Opzeggen bij overlijden

Wij kunnen ons goed voorstellen dat de periode na een overlijden hectisch en zwaar is. Daarom leggen we op deze pagina uit hoe je de aansluiting als nabestaande kunt opzeggen.

Opzeggen voor iemand die is overleden

Hieronder vind je de informatie die je nodig hebt om een aansluiting van Simyo als nabestaande op te zeggen.

Sim Only
Abonnement met telefoon
Prepaid

Veelgestelde vragen

Kan ik als nabestaande het contract overnemen na overlijden?

Dat is mogelijk. Geef het overlijden door op deze pagina en maak vervolgens de keuze voor 'overzetten' en vul de gegevens in van de nieuwe contractant. Houd er rekening mee dat je hierbij, naast van een kopie van overlijdensakte, ook een kopie van je ID-bewijs mag uploaden. (Tip: gebruik hiervoor de Kopie ID app van de Rijksoverheid). Na ontvangst van de aanvraag, zetten we de aansluiting per direct over op de gegevens van de nieuwe contractant.

Per wanneer wordt een aansluiting stopgezet bij overlijden?

We verwerken de opzegging met terugwerkende kracht, vanaf het moment van overlijden (tot maximaal zes maanden in het verleden). Indien er na de datum van overlijden nog verbruik is geregistreerd, zal de aansluiting worden beëindigd vanaf de dag na het laatste verbruik. Zijn er facturen betaald na het overlijden zonder dat er verbruik is geweest? Dan storten wij dit binnen drie weken terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Wat gebeurt er met het Prepaid beltegoed nadat een aansluiting is stopgezet wegens overlijden?

Staat er nog beltegoed op de simkaart? Dan storten wij dit binnen twee weken terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

.