bellen buiten respectievelijk een 8,8, 8,5 en 8,9. Dit betekent dat onze klanten, of ze nu Prepaid of Sim Only gebruiken, de beste belervaring van Nederland hebben. Daar zijn we best trots op. Ook is het percentage voor belproblemen het laagst met slechts 1,1%.

Het beste mobiele internet van Nederland

beste mobiele internet simyo consumentenbond beste mobiele provider nederland

Naast bellen scoort Simyo ook het beste met mobiel internet. Onze cijfers voor mobiel internet zij het beste. Voor internet onderweg, binnen en buiten scoren we een 8,9, 8,7 en 8,9. Geen provider die ons dat nadoet. Ook is ons storingspercentage met 1,6% lager dan de 1,8% van vorige keer. Daar zijn we best blij mee!

Hoogste algemene tevredenheid

hoogste algemene tevredenheid simyo beste mobiele provider nederland consumentenbond

We zijn er trots op dat bellen en internetten bij ons zo goed beoordeeld wordt. Maar het meest trots zijn we toch écht op het feit dat, van alle onderzochte providers, onze klanten het meest tevreden zijn met hun provider. We krijgen voor algemene tevredenheid namelijk een schitterend cijfer: een 9,8. Dit is opnieuw iets hoger dan de vorige keer, toen we al een mooie 9,7 hadden. Op naar de perfectie!

Uitslag beste mobiele provider award Consumentenbond oktober 2019

Hieronder staat de volledige uitslag van de award voor beste mobiele provider van Nederland. Deze gaat over de test van de Consumentenbond over de periode oktober tot en met december 2019.

beste mobiele provider simyo consumentenbond

Bron: de Consumentenbond

Trots op heroveren award

“We zijn supertrots dat Simyo voor de achttiende keer de beste mobiele provider is volgens de Consumentenbond”, vertelt onze General Manager, Bart van den Berg. “Dit panel is namelijk onafhankelijk en hanteert heel veel verschillende toetsingscriteria. We zijn altijd bezig ons te verbeteren en daarom is het zo fijn om te zien dat dit ook uit de test blijkt. Zo scoren we met een 9,8 ons hoogste cijfer ooit op het gebied van algemene tevredenheid. Ook vinden we het een hele prestatie dat ons percentage in administratieve problemen nu het laagste van alle providers is: slechts 0,5%! We blijven hard werken om de beste te blijven, dus hopelijk scoren we de volgende keer nóg beter.”

Discussie