.

Terug naar overzicht
5,623x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Nieuws | Simyo |

Simyo voor de 23e keer beste mobiele provider

Simyo is opnieuw de Beste mobiele provider volgens het panel van de Consumentenbond! De prijzenkast begint zo langzamerhand uit te puilen. Waarom we zulke hoge cijfers krijgen van de panelleden? Eigenlijk vooral omdat alles gewoon goed gaat. Bellen, internetten en onze administratie; de panelleden kunnen ons nauwelijks op fouten betrappen.

Hoe win je de award voor Beste mobiele provider?

Elk kwartaal beoordeelt een panel van zo’n 8000 man (en vrouw)  de kwaliteit van mobiele providers. De panelleden melden hoeveel storingen er waren met mobiel bellen, sms’en en internetten. En elk kwartaal geven ze aan hoe tevreden ze zijn over hun provider. Elke provider krijgt van minimaal 50 panelleden een oordeel op de verschillende criteria. Hoe minder klachten, hoe hoger de score. De winnaar mag zich Beste mobiele provider van het kwartaal noemen. Nieuwsgierig waar we op worden gecheckt? Dit zijn de criteria:

  • bellen onderweg
  • bellen binnen
  • bellen buiten
  • Ontvangen en versturen sms
  • internet onderweg
  • internet binnen
  • internet buiten
  • Algemene tevredenheid
  • Voorwaarden
  • Problemen bellen en sms’en
  • Problemen internet
  • Traag internet
  • Problemen administratief

Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?

Met een gemiddelde score van 9,1 kwam Simyo voor de 23e keer als winnaar uit de bus. De panelleden (en hopelijk jullie ook) zijn over het algemeen zeer tevreden over Simyo. Het hoogst scoren we met mobiel internet, belkwaliteit en onze dienstverlening in het algemeen. Simyo klanten ervaren nauwelijks problemen. En zo hoort het.

Hoogste Providerwaardering

Vorige keer gaven de leden van het consumentenpanel die klant zijn van Simyo een 9,7 voor hun algehele Providerwaardering (voorheen Algemene tevredenheid). Deze ronde scoren we nog net zo hoog en zijn de leden zelfs het meest tevreden van alle deelnemers. En daar zijn wij op onze beurt dan weer heel blij mee.

Beste belkwaliteit

Ooit was een telefoon vooral bedoeld om te bellen. Maar surfen, chatten, streamen en appen zijn alsmaar belangrijker geworden. Toch is een goede belkwaliteit nog steeds het minste wat je van je provider mag verwachten. Wij scoren hier een mooie 8,9 mee. Op naar de 10!

Beste mobiele internet

Zoals gezegd, we internetten wat af met onze mobieltjes. We staan er nauwelijks bij stil hoe smooth dat gaat, tot het moment dat je filmpje tijdens een cliffhanger blijft hangen. Paniek! Gelukkig gebeurt dat bij Simyo zelden. Klanten melden iets minder problemen met het internet, wel hebben ze vaker last van traag internet. Een mooie 8,5!

Minste problemen

Van storingen wordt niemand blij, van een laag storingspercentage wél. Met een percentage van 0,3% doet onze administratie het nog een tikkie beter dan in het vorige (0,4%) kwartaal. Onterechte afschrijvingen, fouten in de factuur, dat is bij ons gelukkig een zeldzaamheid. Maar het kan altijd nóg beter dus op naar die 0%!

Wat was de uitslag van de beste mobiele provider award van juli 2021?

Benieuwd wie we allemaal achter ons lieten en wat de rest scoorde? In deze tabel zie je alle scores van Simyo en de andere providers.

Wat was de uitslag van de Beste Mobiele Provider award van juli 2021?

Bron: Consumentenbond

Beste mobiele provider zijn is een eer

Simyo is ontzettend blij er dit kwartaal weer met de prijs van Beste mobiele provider vandoor te gaan. Deze prijs van de Consumentenbond is een groot compliment, vooral omdat het panel helemaal onafhankelijk is en ons en onze collega’s op veel criteria beoordeelt. Met een totaalscore van 9,1 scoren we hetzelfde als bij het vorige kwartaal, toen we ook al nummer 1 waren. Het ultieme bewijs dat we niet achterover leunen zodra die prijs in onze prijzenkast staat te pronken. Het motiveert ons alleen maar om het voor jullie de volgende keer nog beter te doen.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.