Consumentenbond: Simyo voor de 19e keer de beste mobiele provider

Nieuws Simyo

Goed nieuws! Het consumentenpanel van de Consumentenbond vindt Simyo de beste mobiele provider van Nederland. En dat voor alweer de negentiende keer. Daar zijn we heel trots op en daarom vertellen we je graag waarom de Consumentenbond ons de beste vindt van het tweede kwartaal van 2020.

Over de beste mobiele provider award

beste mobiele provider award consumentenbond simyoHet consumentenpanel van de Consumentenbond beoordeelt elk kwartaal mobiele providers. Dit panel bestaat uit ruim 8000 leden die providers aan de tand voelen. Dit doen ze onder andere op de kwaliteit van het mobiele netwerk, storingspercentage, administratieve problemen en algemene tevredenheid. Simyo is nu voor de negentiende keer de beste mobiele provider van Nederland. De toetsingscriteria hiervoor zijn als volgt:

  • Oordeel bellen onderweg
  • Oordeel bellen binnen
  • Oordeel bellen buiten
  • Ontvangen en versturen sms
  • Oordeel internet onderweg
  • Oordeel internet binnen
  • Oordeel internet buiten
  • Algemene tevredenheid
  • Voorwaarden
  • Problemen bellen en sms’en
  • Problemen internet
  • Traag internet
  • Problemen administratief

Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?

Het kiezen van de beste mobiele provider is dus zeker geen nattevingerwerk. Simyo is de beste, omdat ons gemiddelde cijfer het hoogste is. We scoren namelijk een 8,8, en dat is hoger dan elke andere provider. Volgens de Consumentenbond krijgen we dit mooie cijfer om een paar redenen. Welke? Je leest ze hieronder.

Hoge algemene tevredenheid

beste mobiele provider consumentenbond hoogste tevredenheid simyoLeden van het consumentenpanel van de Consumentenbond die klant zijn van Simyo, zijn heel tevreden over ons. Ons gemiddelde cijfer voor algemene tevredenheid is namelijk een 9,5. Een hoog cijfer waar we ontzettend trots op zijn. Als jij blij bent, dan zijn wij dat ook!

Beste belkwaliteit

Van alle providers, ervaren de leden van het consumentenpanel bij ons de beste belkwaliteit. Voor bellen binnenshuis scoren we een 8,5, voor bellen buitenshuis een 8,8 en voor bellen onderweg zelfs een 9. Daarmee scoren we op elk onderdeel het hoogste cijfer. Natuurlijk blijven we hard werken om deze mooie cijfers nog verder op te krikken.

Beste mobiele internet

beste mobiele provider consumentenbond beste mobiele internet simyoWe streamen, appen en beeldbellen wat af met onze telefoons. Daarvoor is goed mobiel internet onmisbaar. Anders lukt het niet om een foto op social media te plaatsen of om een film te streamen. De Consumentenbond is te spreken over de kwaliteit van ons mobiele netwerk. Complimenten daarvoor aan KPN, want we gebruiken hun mobiele netwerk. Voor internet binnen scoren we een 8,8, voor internet buiten een 9 en voor internet onderweg zelfs een 9,3. Dat is per criteria het hoogste cijfer van het afgelopen kwartaal. Ook mooi: met 2,7 procent ervaren mensen bij ons de minste problemen rondom traag internet. Wij gaan de uitdaging aan om dit percentage de volgende keer nóg lager te krijgen!

Minste problemen

beste mobiele provider consumentenbond minste problemen simyoTijdens het bellen, sms’en en internetten wil je niet dat de verbinding wegvalt. Anders hoor je iemand niet goed, ben je niet bereikbaar of kun je geen sites bezoeken. Van storingen wordt daarom niemand blij, van een laag storingspercentage wél. 0,4 procent ervaart bij ons weleens problemen met bellen en sms’en, 0,9 procent heeft weleens last van problemen met mobiel internet. Lage percentages, maar ook hiervoor geldt: we werken hard om die getallen verder omlaag te krijgen. Iets waar we ook blij van worden is ons lage percentage van 0,6 procent voor administratieve problemen. Dit zijn problemen met de factuur of onterechte afschrijvingen. Geen provider heeft minder problemen, maar ook dit percentage kan ons niet laag genoeg zijn. Daar blijven we dus hard aan werken!

Uitslag beste mobiele provider award Consumentenbond augustus 2020

Hieronder staat de volledige uitslag van de award voor beste mobiele provider van Nederland. Deze gaat over de test van de Consumentenbond over de periode april tot en met juni 2020.

beste mobiele provider 2020 consumentenbond simyo

Bron: De Consumentenbond

Trots op heroveren award

beste mobiele provider consumentenbondhoogste cijfer simyoSimyo is voor de negentiende keer de beste mobiele provider volgens de Consumentenbond. “Daar zijn we heel trots op”, vertelt onze General Manager, Bart van den Berg. “De vorige keer eindigden we als tweede, dus met z’n allen deden we nóg meer ons best om weer de beste te zijn. Het winnen van de beste mobiele provider award van de Consumentenbond is altijd een groot compliment. Het panel is onafhankelijk en hanteert heel veel verschillende toetsingscriteria. Zo hebben mensen die een nieuwe provider zoeken om een Sim Only abonnement af te sluiten écht een goed beeld van waar ze het beste af zijn. Natuurlijk gaan we nu hard aan het werk om de beste te blijven en om de volgende keer nog betere cijfers te scoren.”

Discussie