Alles over openstaande facturen bij Simyo

Je betaalt je Simyo factuur via automatische incasso. Zo heb je er geen omkijken naar! Maar wat gebeurt er als de incasso niet lukt en je factuur open blijft staan? Wij laten je precies zien welke stappen we nemen én hoe je dit kunt voorkomen.

Jouw contract bij Simyo

Jouw Simyo factuur

Op je Simyo factuur zie je precies waar je voor betaalt. Wij sturen je elke maand een e-mail waarin we je laten weten dat je factuur klaar voor je staat. Zo weet je dat je kan inloggen op Mijn Simyo om je factuur te bekijken. Dit zijn de onderdelen die je vindt op je factuur:

Abonnementskosten

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten die jij betaalt voor jouw bundels om mee te bellen, internetten en sms’en.

Verbruik

Verbruik

Dit zijn de kosten die buiten je bundels vallen. Denk bijvoorbeeld aan bellen naar servicenummers of naar buitenlandse nummers. Of aan het bellen of internetten terwijl je geen MB’s of minuten meer hebt.

Telefoonkosten

Telefoonkosten

Heb je een abonnement met telefoon? En kies je ervoor je telefoon gespreid te betalen? Dat zijn deze kosten.

Kortingen

Kortingen

Die staan ook op je factuur! Denk aan bijvoorbeeld de VriendenDeal korting.

Betalingsregeling

Wil je jouw factuur wat later óf in termijnen betalen? Wij denken graag met je mee. Neem contact op met onze klantenservice en via het kanaal naar jouw keuze.

Neem contact op met de klantenservice

Openstaande factuur? Dit zijn de stappen:

Het kan gebeuren dat de betaling van een factuur niet gelukt is. Daarom houden we je altijd op de hoogte via e-mail.

  1. Je krijgt een e-mail waarin staat dat de incasso mislukt is. Heb je daarna niet betaald? Na veertien dagen sturen we je herinneringen per e-mail én sms. In totaal krijg je zes herinneringen per e-mail en sms, boven op de e-mail waarin we je laten weten dat de incasso niet gelukt is. Daarna nog steeds niet betaald? We sturen je factuur dan naar een incassobureau.

  2. Bij de tweede herinnering rekenen we administratiekosten van € 5. Die kosten komen boven op het factuurbedrag. Bij de derde herinnering gaat het om € 12,50 administratiekosten, bij de vierde € 25, en bij de vijfde herinneringsmail zijn de administratiekosten € 40.

  3. Bij de vierde herinnering blokkeren we je telefoonnummer voor uitgaande activiteit. Je betaalt namelijk voor het bellen en internetten met je Simyo telefoonnummer. Daarom is het belangrijk om de facturen te betalen. Je betaalt eenvoudig via Mijn Simyo of via de link in de herinneringsmail.

Veelgestelde vragen

Wat is hoogverbruik?

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt blokkeren wij je uit voorzorg. Er zit wat vertraging in de verwerking van de gegevens, dus soms komt het bedrag hoger uit. Ben je geblokkeerd vanwege hoogverbruik? We sturen je een e-mail en sms. Zo weet je dat je een aanbetaling moet doen om je simkaart weer te deblokkeren. Log in op Mijn Simyo en dan zie je direct wat jouw volgende stappen zijn.

Waarom zie ik sessies van 58,59 MB’s op mijn factuur?

Heb je een flinke internetsessie gehad? Dan zie je dat internetverbruik opgebroken in sessies van 58,59 MB’s op je factuur verschijnen. Geen zorgen! Dat komt omdat ons systeem het verbruik registreert met sessies van maximaal 58,59 MB’s. Als je dus bijvoorbeeld 200 MB’s hebt verbruikt, dan zie je dat terug als drie pakketjes van 58,59 en een pakketje met de overige 24,23 MB’s.

Waarom betaal ik administratiekosten als ik mijn factuur niet betaal?

Je betaalt administratiekosten om te compenseren voor de extra administratie die openstaande facturen met zich meebrengen. We houden je wel altijd op de hoogte van de administratiekosten voordat ze er zijn. Zo zie je bijvoorbeeld in de tweede herinneringsmail staan dat de administratiekosten bij de volgende herinneringsmail omhooggaan.

Hoe kan ik mijn Simyo factuur betalen?

Dat kan op verschillende manieren! In de eerste instantie schrijven wij het bedrag van je rekening af via automatische incasso. Lukt dat niet? Dan kan je betalen via Mijn Simyo of via de link in de herinneringsmails.

Waarom is mijn eerste factuur hoger dan normaal?

Dat komt door de abonnementskosten die je vooruitbetaalt en door de aansluitkosten. Lees meer over je eerste factuur op onze factuurpagina.

Mijn factuur ligt bij een incassobureau. Wat nu?

Als je factuur te lang openstaat, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar ons incassobureau Intrum Justitia. Het incassobureau zal in dat geval contact met je opnemen hierover. Zodra de factuur bij het incassobureau ligt, kun je deze niet meer bij Simyo betalen.

.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.