Contractovername

Sinds kort is het mogelijk om je Sim Only abonnement op een andere naam te zetten. Bijvoorbeeld als je 18 jaar bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Dat noemen we contractovername. Hieronder vind je alles over de voorwaarden en wat je moet doen om het contract over te laten nemen.

  • De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder;
  • Het maakt niet uit of het abonnement nog loopt of dat het jaarabonnement al is afgelopen;
  • Het overzetten van het contract kost € 14,99;
  • Deze kosten zijn voor de beller die het contract overneemt;
  • Alle facturen van het abonnement zijn betaald;
  • Je kunt de overname later niet meer terugdraaien.

Wil je het contract van iemand overnemen en voldoe je aan alle voorwaarden? Vul dan het formulier in met alle juiste gegevens. Zorg ervoor dat jullie allebei een handtekening op het formulier zetten en dat de kopieën van de legitimatiebewijzen goed leesbaar zijn. Stuur het formulier daarna in een e-mail naar contractovername@simyo.nl.

Als je het formulier opstuurt vóór de 20e van de huidige maand, dan zetten wij het abonnement over op de eerste dag van de komende maand. En anders een maand later.

Voorbeeld:
Lever je het formulier in op 19 april? Dan zetten wij het abonnement over op 1 mei. Lever je het formulier in op 22 april? Dan wordt het abonnement overgezet op 1 juni.

Belangrijk om te doen:
Wijzig het rekeningnummer meteen na de overzetting op Mijn Simyo. Anders worden de komende facturen afgeschreven van het verkeerde rekeningnummer.

Controleer ook de eerste factuur die je ontvangt. Deze factuur bestaat uit abonnementskosten van de nieuwe beller. Maar soms staan er ook nog belkosten van afgelopen maand op. Dat zijn belkosten van de vorige beller. We vragen je de verdeling van deze kosten samen te regelen.

Belangrijk om te weten:
Nadat het abonnement is overgezet, kan de nieuwe beller inloggen op Mijn Simyo. Daar staan nog steeds de gegevens van de oude beller. Dat zijn persoonlijke gegevens, maar ook facturen en instellingen op de simkaart. Persoonlijke gegevens kun je wijzigen. Facturen en verbruiksgeschiedenis kunnen niet veranderd of verwijderd worden en blijven altijd staan.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

verstuur

Bedankt voor je feedback

Kom je er niet uit?

Top