Word je telefonisch lastig gevallen? We helpen je graag de overlast te stoppen. Zelf kun je ook het één en ander doen om de overlast tegen te gaan.
Dit kun je zelf doen
Telefoonnummers blokkeren:
Het is vanuit Simyo niet mogelijk om één persoon/telefoonnummer te blokkeren. In de meeste telefoons zit wél een blokkeerfunctie. In
dit blog
lees je hier meer over.
Nieuw telefoonnummer:
Een nieuw telefoonnummer kost € 5,-. Als je dat wil, neem dan contact op met de klantenservice.
Dit kunnen wij voor je doen
Om de overlast te stoppen, doen we eerst onderzoek. We proberen het nummer van de overlastgever te achterhalen en deze te waarschuwen. Dit gaat als volgt:
- We vragen je om een lijst van drie verschillende gesprekken en/of ontvangen sms-berichten te maken. Zet van elk contactmoment de datum en het tijdstip erbij. Het is belangrijk dat je bij de ontvangen gesprekken daadwerkelijk hebt opgenomen. Al is het maar een paar seconden. Bij gemiste oproepen is er namelijk geen sprake van een verbinding, waardoor de beller niet zichtbaar is op het netwerk.
- Stuur deze lijst naar onze klantenservice.
- Simyo benadert vervolgens de provider van de persoon die je lastigvalt. Deze persoon ontvangt een bericht van zijn of haar provider, waarin ze aangeven dat het belgedrag als storend wordt ervaren. Word je daarna alsnog lastiggevallen? Maak hier dan weer melding van. We nemen dan verdere stappen.
Telefoontjes uit het buitenland
Helaas kunnen we je niet helpen bij overlast van een buitenlands telefoonnummer, omdat wij geen toegang hebben tot buitenlandse klant- of contractgegevens. Kijk
op ons Forum
voor meer informatie en tips als je gebeld wordt door buitenlandse nummers.